آينده روشن - آخرين عناوين سیاست :: نسخه کامل http://bfnews.ir/vsnjfabezq25u.sfu.html Fri, 22 Mar 2019 01:12:14 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Fri, 22 Mar 2019 01:12:14 GMT سیاست 60 دولت سستی را کنار بگذارد و به فضای مجازی توجه داشته باشد http://bfnews.ir/vdcbfgbz.rhb00piuur.html به گزارش آینده روشن آیت‌الله عباس رحیمی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال در مصلی خمینی‌شهر اظهار کرد: کسانی که برای حفظ مکتب تشیع جان می‌دهند، باید بدانند که جمهوری‎اسلامی به دنبال پیاده‌سازی ولایت و حکومت علوی است و به دست منجی موعود حضرت مهدی (عج) تحویل دهد و برای همین وهابی‌ها و سلفی‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمنی می‌کنند و تفاله‌های کثیف آنان در داخل نیز وطن‌فروشی می‌کنند و از ولایت بیزارند.امام‌جمعه خمینی‌شهر افزود: باید قدر این کشور علوی را بدانیم و در مقابل کسانی که جمهوری‌اسلامی را نمی‌توانند بر پایه ولایت ببینند، ایستاد؛ باید سختی‌ها و مشکلات و گرانی‌ها را تحمل کرده اما اجازه ندهیم که به جمهوری‌ اسلامی خدشه‌ای وارد شود.وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد بگوید که حکومت علوی نمی‌تواند موفق شود برای همین این نقشه‌ها را می‌کشد و تمام قد به میدان آماده تا با مکتب حضرت علی (ع) و جمهوری اسلامی بجنگد.رحیمی با اشاره بیانیه گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد، تصریح کرد: بحث معنویت در جامعه در گام دوم ذکر شده، دشمن دنبال است تا معنویت مردم جامعه را کم رنگ کند و مردم را به سمت مادیات و حیوانیت جهت‌دهی کند.خطیب نماز جمعه خمینی‌شهر به دولت اخطار داد: دولت‌مردان کوتاهی در انجام وظایف را کنار گذارند و به فضای مجازی توجه بیشتر کنند؛ شبکه‌های مجازی پدر خودتان را هم در می‌آورد و اگر کنترل نشود اساس نظام و اساس مسوولان را هم نابود می‌کند.وی ادامه داد: رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی فضای مجازی کشور هستید، ولنگاری بس است؛ سستی و به نفع دشمن سخن گفتن کافی است و نسبت به شبکه‌های مجازی بی‌تفاوت نباشید که جوانان و انقلاب در معرض خطر هستند.رحیمی در پایان با اشاره به آغاز سال نو و در پیش بودن روزهای پایانی سال گفت: چهارشنبه آخر سال یک بی‌هویتی و پوچی است و جز اینکه خطر، وحشت و ناامنی در جامعه به وجود می‌آورد، نتیجه‌ای ندارد؛ خانواده‌ها مراقب جوانان خود بوده و مردم اگر مواردی از ساخت مواد محترقه دیدند به پلیس اطلاع دهند.انتهای پیام/141 ]]> سیاست Sat, 16 Mar 2019 12:43:06 GMT http://bfnews.ir/vdcbfgbz.rhb00piuur.html پایه و اساس انقلاب اسلامی بر مبنای تفکر مهدویت است http://bfnews.ir/vdcauwn0.49nii15kk4.html به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا میرزایی، مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۴ اسفندماه در پیش از خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۹۷، در رابطه با فعالیت‌های بنیاد مهدویت، اظهار کرد: بنیاد مهدویت استان چند سال است که زیرنظر بنیاد مهدویت کل کشور که به دستور رهبری تشکیل شده، فعالیت خود را آغاز کرده است.وی ادامه داد: نشر معارف مهدوی و برگزاری دوره‌هایی با عنوان مباحث مهدوی از جمله وظایف بنیاد مهدویت بوده و تاکنون ۲۰۰ نفر در دوره‌های مهدوی استان شرکت کرده‌اند و مربیان در مدارس و مهدوکودک‌ها حضور یافته و آنان را با مباحث مهدوی آشنا نموده‌اند.