آينده روشن - آخرين عناوين سیاست :: نسخه کامل http://bfnews.ir/vsnjfabezq25u.sfu.html Fri, 24 Mar 2017 20:10:44 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Fri, 24 Mar 2017 20:10:44 GMT سیاست 60 برخی استانداران ایران را با پاریس اشتباه گرفته‌اند/ بی‌توجهی به خواست مردم محبوبیت دولت را کاهش می‌دهد http://bfnews.ir/vdceex8p.jh8ppi9bbj.html حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت می فرماید زمانی بر مردم می آید که انسان مخیر بین ناتوانی و گناه می شود، در آن زمان ناتوانی را بپذیرید. وی افزود: ممکن است دو برادر باشند یکی به پست برسد و تجارت مخصوص داشته باشد؛ اما برادر دیگر زندگی ساده ای دارد، آن فرد که به منصبی رسیده به برادر خود می گوید که انسان ناتوانی هستی و بیین که در مدت کوتاه به چه مقامی رسیدم، اما این رسیدن به مقام به قیمت اجناس تقلبی، قاچاق، رشوه خواری، دزدی و بردن حقوق مردم بوده است؛ متاسفانه مشاهده شده به فردی که از مرز حق عدول نکند بی دست و پا می گویند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: گاهی فردی نماینده مجلس یا شورای شهر می‌شود و از راه‌های نامشروع و نادرست زندگی خود را تأمین می کند، و به افرادی که زندگی ساده ای دارند و مقید به آداب هستند می گوید عاجز و ناتوان هستید، این رویکرد نشان می دهد برخی به بهای فروختن دین، انصاف و وجدان صاحب اموال بسیار می شوند. به همین دلیل است که پیامبر اکرم(ص) به افراد ناتوان می فرماید، اگر به چنین زمانی رسیدید انگ عجز را بپذیرید؛ اما به سمت گناه نروید. وی ادامه داد: پیامبر از هزار و 400 سال پیش وضعیت ما را مشاهده کرده بودند که برخی بدون تقید به موازین شرع به کجاها می رسند، برخی هم که مقید هستند زندگی معمولی و ساده ای دارند که آن ها را متهم به عدم مدیریت و عجز می کنند؛ جنگل ها را نابود و از طریق آن پول ذخیره می کنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت و سازهای بی قانون در شهرهای شمالی به هشدار دادستانی در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه ساخت و سازهای بی رویه در شهرهای شمالی و کنار سواحلی دریایی بسیار افزایش یافته است و کسی به این وضعیت رسیدگی نمی کند و کسی به این خواسته ها توجه نمی کند، و کاخ های آنچنانی در کنار دریا می سازند. متأسفانه این ساخت و سازها با مجوز رسمی انجام می گیرد، چه کسی مجوز فعالیت به این افراد می دهد؟ نشان می دهد برخی زد و بند می کنند و سهمی قرار می دهند و با گناه به زندگانی مرفهی می رسند؛ اما مشاهده می کنیم شخصی 30 سال کارمند است؛ ولی باز هم زندگی ساده ای دارد؛ اما متاسفانه برخی در اندک زمانی به ثروت آنچنانی می رسند. وی عنوان کرد: گاهی به فردی که از نظر مالی و از تمکن خوبی برخوردار نیست، برخی به آن فرد اتهام ناتوانی می زنند؛ البته کسی که به وظیفه عمل کند ناتوان نیست، حلال و حرام را نباید قاطی کرد و به رباخواری و رانت خواری دست زد، این ثروت ها را برای چه کسی جمع می کنند؟ اگر بخواهند آلاف و الوفی جمع کنند برای خود و بچه هایش هم زیاد می آید، گاهی جنون جمع آوری ثروت سراغ انسان می رود، در حالی که باید به زندگی ساده آبرومند خدا پسندانه و پربرکت قانع باشیم، زندگی اینگونه افراد حجم دارد؛ اما برکت ندارد. این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی برخی استانداران برای مردم، از دولت خواست که برای این افراد دوره های آموزش اسلام شناسی و ایران شناسی برگزار کند. وی خاطرنشان کرد: دولت باید کسانی را که به عنوان استاندار انتخاب می کند؛ پیش از انتصاب برای این افراد دوره های آموزشی ایران شناسی و اسلام شناسی برگزار کند؛ تا بدانند مردم هر استان چه مذهبی دارند و بر چه مسائلی حساس هستند و خط قرمزهای این مناطق چیست، این مسائل را به کسانی که استاندار می شوند باید آموزش داد. حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در زمینه اسلام شناسی هم باید به استانداران آموزش داد که جمهوری اسلامی دو کلمه است و اسلامی بودن بسیار مهم و معنا دار به شمار می رود، باید این ها را بدانند تا وقتی به مناطق می روند با مردم درگیر نشوند. وی افزود: متاسفانه مشاهده شده است که چند استاندار با مردم درگیر شدند، از جمله در خراسان جنوبی، استاندار با مردم درگیر شده است؛ چون اسلام شناسی و ایران شناسی او درست نبوده و نشان می دهند که دوره های آموزشی را به خوبی فرانگرفته است، در شیراز و سیستان و بلوچستان این درگیرها اتفاق افتاده و تعادل بین شیعه و سنی را برهم زده است، این کارها برای چیست برای آرای انتخاباتی این بت بزرگ است؟ استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: عده ای از ائمه جمعه از سیستان و بلوچستان نزد ما آمدند و گفتند شیعیان در حال رفتن هستند و قلع و قمع می شوند، گذشته از همه چیز اگر تعادل بین شیعه و سنی را برهم زدید خطر تجزیه پیش می آید، متأسفانه روی این مسائل فکر نمی کنند، باید قبلا کلاسی برای آن ها بگذارند تا با منطقه ای که می روند آشنا باشند. وی ادامه داد: استاندار باید در ابتدا بررسی کند که مردم خراسان جنوبی و سایر شهرها چگونه فرهنگی دارند و چه حساسیت ها و خط قرمزهایی در این شهرها وجود دارد، با آشنایی کامل به این مناطق بروند تا این درگیری ها پیش نیایید، متأسفانه در بسیاری شهرها این درگیریها رخ داده است و برخی خیال می کند که اینجا هم پاریس است و باید فرهنگ پاریس در این شهرها پیاده شود، گویا برخی مدتی در پاریس بوده اند و با آن فرهنگ آشنا شده اند و حالا خیال می کند که این شهری هم که رفته اند پاریس است تا متناسب با آن فرهنگ برخورد کنند؟ این مرجع تقلید ابراز داشت: در ایران مردم مذهبی هستند و نسبت به آداب و رسوم خود احترام می گذارند و حساسیت دارند، مردم می گویند که این همه شهید تقدیم انقلاب کردیم که جمهوری اسلامی روی کار بیاید و شما می خواهید محصول شهدا را بر باد دهید؟ ای کاش چنین دوره های آموزشی برای استانداران می گذاشتند تا متوجه باشند با چه افراد و جه منطقه ای روبه رو هستند. وی عنوان کرد: این گونه سخنانان و درگیری استانداران با مردم برای دولت هزینه دارد و محبوبیت و طرفداران آن ها را کاهش می دهد، مسؤولان باید محبوبیت بیشتری داشته باشند و افرادی را به عنوان استاندار انتخاب کنند که به این حساسیت ها توجه داشته باشند، برخی از آن ها از منطقه خود شناخت کافی ندارند و جمهوری اسلامی را نمی شناسند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ایام نوروز و توأم بودن آن با میلاد حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که خدا راضی باشد، صله ارحام وجود داشته باشد و از از افراد ضعیف و ناتوان مراقبت کنند، همچنین مسائل اسلامی و موضوعات مربوط به محیط زیست را رعایت کنند. وی اضافه کرد: ازکارهایی که سبب تصادف و مرگ می شود باید پرهیز کنند، چه بسا انسان تصادف می کند و جان خود را از دست می دهد اما روز قیامت هم گرفتار است چون کار خلاف کرده و گرفتارشده است یعنی در مرگ خود مقصر بوده است، انسان باید احسن الحال که اتحاد، تقوا، صمیمت، محبت، دوستی، بیداری و هوشیاری است را از خداوند متعال بخواهد. ]]> سیاست Thu, 16 Mar 2017 07:07:52 GMT http://bfnews.ir/vdceex8p.jh8ppi9bbj.html مردم از فرصت نوروز برای رسیدگی به فقرا و حل مشکلات یکدیگر استفاده کنند http://bfnews.ir/vdcftmdv.w6dvvagiiw.html حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به روایتی از ائمه طاهرین(ع) گفت: یکی از زشت ترین کارها این است که یک مبلغ و نویسنده شرح مفصلی درباره عمل نیکی انجام دهد و بحث کند اما خود شخص پشت پرده خلاف آن را انجام دهد. وی افزود: چنین فردی با علم به زشتی کار زشت انجام می دهد، گاهی انسان عمل زشتی را انجام می دهد و جاهل است اما گاهی عالمانه انجام می دهند، این که انسان بداند و کاز زشت انجام دهد عقاب آن بالاتر خواهد بود. حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که یکی از راه های اثرگذاری تبلیغ این است که انسان در آنچه به مردم می گوید پیش قدم باشد و با آن عمل کند، اظهار داشت: رسول خدا به مردم می فرماید که نماز بخوانید و خودش به اندازه ای نماز می خواند که پاهایش ورم می کند. وی ادامه داد: عمل بهترین مبلغ است، اگر مردم را دعوت به عدل کنیم و خلاف آن را انجام دهیم عذاب الهی شامل حال انسان می شود، اگر این خلاف مخفی باشد دین مردم را متزلزل می کند اما اگر آشکارا باشد در دین، عقیده و اخلاق مردم اثر سوء می گذارد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت امام در سال 31 تقیه را برای ما تدریس می کرد، به اینجا رسیدیم که اگر تقیه برای حفظ خون است پس چرا میثم تمار تقیه نکرد، حضرت امام فرمود در برخی از موارد تقیه برای بزرگان حرام است و اگر میثم تمار تقیه می کرد و نغوذ بالله از حضرت علی(ع) تبری می جست سبب می شد که نوع مردم در عقیده خود متزلزل شوند. وی عنوان کرد: اگر یک نفر کشته شود آسان تر از آن است که هزاران نفر در تشیع دچار تزلزل شوند، اگر به یک مرجع تقلیدی بگویند که علنا باید کار خلافی انجام بدهی وگرنه کشته می شوی نباید انجام دهد، اگر عوام باشد اشکال ندارد اما اگر یک مرجع تقلید بود باید حاضر به کشته شدن شود اما کار خلاف و حرا را انجام ندهد چون سبب تزلزل دین مردم می شود. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: گاهی از اوقات مسؤولیت ما در روز قیامت بسیار است، اگر جاهل گناه کند تزلزل در دین مردم نیست اما اگر ما خلاف کنیم دین مردم متزلزل می شود. وی در بخش دیگری با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز اضافه کرد: در اسلام سه عید بیشتر نداریم که شامل عید اضحی، عید فطر و عید غدیر می شود، عید نوروز عید اسلامی محسوب نمی شود بلکه عید ملی است، مردم در این عید ملی باید صله ارحام کنند، به فقرا سر بزنند، مشکلات یکدیگر را درک کرده و حل کنند. حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که آنچنان تبلیغ به سفر می شود که مردم فقط می خواهند از شهر بروند، گفت: ده میلیون ماشین در خیابان ها و جاده ها راه می افتد که نه راه ها کشش دارند، نه ماشین ها استاندارد لازم را دارند و نه برخی راننده ها خبره هستند، در آخر هم هم پلیس راه می گوید که بیش از 500 نفر کشته و هزاران زخمی داشتیم. وی افزود: این چه تبلیغی است که برای سفر می شود؟ اگر تبلیغ می شود باید در راستای رسیدگی به درد مردم و حل کردن مشکلات باشد، کسانی که ضرورتی دارند مسأله دیگر است اما اگر ضرورتی ندارند این همه تبلیغ بر سفر شود و در نهایت این اندازه کشته و زخمی داشته باشیم برای چیست. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: صداوسیما باید برنامه خود را تغییر داده و مردم را به ماندن در خانه ها و شهرها دعوت کند، مگر کسانی که ضرورتی دارند، برای ما بد است که هر سال در عید نوروز عید خود را عزا کنیم و خانواده ها عزادار و زخمی شوند. وی در پایان از آغاز مجدد درس خود در 6 فروردین ماه 96 در ساعت 9 رسمی خبر داد. ]]> سیاست Thu, 16 Mar 2017 07:07:52 GMT http://bfnews.ir/vdcftmdv.w6dvvagiiw.html اکثر اهل بهشت همین مردم مؤمن هستند http://bfnews.ir/vdcci1qe.2bqee8laa2.html حضرت آیت‎الله عبدالله جوادی آملی، در درس تفسیر خود در ادامه تفسیر سوره مبارکه نجم در مسجد اعظم گفت: مرحوم کلینی گفتند که قطب زندگی مردم عقل است، ثواب و عقاب و استدلال همه در محور عقل است و جهل دشمن عقل است و نه دشمن علم، عقل همان است که «ما عبد به الرحمن و کتسب به الجنان»، البته عقل از علم کمک می‎گیرد از علمی که سبب خشیت می‎شود. وی افزود: آن مقداری که علم باشد که سبب راهنمایی زندگی شود، در تحت رهبری عقل باشد آن علم حقیقی است، خیلی از افراد هستند که بهشت می‎روند اما تحصیل کرده نیستند، او برابر همان فطرتی که می‎داند چه خوب است و چه بد است عمل می‎کند و اکثر مردم هم همین طور هستند، خدا غرق رحمت کند مرحوم حکیم خواجه طوسی که در شرح اشارت این حدیث را خوب معنا کرده است که «اکثر اهل الجنه البله»، یعنی اکثر اهل بهشت همین افراد ساده هستند. مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‎که مردم ساده هر چه مراجع‎شان گفتند عمل می‎کردند، اظهار کرد: بُله و ابله یعنی سلیم‎الصدر، به دنبال این‎که امروز و فردا نقشه و حیله بکشد که این کار را بکند نیست، یا کشاورز یا دامدار یا پیشه‎ور یا کاسب است، در روایات هم هست که عالم بر لبه جهنم حرکت می‎کند که اگر یک وقت افتاد بیفتد توی جهنم اما جاهل به این معنا هفتاد ذراع و نه ذرع از جهنم دور است اگر یک بار افتاد دوباره پا می‎شود، آن‎ها نزدیک جهنم نیستند. حضرت آیت‎الله جوادی آملی ابراز کرد: کم پیدا می‎شود که فردی هفتاد بار بیفتد، کم هستند کسانی که دوبار بیفتند، بنابراین اکثر اهل بهشت همین مردم مؤمن هستند او وجوهات شرعیه رامی‎دهد و نمازش را می‎خواند و روزه می‎گیرد، حالا برخی مواقع هم گناه صغیره انجام می‎دهند، بی‎توبه گناه می‎کند، چون با توبه که گناهان کبیره هم از بین می‎رود، لذا وجود مبارک امام سجاد(ع) می‎فرماید که من تعجبم می‎کنم کسی به جهنم برود. وی خاطرنشان کرد: وای به حال کسی که با این همه رحمت الهی به جهنم برود، چون هر یک گناه یک کیفر دارد و درباره بهشت هر کار ثواب ده برابر پاداش دارد، امام سجاد(ع) می‎فرماید وای به حال کسی که در روز حساب ثواب‎هایش بر گناهانش غلبه نکند، فرمود من از این فرد تعجبم می‎کنم. استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به وصیت امام سجاد(ع) به پسرش خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرمود آخرین لحظه‎ای که پدر من سفارش می‎کرد می‎گفت که من تو را سفارش می‎کنم به وصیت سیدالشهدا، همان وصیت را امام سجاد(ع) به پسر خود امام باقر(ع) کرد، فرمود ظلم همیشه بد است اما به کسی که پناهگاهی به غیر از خداوند