میرزایی در رابطه با ضرورت پرداختن به بحث‌های مهدوی و امام زمان(عج) تصریح کرد: پرداختن به مسئله مهدویت از دو نظر مهم است، یکی اینکه ما همه اعتقاد داریم که تمام ادیان الهی به بشریت وعده داده‌اند که یک منجی ظهور خواهد کرد و جهان را از ظلم و بی‌عدالتی نجات داده و جامعه واحد الهی را تشکیل خواهد داد.وی با اشاره به اینکه در قرآن نیز به صراحت به مساله ظهور منجی اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در تمامی کتب آسمانی نیز به این مورد اشاره شده، ولی در این میان تفکر شیعه در رابطه با ظهور منجی همواره زنده بوده و درحال آماده‌سازی زمینه‌های ظهور است.مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن بهار طبیعت یادآور شد: بهار طبیعت زمانی است که وقتی زمین خشک شده و تمامی درختان بی‌برگ مانده‌اند، خداوند دوباره زمین را زنده کرده و همه جا را سرسبز می‌کند و این همان مساله‌ای است که در زمان ظهور منجی بوقوع خواهد پیوست و زمین که امروز با فساد و جنگ درهم‌آمیخته، جانی دوباره خواهد گرفت و به حیات معنوی دست خواهد یافت.وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما نمی‌تواند از مباحث مهدویت جدا شود، اگر ما به نظام اسلامی معتقد هستیم، باید بدانیم که نظام ما با مباحث مهدویت تنیده شده، چراکه پایه و اساس انقلاب اسلامی، ولی فقیه بوده و ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است.میرزایی با تأکید بر اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی، تفکر مهدویت است، بیان کرد: هدف و آرمان انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) بوده و ناکارآمدی امروز نظام اسلامی از سوی برخی مدیران و مسئولینی است که تفکر مهدویت را باور ندارند.انتهای پیام/141 ]]> سیاست Sat, 16 Mar 2019 11:38:45 GMT http://bfnews.ir/vdcauwn0.49nii15kk4.html امام جمعه قم: بیانیه «گام دوم انقلاب» منشوری ارزشمند برای نظام است/سفر رئیس جمهور به عراق اقتدار ایران را نشان داد http://bfnews.ir/vdcfcxde.w6dvtagiiw.html به گزارش آینده روشن آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که دامن گیر کشورها و جوامع می‌شود به دلیل نادیده گرفته شدن عدالت است، گفت: اگر عدالت را در جامعه اجرا کردیم در بحران‌ها مردم در کنار مسؤولان قرار می‌گیرند و اجرای عدالت به نوعی بازگشت سرمایه است.امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که شاهد گسترش آن در کشور و دیگر نقاط دنیا هستیم مسئله اعتکاف است که از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر داریم.وی با اشاره گرامیداشت سالروز ولادت امام علی(ع) افزود: بنابر تعبیر پیامبر گرامی اسلام برشمردن فضائل حضرت علی(ع) امری غیرممکن است؛ این مناسبت خجسته را صمیمانه تبریک می‌گویم.حسینی بوشهری سالگرد ارتحال حاج سیداحمد خمینی فرزند امام راحل را تسلیت گفت و ادامه داد: ایشان امین و مشاور امام بود و بعد از ارتحال ایشان ثابت کرد که سربازی فداکار در کنار رهبری است. ولایتمداری را با مواضع خودش به اثبات رساند و فرمود همان موضع که در برابر امام داشتیم در برابر رهبر انقلاب داریم.وی با اشاره به اینکه ملت ایران مقاومتی ستودنی در برابر همه ابرقدرت‌ها داشته و دارد، خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های سال جدید استفاده کرده و سعی کنیم دیگران را در شادی خود شریک کنیم.مبادا به بهانه عید حریم اسلام شکسته شودامام جمعه قم با اشاره به اینکه در ایام نوروز زمینه صله رحم و افزایش ارتباطات و دیدار با آشنایان و اقوام فراهم است، خاطرنشان کرد: ولنگاری در جامعه اسلامی معنا ندارد؛ مبادا به بهانه شادی و عید عده‌ای مرزها و حریم اسلامی را بشکنند و ما هم بی‌تفاوت باشیم.وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، افزود: بیانیه گام دوم منشوری برای انقلاب اسلامی است که باید در برنامه ریزی‌ها به این منشور مراجعه شود؛ این بیانیه در عین فشردگی جامع بوده و نشان دهنده تجربه رهبر معظم انقلاب است و در این بیانیه به گذشته، حال و آینده توجه شده است.حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ایشان اولویت های کلیدی را در هفت سرفصل تبیین کردند خاطرنشان کرد: ایشان در دیدار خبرگان فرمودند باید نسل اول و دوم انقلاب زمینه انتقال تجربه به نسل‌های بعدی مهیا کنند و منظور پیرزدایی از جامعه نیست.پیام بیانیه گام دوم برای دوست و دشمنوی با اشاره به پیام بیانیه گام دوم انقلاب برای دشمنان تصریح کرد: آنها می‌خواستند انقلاب را متوقف کنند ولی اکنون 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و این گام دوم برای 40 سال آینده است.امام جمعه قم پیام بیانیه گام دوم برای دوستان انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: این 40 سال مرهون ایستادگی مردم بوده است و هرکجا که ما به پیروزی رسیده‌ایم مددهای غیبی الهی در کنار ما قرار گرفته است.وی با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری افزود: در اجلاسیه خبرگان رهبری مسئله بیانیه گام دوم و معیشت مردم در دستور کار خبرگان رهبری قرار داشت و تک تک اعضای خبرگان مشکلات مردم را لمس کرده و هر کجا که زمینه‌ای برای اظهار نظر ببینند از مشکلات مردم سخن می‌گویند.حسینی بوشهری با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و دارایی در اجلاسیه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در نطق ریاست مجلس خبرگان و سایر نطق‌ها این مسئله به صورت برجسته مطرح بود و مشخص است که مجلس خبرگان رهبری نسبت به فساد در جامعه دغدغه دارد.وی گفت: مقام معظم رهبری به نقطه‌ای کلیدی اشاره کردند و فرمودند که مردم باید به این فهم برسند که در برابر چالش‌ها و مشکلات مسئله و سخن در این است که چه موضعی می‌خواهیم اتخاذ کنیم؛ موضع ما از روی احساسات است یا همراه با کنترل، از روی شجاعت است یا ترس.امام جمعه قم ادامه داد: باید مردم و مسؤولان در اتخاذ مواضع حساب شده عمل کرده و از فرصت‌ها و تهدیدها بهره ببریم و یک‌جانبه گرایی نداشته باشیم.وی با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رهبری در 8 بند دستورالعملی ارزشمند را مطرح فرمودند که امیدواریم آیت الله رئیسی به مسائل مختلف دستگاه قضایی بپردازند. جوان گرایی، مردمی بودن، کاهش اطاله دادرسی و ... باید در دستگاه قضایی مورد دقت و ملاحظه قرار گیرد.حسینی بوشهری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق اظهار کرد: این سفر اوج اقتدار ایران را نشان داد؛ در حالی که آمریکایی‌ها هزینه ای هنگفت در عراق داشتند ولی مجبور هستند شبانه به عراق سفر کنند.وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی این سفر خاطرنشان کرد: باید ارتباطات خود را با همسایگان هرچه بیشتر تقویت کنیم.انتهای پیام/141 ]]> سیاست Sat, 16 Mar 2019 06:49:09 GMT http://bfnews.ir/vdcfcxde.w6dvtagiiw.html مشکلات اقتصادی رابا توان داخل حل کنیم/ایران آمریکا رازمین زده است http://bfnews.ir/vdcef78f.jh8pni9bbj.html به گزارش آینده روشن آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه ملت ما ۲۲ بهمن آنچنان به خیابان‌ها آمدند و دشمن و تبلیغاتش را از بین بردند تشکر و قدردانی می‌کنم.