دارد ظلم نکن، یک کسی یک قبیله دارد و قدرتش به اداره بسته است و قوم و قبیله دارد و به فکر دعا نیست و بقیه چشمش به مال خودش و باقی قضایا است اما آن کسی که هیچ پناهگاهی به جز خدا ندارد او اگر اشکش ریخت فقط خدا را می‎خواهد و غیر از او کسی را ندراد ]]> سیاست Wed, 15 Mar 2017 04:31:20 GMT http://bfnews.ir/vdcci1qe.2bqee8laa2.html موافقت رهبر معظم انقلاب با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان http://bfnews.ir/vdcdos09.yt09k6a22y.html به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و فرا رسیدن عید نوروز با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی که محکومیت آنان تا تاریخ ۲۹ / ۱۲ / ۹۵ قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می‌شوند، موافقت کردند. متن نامه رئیس قوه قضاییه و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم محضرمبارک حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهدای سلام و تحیات احتراماً ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و فرا رسیدن عید نوروز و در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای کاهش اثرات سوء حبس بر خانواده‌ی زندانیان و باز اجتماعی شدن آنان، بدینوسیله شرایط و ضوابط عفو به محضر مبارک تقدیم می‌شود تا در صورت تصویب مقام عالی، محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که محکومیت آنها تا مورخ ۲۹ / ۱۲ / ۹۵ قطعیت یافته و به شرح آتی واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف تشخیص داده می‌شوند، مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع و از رأفت اسلامی بهره‌مند شوند. الف – محکومان به حبس که در زندان بسر می‌برند: ۱) سه چهارم محکومیت محکومان به حبس تا یک سال. ۲) یک ‌دوم محکومیت محکومان به حبس بیش از یک سال تا بیست سال. ۳) باقیمانده محکومیت محکومان به حبس بیش از بیست سال در صورتی که حداقل ده سال تحمل حبس نموده باشند. ۴) باقیمانده محکومیت محکومان به حبس ابد برای مردان در صورتی که حداقل پانزده سال و برای زنان در صورتی که حداقل دوازده سال تحمل حبس نموده باشند. ۵) باقیمانده محکومیت حبس کلیه محکومان جرائم غیرعمدی، به استثنای موارد مذکور در مواد ۷۱۸ و ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲ / ۳ / ۱۳۷۵) ۶) باقیمانده محکومیت حبس (غیر از حبس ابد) زنانی که به حکم قانون سرپرستی یا حضانت فرزندانشان را عهده‌دار می‌باشند در صورتی که حداقل یک پنجم حبس را تحمل کرده باشند. ۷) باقیمانده محکومیت حبس محکومان بیمار صعب‌العلاج یا مبتلایان به بیماری‌های غیرقابل علاج که مراتب بیماری آنان تا تاریخ ۳۱ / ۳ / ۹۶ مورد تأیید کمیسیون پزشکی قانونی قرار گرفته باشد و مطابق نظریه کمیسیون مذکور قادر به تحمل حبس نباشند. بدیهی است اقدامات دادگاه در جهت اجرای مواد ۵۰۲ و ۵۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری مانع اعمال این عفو نیست. ۸) باقیمانده محکومیت تا دو سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و چهارپنجم محکومیت بیش از دو سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکومان زیر ۱۸ سال تمام (در زمان ارتکاب جرم) به استناد اسناد سجلی و در مورد اتباع بیگانه فاقد اسناد معتبر به تأیید پزشکی قانونی. ۹) باقیمانده محکومیت حبس محکومان ذکور بالای ۷۰ سال تمام و اناث بالای ۶۵ سال تمام به استناد اسناد سجلی و در مورد اتباع بیگانه فاقد اسناد معتبر به تأیید پزشکی قانونی به شرط آنکه در محکومیت به حبس بیش از یک سال، حداقل یک‌پنجم و در محکومیت به حبس ابد، حداقل پنج سال تحمل کیفر نموده باشند. ب – محکومان به جزای نقدی: ۱) باقیمانده محکومیت محکومان به جزای نقدی تا پانصد میلیون ریال که به لحاظ عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان به سر می‌برند. ۲) یک‌دوم محکومیت محکومان به جزای نقدی از پانصد میلیون و یک ریال تا یک میلیارد ریال که به لحاظ عجز از پرداخت نقدی در زندان به سر می‌برند. ۳) محکومیت محکومان به جزای نقدی تا پنج میلیون ریال که به هر علت تاکنون اجرا نشده باشد. ج – شرایط استفاده از عفو: ۱) نداشتن بیش از دو فقره سابقه محکومیت مؤثر کیفری. ۲) عدم ارتکاب جرم عمدی جدید مستوجب مجازات درجه یک تا پنج موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱ / ۲ / ۱۳۹۲ در ایام تحمل حبس یا در زمان مرخصی اعطایی. ۳) نداشتن شاکی خصوصی و یا جلب رضایت وی و یا جبران ضرر و زیان شاکی خصوصی و زیان‌دیده (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) تا