وی افزود: ریشه راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن به سوره والعصر برمی‌گردد، یعنی قسم به زمان و قسم به عصر پیامبر (ص) و مخصوصاً قسم به عصر امام زمان (عج). راهپیمایی ۲۲ بهمن که محصول امام و شهدای ماست، جلوه‌ای از جلوات پیامبر (ص) و حضرت مهدی (عج) است. این نور در همه دلهاست اما دشمن نمی‌تواند این نور را ببیند چراکه در ظلمت به سر می‌برد.امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: جمهوری اسلامی، ملت ایران و اسلام، گلوی آمریکا و رئیس‌جمهور نالایقش را با تمام قدرتی که از خود نشان می‌دهد گرفته و به دیوار فشار داده است. دنیا قبول دارد که ایران آمریکا را در عراق و سوریه زمین زده است.امامی کاشانی با اشاره به دیداری که اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب داشتند، اظهار کرد: از جمله فرمایشات رهبر انقلاب در این دیدار این بود که دشمن مشغول است و تمام قدرت و فشار حداکثری خود را علیه ایران برقرار کرده است و ما هم باید در مقابل امکانات حداکثری علیه دشمن را فراهم کنیم.وی افزود: مشکلات اقتصادی باید در داخل کشور حل شود یعنی باید در داخل کشور به تولید اهمیت بدهیم و مراقب باشیم عده‌ای دزدی، احتکار و گرانفروشی نکنند و غذای مردم را نبرند. انسان تعجب می‌کند که عجب چشم‌های نابینایی در این کشور وجود دارد. من به تمام مفسدان و کسانی که مشکلات اقتصادی را بوجود می‌آورند می‌گویم که خداوند بالاخره خسارت این فساد را یا به خودت خواهد زد یا به فرزندان و نسلتان خواهد زد. این پول جمع کردن‌ها جز نابودی برای انسانی چیزی دیگر ندارد.امام جمعه موقت تهران با تاکید بر مدیریت و نظارت دقیق در کشور، تصریح کرد: وقتی قرار است دشمن از امکانات حداکثری استفاده کند و با تحریم‌ها بر ایران فشار بیاورد ما هم باید از امکانات حداکثری خود استفاده کنیم. یعنی ما هم باید درست فکر کنیم و راه‌های صحیح را انتخاب کنیم.امامی کاشانی گفت: ما وظیفه داریم که همه را به حق توصیه کنیم و به عده‌ای بگوییم که فساد نکنید و رشوه نگیرید. چه شده که این وظیفه انجام نمی‌شود؟ چرا اشکالات و گرفتاری‌های خودمان را نمی‌بینیم؟ باید تصمیم بر مدیریت درست و وجدان کار بگیریم نه اینکه روزمان را بی فایده بگذرانیم.وی ادامه داد: چرا عده‌ای آنقدر قاچاق انجام می‌دهند و مردم را تحت فشار گذاشته‌اند؟ نباید در این مسائل بگوییم به ما ارتباطی ندارد، باید به کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند توصیه به حق کنیم. خدا می‌گوید اگر تواصی به حق و صبر داشته باشید پیروزید. باید در عین حل مشکلات، در برابر آنها مقاومت داشته باشیم.امام جمعه موقت تهران با محکومیت حمله تروریستی امروز به دو مسجد در نیوزلند، گفت: در این حادثه دهها نفر شهید و مجروح شدند. این حمله به نماز جمعه یعنی حمله به پایگاه حرکت امت اسلام. باید به نماز جمعه اهمیت بدهیم و دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمن ذلیل است و ما باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.انتهای پیام/ 141 ]]> سیاست Sat, 16 Mar 2019 05:36:16 GMT http://bfnews.ir/vdcef78f.jh8pni9bbj.html دشمنان به دنبال انحراف موضوع مهدویت هستند http://bfnews.ir/vdcj8yea.uqemizsffu.html به گزارش آینده روشن، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه سه شنبه در شورای سیاست گذاری بنیاد حضرت مهدی (عج) استان به برخی حرکت ها همانند نوشتن نامه یا دل نوشته به امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: باید با بصیرت افزایی در جلوگیری از طرح های دشمنان اقدام کرد.وی ادامه داد: توطئه همیشگی استکبار جهانی ایجاد و القای شبهه در جامعه در خصوص ارزش ها و اعتقادات دینی است که باید با برنامه های فرهنگی و بصیرت افزایی به صورت زیر بنایی فعالیت کرد.امام جمعه یزد تاکید کرد: آسیب پذیری نسل جوان در برابر شبهه دشمنان زیاد است و باید با انجام کارهای زیربنایی نسبت به افزایش اطلاعات این نسل در قبال معارف الهی اقدام کرد.ناصری یزدی به برنامه ریزی مراسم های مختلف در حوزه تبیین فلسفه انتظار و راه های ارتقای سطح بینش مردم و جوانان در این حوزه تاکید کرد.همچنین رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان یزد گزارشی از برنامه ها ارائه کرد و گفت: تبیین موضوع مهدویت با همکاری دستگاه های فرهنگی و مدارس در اولویت است.محمود رستگاری افزود: دوره های آموزشی در بخش های مختلف و برنامه های فرهنگی با همکاری مردم و تشکل ها برگزار می شود.وی بر همکاری دستگاه های فرهنگی و تبلیغی برای گسترش فرهنگ مهدویت در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان تاکید کرد.انتهای پیام /141 ]]> سیاست Wed, 13 Mar 2019 08:44:03 GMT http://bfnews.ir/vdcj8yea.uqemizsffu.html عنایتی که شهید کاوه را «شیر صحرای» دفاع مقدس کرد/درس های شهید برای گام دوم انقلاب http://bfnews.ir/vdcizuay.t1aqw2bcct.html به گزارش آینده روشن بیست و دومین روز از اسفند ماه در تقویم رسمی کشور روز «بزرگداشت شهدا» نامگذاری شده است، به همین مناسبت به منظور آشنایی با سبک زندگی شهدا به عنوان یاران آخرالزمانی امام زمان (عج) که انتظار زمینه ساز را مشق کرده و در عمل عینیت بخشیدند با «صدیقه کاوه»، خواهر شهید محمود کاوه گفت وگویی داشته ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود: به منظور ورود به بحث از حیات بابرکت شهید کاوه و تاریخ شهدات شان برای مان بگویید. شهید در خانواده ای مذهبی در سال ۱۳۴۰ به دنیا آمد و تنها پسر خانواده محسوب می شد و نهایتاً در عملیات کربلای ۲ حاج عمران در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. دوران کودکی و نوجوانی شهید چگونه سپری شد؟ خانواده ما کاملا مذهبی و مبارزاتی بود و پدر جزء مبارزان انقلابی برای از میان بردن رژیم طاغوت بود لذا دوران کودکی ما در حالت اضطراب و استرس برای سلامتی پدر به جهت حضور ایشان در جلسات مذهبی و سیاسی سپری شد.من با شهید کاوه ۲ سال اختلاف سنی داشتم، در آن دوران فعالیت‌های مبارزاتی پدرم ارتقا یافت و بخشی از آن نیز به درون منزل کشیده شد. پدر ما در زمان طاغوت مغازه دار بود و ارتباط بسیاری نیز با شهید هاشمی نژاد و آیت الله طبرسی داشت لذا فعالیت های مبارزاتی ایشان ارتقا و گسترش بسیاری داشت.خاطرم است که پدرم نوارهای سخنرانی امام خمینی (ره) را به منزل می آورد و از روی آنها تکثیر می کرد، این فضا موجب شد تا تمام اعضای خانواده با این مطالب آشنا شوند، شهید کاوه نیز در این امر پدر را مشارکت می‌داد. قبل از پیروزی انقلاب پدرم اعلامیه  هایی به خواهران و برادر من می داد تا با حضور در مغازه ها آنها را در میان پاکت ها یا پارچه ها قرار دهیم. بعد از پیروزی انقلاب شهید کاوه فعالیت های مبارزاتی را چطور ادامه داد؟ بعد از پیروزی انقلاب شهید کاوه همراه پدرم در کارهای ابتدایی انقلاب مشارکت داشت، در ابتدای انقلاب کمیته های خاص تشکیل شد که آقامحمود همراه پدرم در این کمیته ها فعال شد و آموزش های خاصی را نیز گذراند.شهید کاوه تحقیقات و مطالعه بسیار داشت یعنی ایشان بدون شناخت وارد این عرصه نشده بود حتی در دوران کودکی نیز پدرم به این دلیل که ایشان تنها پسر بود به هیچ عنوان اجازه نمی دادند تا با هر کسی رفت و آمد داشته باشند.