تاریخ ۳۱ / ۳ / ۱۳۹۶. ۴) عدم استفاده از عفو در محکومیت‌های قبلی و فعلی. تبصره: معاونت در جرائم به استثناء قتل عمد نیاز به جلب رضایت شاکی خصوصی نداشته و مانع اعمال عفو نمی‌باشد. د – مرتکبین جرائم ذیل از شمول این عفو مستثنی می‌باشند: ۱) قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر (منظور از قاچاق عمده، جرایم بندهای ۶ ماده ۵ و ۶ ماده ۸ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن می‌باشد). ۲) قاچاق اسلحه و مهمات. ۳) اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور. ۴) آدم ربائی. ۵) اسیدپاشی. ۶) تجاوز به عنف. ۷) دایر کردن مرکز فساد و فحشاء. ۸) سرقت، اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع. ۹۰) جعل اسکناس و ضرب سکه تقلبی. ۱۰) پولشویی. ۱۱) اخلال در نظام اقتصادی. ۱۲) جرائم مربوط به مشروبات الکلی. ۱۳) قاچاق کالا و ارز سازمان‌یافته، حرفه‌ای و عمده. تبصره: معاونین جرائم موضوع بندهای ۱، ۲، ۵ و ۱۱ این قسمت نیز از شمول عفو مستثنی می‌باشند. والامر الیکم والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته صادق آملی لاریجانی بسمه تعالی با سلام و تحیت و تبریک میلاد مبارک و عید نوروز با پیشنهاد موافقت می‌شود. و السلام علیکم و رحمه الله سیّد علی خامنه‌ای ]]> سیاست Tue, 14 Mar 2017 04:14:54 GMT http://bfnews.ir/vdcdos09.yt09k6a22y.html هر هزینه جانی و مالی در برابر جنایات رژیم بحرین عندالله مأجور خواهد بود /مجامع بین المللی به سکوت ذلت بار خود پایان دهند http://bfnews.ir/vdcenx8p.jh8pni9bbj.html متن کامل پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به مردم بحرین به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم این ایام اخبار ناگواری از کشور مسلمان بحرین به گوش می‌رسد که هر انسان آزاده را متأثر می‌سازد در این سال‌های اخیر مردم بحرین برای خواسته به حق خود یعنی آزادی و اجرای عدالت که از حقوق اولیه آنان است به پیشگامی عالمان دینی به ویژه آقای شیخ عیسی قاسم قیام‌ کرده‌اند اما متأسفانه دولت دست نشانده آل خلیفه مشغول سرکوب مردم می‌باشد و با کشتار و زندانی کردن می‌خواهد این قیام مردمی را خاموش سازد ما ضمن حمایت از مردم مسلمان بحرین هرگونه تعرض به این ملت مظلوم و رهبران آنان به خصوص آقای شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و به مبارزان این مسیر الهی توصیه می‌کنیم با وحدت و همدلی در مقابل این ظلم، مقاومت و ایستادگی کنند و هر هزینه جانی و مالی در این مسیر عندالله مأجور خواهد بود و ثواب مجاهدان در راه خدا را نصیب خود خواهند کرد و از مجامع بین المللی بویژه کشورهای اسلامی می‌خواهیم این سکوت ذلت بار را پایان داده و از این مردم مظلوم دفاع نمایند. وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ حسین نوری همدانی ]]> سیاست Tue, 14 Mar 2017 04:14:54 GMT http://bfnews.ir/vdcenx8p.jh8pni9bbj.html اتحاد دشمنان شیعه برای مقابله با مکتب اهل بیت/ ناتوی عربی در حال شکل گرفتن است http://bfnews.ir/vdchwxn-.23n-kdftt2.html حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار نمایندگان اعتاب مقدسه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، وحدت و اتحاد بین عتبات مقدسه را امری مبارک و دارای آثار بسیاری دانست و گفت: در زمانی زندگی می کنیم که کارهای فردی بسیا کم اثر و کارهای جمعی اثر بسیار قابل ملاحظه دارد. وی افزود: اتحادی که بین خادمان اعتاب مقدسه پیدا شده می تواند مبدأ حرکت تازه ای به نفع شیعه و پیروان مکتب اهل بیت(ع) باشد، ما سرمایه ای مهمی به نام عتبات عالیات و قبور اهل بیت(ع) داریم که دیگران این سرمایه را ندارند و تمام تلاش آن ها این است که بتوانند مردم را منصرف کنند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با وجود تلاش دشمنان روز به روز اقبال مردم به اهل بیت(ع) بیشتر می شود، اظهار داشت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مهاباد تبعید بودم و با علمای اهل سنت آنجا رفیق شدیم، بنده به آن ها گفتم تمام مملکت در جوش و خروش است و چرا شما خروش ندارید و ساکت هستید. وی ادامه داد: آن ها در جواب بنده گفتند که شما دو سرمایه دارید که ما از آن ها برخوردار نیستیم، اول این که تشکیلاتی به نام امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دارید و وقتی پرچم ایشان را بلند می کند جمعیت ها دور آن جمع می شوند و حرف های خود را بیان می کنید، دوم این که علمای شما دارای استقلال هستند اما ما حقوق بگیر دولت هستیم ولی شما مستقل هستید و می تواند حرف خود را بیان کنید. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در آنجا متوجه شدم به برکت ائمه اطهار(ع) خداوند چه سرمایه هایی برای پیشرفت در اختیار ما قرار داده است، ابراز داشت:‌ در حرکت اربعین امام حسین(ع) بدون این که تبلیغاتی شود و رسانه ها و اشخاص مبلغ باشند ملیون ها نفر از سراسر دنیا در کربلا جمع می شوند، این سرمایه عظیمی برای پیشرفت است که باید قدر آن ها را بدانیم. وی عنوان کرد: دشمنان شیعه در حال اتحاد با یکدیگر هستند، مسأله ناتوی عربی را رییس جمهور آمریکا پیشنهاد و اعلام کرده که از آن حمایت می کند یعنی همان کاری که در سوریه، عراق و یمن کردند را می خواهند در جاهای دیگر همان کار را انجام دهند. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید با یکدیگر متحد باشیم و وحدت اعتاب مقدسه برنامه ای است که مردم را بیشتر به سوی وحدت دعوت می کند، باید در کنار زیارت ها؛ مسائل فرهنگی، سازندی، عقاید، اخلاق و تربیت اسلامی به صورت وافی و کافی وجود داشته باشد. وی اضافه کرد: بنده به زیارت کنندگان اعتاب می گویم اگر می خواهید ببیند که زیارت شما قبول است یا خیر، بررسی کنید که آیا بعد از زیارت و در زمان رجوع آیا عوض شده اید یا همانند سابق هستید، اگر روحیه تازه و قلب پاکی پیدا شود زیارت قبول است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه« وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا» گفت: خداوند متعال از انسان ها دو چیز را طلب می کند و ما را به یک وعده داده است، آنچه خداوند می خواهند جهاد در همه زمینه ها و اخلاص است که وعده داده در این صورت انسان را به راه خود هدایت می کند. وی افزود: هدایت دو گونه است، یکی به معنای ارائه طریق و دیگر به معنای رساندن به مطلوب است، هدایت به معنای اول مشروط به جهاد و اخلاص نیست چون خداوند انبیا را برای تمام عالم مبعوث کرده است اما هدایتی که خداوند انسان را وعده داده رساندن به مطلوب است البته در صورتی که انسان جهاد و اخلاص وجود داشته باشد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقتی انسان وعده می دهد به دلیل عجز و جهل امکان تخلف دارد، اظهار داشت: اما خداوند عالم و قادر به همه چیز است که خلف وعده نمی کند، قطعا اگر انسان جهاد کند و اخلاص داشته باشد قطعا پیروز می شود. ]]> سیاست Mon, 13 Mar 2017 05:38:43 GMT http://bfnews.ir/vdchwxn-.23n-kdftt2.html نشست صمیمی نمایندگان اعتاب جهان اسلام با تولیت جمکران http://bfnews.ir/vdcc11qe.2bqep8laa2.html به نقل از مسجد مقدس جمکران، نشست صمیمی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در سالن جلسات ساختمان اداری این مکان مقدس برگزار شد. نماینده مقام معظم رهبری در این دیدار به تبیین اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران بر اساس فرمایشات ائمه اطهار(علیهم السلام) پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان پیروزی انقلاب اسلامی را سرآغاز توجه و حضور اقشار مختلف مردم در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و با اشاره به اینکه بیشترین مخاطبان این مکان مقدس جوانان به ویژه بانوان هستند، این حضور پرشور را نشانه ناکارآمدی نقشه های دشمنان اسلام و تشیع در ضربه زدن به عقیده و ایمان نسل جوان جامعه دانست. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه افزایش روحیه شهادت طلبی مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) است، آمادگی میلیونها تن از نیروهای بسیج مردمی در کشورهای ایران، عراق، سوریه، بحرین، یمن، لبنان و دیگر کشورها را نوید بخش نزدیک بودن ظهور برشمرد. حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در ادامه خاطراتی از امام راحل(ره) در ارتباط با عشق وعلاقه ایشان به زیارت عتبات بیان کرد. در ادامه این نشست نمایندگان اعتاب مقدس نقطه نظرات خود را بیان کردند. دعوت رسمی از تولیت مسجد مقدس جمکران توسط نماینده تولیت عتبه حسینی برای حضور در دومین اجلاسیه تولیت های اعتاب جهان اسلام که سال آینده در کربلا برگزار می شود، از دیگر بخش های این نشست صمیمی بود. ]]> سیاست Mon, 13 Mar 2017 05:38:43 GMT http://bfnews.ir/vdcc11qe.2bqep8laa2.html قرآن را نباید از حوزه کنار گذاشت/ حقوق و وظایف مردم و حکومت تبیین شود http://bfnews.ir/vdcc01qe.2bqe08laa2.html رییس و اعضای پیوسته انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم به همراه جمعی از اعضای مجمع عمومی این انجمن، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی دیدار