پدرم در تربیت شهید بسیار حساس و دقیق بود به طوری که اگر قیاس داشته باشیم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ایشان را با تربیت تمام افراد، بسیار متفاوت است به طوری که ایشان حتی در بحث تغذیه شهید نیز بسیار حساس بود و صلاح نمی‌دانست که ایشان هر غذایی را میل کند یا در هر مهمانی غذا بخورند و اکثرا به مهمانی هایی که دعوت می‌شد، ترجیح می داد که حضور پیدا نکند و غذا را در خانه میل می کند و شهید کاوه نیز این گونه رشد کرد و نباید تصور کرد که با پیروزی انقلاب ایشان وارد عرصه شد و نهایت به شهادت رسید بلکه عقبه تربیتی پشت سر زندگی‌شان بود. با توجه به آنکه شهدا از اصحاب آخرالزمانی امام عصر(عج) محسوب می شوند، درباره سبک زندگی ایشان که باعث شد به چنین مقام رفیعی نائل شوند، توضیح دهید. شهید کاوه فرزند دوم خانواده محسوب می‌شد و ایشان پس از چند سال که پدر صاحب فرزند نبود به دنیا آمد پدرم همواره می گفت، زمانی که پسرم به دنیا آمد از خداوند خواستم که من از این فرزند سود مادی نمی خواهم بلکه فقط می خواهم این پسرم در راه قرآن، خدا و اسلام حضور داشته باشد و این پسر را تقدیم اسلام می کند که خلوص نیت پدر و فداکاری های ایشان در تربیت شهید موجب شد، آقا محمود در راه اسلام قرار گیرد.در مدت حضور ایشان در جبهه های دفاع مقدس بنابر اعلام همرزمان و دوستان می توان گفت همواره دست امام زمان (عج) پشتیبان ایشان بوده است به طوری که یک مرتبه رزمنده ها در یک عملیات مشاهده می کنند که تیرهای بسیاری به سمت ایشان می آیند و شهید بدون اینکه بنشیند یا کمین بگیرد به حرکت ادامه می‌دهد و تیرها به وی اصابت نمی‌کند!قطعاً این پیروزی‌ها و موفقیت‌های شهید در دوران دفاع مقدس به جهت حمایت ها ائمه اطهار و حمایت امام زمان (عج) بوده است.برخی از خارجی ها بعد از عملیات های ایشان  که حضور پیدا کرده بودند باور نمی‌کردند فردی بدون گذراندن دوره های آموزشی نظامی پیشرفته توان جنین عملیات هایی را داشته باشد که مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم جوانی ۲۴ ساله فرماندهی لشکر شود. انس و ارتباط شهید کاوه با امام زمان (عج) چگونه بود؟ شهید زمانی که ۱۷ ساله بود به عنوان سرتیم محافظان امام خمینی (ره) منصوب شد اما زمانی که غائله کردستان قبل از دوران دفاع مقدس مطرح شد، شهید از تیم به صورت داوطلبانه جدا می شود تا به فرمان امام خمینی (ره)  عمل کند و از این منطقه دفاع شود یعنی ایشان پست و مقام خود را رها می‌کند و به جایی پرخطر برای عمل به فرمان نایب امام زمان(عج) می رود که این نشان از اعتقاد قلبی بسیار بالای ایشان است. همچنین شهید بسیار اهل نماز شب و قرآن خواندن بود که با تربیت های پدر به حفظ قرآن و تلاوت قرآن با صوت زیبا می پرداخت. چه نکته و مولفه ای از سبک زندگی شهید کاوه می‌تواند درسی برای جوانان به عنوان مخاطبان اصلی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی باشد؟ مهمترین مولفه سبک زندگی شهید برخورداری از ایمان قلبی بالا بود به طوری که وقتی هر انسانی ایمان قلبی بالایی داشته باشد، تن به هر کار و عملی خواهد داد و دیگر ویژگی زندگی ایشان ساده زیستی بود البته ساده زیستی ایشان همراه با نظم و انضباط بود.ایشان در جبهه ها با کمترین امکانات عملیات می کرد اما با اعتقاد قلبی بسیار بالا به موفقیت می رسید.شهید احترام بسیار بالایی به بسیجیان و نیروهای زیردست های خود به عنوان فرمانده می‌گذاشت و به هیچ عنوان نگاه از بالا به پایین نداشت طوری که ایشان محبوب دل ها شد در آن زمان لشکر ویژه شهدا سرآمد بود و همه علاقه داشتند در آن حضور پیدا کند و زمانی که آقامحمود به مشهد باز می گشت بسیجی ها برای ملاقات با ایشان و حضور در لشکر ویژه شهدا در برابر درب منزل پدری صف می بستند.