کردند. حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: چه فقه و چه حقوق، سه عنصر محوری دارند که همه اجزای نظام الهی واجد این سه عنصر و سه محور اصلی مواد، مبانی و منبع هستند. وی ادامه داد: «مواد» کاربردی فقهی و حقوقی را از یک سلسله «مبانی» می گیرند که در حقیقت این مبانی به منزله سند آن مواد هستند، در این میان، کلید همه آن مبانی به دست عدل است، مبانی همچون مساوات، آزادی، رعایت امانت، حقوق بشر و ... ریشه در عدل دارند و معنای عدل نیز روشن است، تا این مرحله، مشترک بین نظام توحید و نظام شرک در همه جهانیان است. مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به معنای عدل، ابراز داشت: معنای عدل کاملا روشن است، عدل یعنی هر چیز در جای خودش باشد، در نظام توحیدی جای افراد و اشیاء را خالق آنها مشخص می کند اما در نظام شرک، انسان خود را جای خدا می نشاند و بر اساس هوای نفس خود جای افراد و اشیاء را مشخص می کند؛ این همان حرف فرعون است که می گفت دین مردم را من تامین می کنم. وی خاطرنشان کرد: تفاوت در نظام توحیدی و نظام شرک در مرحله سوم «منبع» است، آنجا که نظام توحیدی مبانی خود را از منبع وحیانی می گیرد و نظام شرک، مبانی خود را از هوای نفس خود می گیرد، لذا اساس تفاوت نظام دینی و نظام غیر دینی ، همان تضاد بین توحید و شرک است. حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: در نظام های به اصطلاح دموکراتیک غربی، خرد جمعی را به جای الله نشاندند در حالی که فرقی نمی کند مشرک فرد باشد یا یک جمعی که تفکر مشرکانه داشته باشند. وی ابراز داشت: عقل منبع هستی شناسی است و نه منبع معرفت شناسی! عقل چراغ است و راه را برای ما روشن می کند؛ عقل هرگز وضع قانون نمی کند، عقل منبع شناخت است و منبع بود و نبود نیست. باید توجه داشت که فرق است بین صراط و سراج. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین مرجع ما در تمامی مسائل باید قرآن کریم باشد، بیان داشت: نباید با طرح برخی شبهات، قرآن را از حوزه های علمیه کنار گذاشت و روایات را به جای آن نشاند، با اینکه می دانیم قرآن مصون از تحریف است و حتی در بررسی روایات نیز طبق بیان اهل بیت علیهم السلام، باید میزان قرآن کریم باشد، لذا باید همواره توجه داشت که اولین مرجع ما در تمام مسائل قرآن کریم است. وی در توصیه ای به انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه اظهار داشت: باید به نظام ما که یک نظام الهی است کمک علمی کنید، یعنی طرزی فقه و حقوق را تنظیم کنید که نظام در عرصه های مختلف از شما کمک علمی بگیرد و شما بتوانید پشتوانه علمی دستگاه های مختلف حکومتی باشید. مفسر برجسته قرآن کریم همچنین توصیه کرد: باید حقوق بین مردم و حکومت و وظایف متقابل این دو را به روشنی و درستی تبیین و ارائه کنید، به صورتی که طبق نامه حضرت امیر علیه السلام به مالک، مردم را در مقابل نظام، ستونی بدانید که باید این ستون را استوار نگه داشت، هیچ ستونی با موعظه و نصیحت ایستاده نمی ماند، باید با تلاش و کوشش این ستون را ایستاده نگه داشت، وقتی این ستون ایستاده باشد هر وزنی را می تواند تحمل کند، چه اینکه در دوران دفاع مقدس سنگین ترین مسؤولیت ها را همین ستون مردم تحمل کرد. ]]> سیاست Sun, 12 Mar 2017 06:45:35 GMT http://bfnews.ir/vdcc01qe.2bqe08laa2.html مسؤولان به مطالبات مراجع تقلید رسیدگی نمی کنند http://bfnews.ir/vdcdks09.yt09o6a22y.html حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) در صحرای محشر برای شفاعت امتشان، اختیار تام دارند. وی با مروری بر مبحث جلسه روز قبل که راجع به مسأله شفاعت بود، افزود: شفاعت یکی از ارکان مهم تشیع است و قرآن در آیات متعددی وجود مسأله شفاعت را چندین مرتبه تصدیق می کند، همچنین روایات اهل بیت(ع) و زیارت نامه هایی که از جانب ایشان به دست ما رسیده است، معانی مختلف شفاعت را تببین و تشریح می کند. حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه شفاعت دارای چهار معنا است، بیان کرد: معانی مختلفی از شفاعت بر می آید که همه معانی آن صحیح و مطابق با روایات است. رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه شصت و چهارم سوره نساء که می فرماید: «...فَاستَغفَرُواللهَ وَاستَغفَرَلَهُمُ الرَّسُولُ...»، تبیین کرد: در روز قیامت، پیامبر(ص) اهل بیت(ع) و بزرگان دین دعایشان در حق گناهکاران به اجابت می رسد و آنها را از عذاب جهنم نجات می دهند. وی در ادامه گفت: طبق آیه پنجم سوره ضحی که می فرماید:«وَ لَسَوفَ یُعطِیکَ رَبُّکَ فَتَرضَی» و روایاتی که متمم این آیه است، پیامبر(ص) در روز قیامت سر به سجد می گذارند و از خداوند می خواهند که امتشان را از عذاب دور نگه دارد و خداوند در پاسخ پیامبر(ص) می فرماید، که تا زمانی که رضایتت به دست بیاید می توانی برای امتت شفیع باشی و آن ها را همراه خودت به بهشت ببری. استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: علامه طبابایی در تفسیر المیزان می نویسند، گمان نکنم پیامبر(ص) به بهشت بروند و راضی به جهنم رفتن افراد امتشان شوند. رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره که امام هادی(ع) در آن می فرمایند «بِکُم فَتَحَ اللهُ وَ بِکُم یَختِم»، تبیین کرد: معنای دوم شفاعت، واسطه فیض بودن حجت های الهی در دنیا و آخرت است. وی با بیان مثالی توضیح داد: همان طور که اگر برق بخواهد به انسان روشنایی بدهد نیاز به واسطه های متعددی دارد، خداوند نیز می خواهد به واسطه ی حجت های الهی، انسان را به فیوضات مادی و معنوی برساند؛ در این زمان اگر نعماتی به ما می رسد، واسطه ی فیض آن نعمات، امام عصر(عج) هستند. استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که مسؤولان به خواسته های مراجع تقلید رسیدگی نمی کنند، خاطرنشان کرد: همان گونه که در زمان فعلی مردم مشکلات خودشان را با مراجع تقلید در میان می گذارند تا به واسطه آن ها مسؤولان از مشکلات با خبر شوند، در روز قیامت اهل محشر اهل بیت(ع) و حجت های الهی را شفیع قرار می دهند. حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روایات معصومین(ع) اظهار کرد: معنای سوم شفاعت، واسطه گری است و در روایات آمده است که پیامبر(ص) در روز قیامت، گاهاً به جهنم سر می زنند تا افرادی که لایق هستند را از آتش جهنم نجات بدهند؛ خداوند نیز شفاعت پیامبر(ص) را در حق این افراد قبول می کند و آن ها را از آتش جهنم می رهاند. رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه به روایتی از امیر مؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان با سعه وجودی خود بر محشر مسلط می شوند و مهر ولایت بر پیشانی شیعیان خود می زنند سپس شیعیان از آب حوض کوثر می نوشند و راهی بهشت می شوند. وی با بیان اینکه معنای چهارم شفاعت، اختیار تام است، گفت: در روز قیامت منبری در وسط محشر گذاشته می شود که پیامبر(ص) در بالاترین پله آن و امیر مؤمنان(ع) در پله دوم آن قرار می گیرند، در همین حال موکّل بهشت می آید و کلید بهشت و جهنم را به پیامبر(ص) می دهد و می گوید اختیار تام دارید و پیامبر(ص) نیز کلید بهشت و جهنم را به حضرت علی(ع) می دهند و می گویند اختیار تام داری که لایقان را به بهشت و نالایقان را به جهنم ببری. وی در پایان تبیین کرد: هر چهار معنای شفاعت، عقلانی ،روایی و قرآنی است و علاوه بر این که هیچکدام نافی دیگری نیست، سبب نابود کردن حق افراد نیز نمی شود. ]]> سیاست Sun, 12 Mar 2017 06:45:35 GMT http://bfnews.ir/vdcdks09.yt09o6a22y.html جنگل‌ها و منابع باید از دست‌اندازی سوداگران حفظ شود/ بسیاری از عوارض ریزگردها و آلودگی هوا به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است http://bfnews.ir/vdcgyw93.ak93w4prra.html به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی با اشاره به اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی افزودند: بسیاری از عوارض ناشی از ریزگردها و آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای شهرها به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و گستردگی مناطق کویری در کشور، حفظ پوشش گیاهی اهمیت مضاعفی دارد. رهبر انقلاب اسلامی، وجود سبزه‌گاههای برخوردار از گیاهان متنوع دارویی و همچنین جنگل‌های شمال را از جمله امتیازات فضای سبز ایران برشمردند و افزودند: جنگل‌های ارزشمند شمال جزو کم‌نظیرترین جنگل‌های دنیاست، اما عده‌ای سوداگر بدون توجه به منافع ملی، به جان جنگلها و منابع کشور می‌افتند و باید این جنگلها را از دست اندازی حفظ کرد. ایشان تأکید کردند: مسئولان بخش جنگلها، مراتع و زمینهای کشاورزی باید اهمیت زیادی برای کار خود قائل باشند و در حفظ این ثروت عظیم ملی تلاش کنند. حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به ویژگی‌های ممتاز میوه‌های ایرانی و با ابراز تأسف از واردات میوه، گفتند: واردات میوه جزو کارهای غلط است و مسئولان جز در موارد ضروری، باید از این کار جلوگیری کنند. رهبر انقلاب اسلامی در پایان، مراسم درختکاری را نماد احترام مردم به طبیعت سرسبز ایران عزیز خواندند و افزودند: همه باید قدردان این موهبت الهی باشند. ]]> سیاست Thu, 09 Mar 2017 04:58:56 GMT http://bfnews.ir/vdcgyw93.ak93w4prra.html