شهید ریسک پذیری بسیار بالای داشت اما این رفتارش همراه با شناخت بود یعنی بدون تحقیق و بررسی کاری انجام نمی داد که شهید صیاد شیرازی پیرامون ایشان می گفت: شهید کاوه فردی بود که کمتر حرف می زد و بیشتر عمل می‌کرد.شهید کاوه در جبهه های دفاع مقدس به نام «شیر صحرا» معروف بود و صدام برای سر وی جایزه تعیین کرده بود؛ جوانان می توانند با مطالعه و بررسی سبک زندگی ایشان درس های بسیاری بگیرند که چگونه یک جوان، شیر صحرای دفاع مقدس می‌شود و اینها نبود مگر در اثر خلوص نیت شهید و لقمه حلال پدر.انتهای پیام/141 ]]> سیاست Wed, 13 Mar 2019 06:34:59 GMT http://bfnews.ir/vdcizuay.t1aqw2bcct.html اعلام اسامی روزهای دهه مهدویت/ «گام دوم انقلاب»؛ محور جشن های نیمه شعبان http://bfnews.ir/vdccexqm.2bqe08laa2.html به گزارش آینده روشن حجت الاسلام «محمد اسدی» ‌در تشریح عناوین روزهای دهه مهدویت، اظهار کرد: پس از بررسی ها و نیازسنجی ها، نهایتاً اسامی روزهای دهه مهدویت بر مبنای بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری و تعابیر و کلیدواژه های به کار رفته در آن به ویژه «تمدن سازی» و «آمادگی برای درک خورشید ولایت عظمی» انتخاب شدند.قائم مقام ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با بیان اینکه در تصمیم گیری و انتخاب این عناوین نمایندگان ۱۲ ۱۳ نهاد مذهبی مهدوی مشارکت داشته اند، گفت: در این راستا پنجشنبه، ۲۲ فروردین ماه مصادف با پنجم شعبان المعظم و سالروز ميلاد باسعادت امام سجاد علیه السلام «معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور»، جمعه، ۲۳ فروردین (شش شعبان) «رسانه ، تمدن و آمادگی برای ظهور» و شنبه ۲۴ فروردین (هفتم شعبان) با عنوان «اقتصاد، مدیریت جهادی و آمادگی برای ظهور» نامگذاری شده است.حجت الاسلام اسدی ادامه داد: در ادامه روزهای این دهه، یکشنبه، ۲۵ فروردین (هشت شعبان) «معرفت، عقلانیت و آمادگی برای ظهور»، دوشنبه، ۲۶ فروردین(۹ شعبان) «متناسب با عنوان انتخابی برای سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری»، سه شنبه، ۲۷ فروردین (۱۰ شعبان) «تمدن سازی، صلح جهانی و آمادگی برای ظهور» و چهارشنبه، ۲۸ فروردین (۱۱ شعبان) مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت علي اكبر علیه السلام و روز جوان «مهدويت، جوان و آمادگی برای ظهور» نام گرفته اند.وی در ادامه بیان کرد: همچنین، پنجشنبه، ۲۹ فروردین ماه (۱۲ شعبان) که در تقویم رسمی روز ارتش نام گرفته با عنوان «دفاع، امنیت و آمادگی برای ظهور»، جمعه، ۳۰ فروردین (۱۳ شعبان المعظم) «خانواده، سبك زندگی و آمادگی برای ظهور»، شنبه، ۳۱ فروردین ماه (۱۴ شعبان) «ولایت فقیه، مستضعفان و آمادگی برای ظهور» و نهایتاً یكشنبه، یکم اردیبهشت ما مصادف با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف «سربازان گمنام، مهدویت، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» نامگذاری شده است. اسدی با بیان اینکه همه این عناوین ذیل شعار کلی و اصلی «مهدویت: تمدن سازی و آمادگی برای ظهور» طراحی و انتخاب شده اند، ابراز کرد: با توجه به نقش ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی که هماهنگ ساز است و در صف ورود و حرکت نمی کند، تلاش بر آن است که مجموعه های مهدوی با همکاری و هم افزایی فضای دهه مهدویت را بیش از پیش امام زمانی و منتظرانه کنند.قائم مقام ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با بیان اینکه تاکید ستاد در برنامه های دهه مهدویت و نیمه شعبان احیاء و حفظ رویکرد مردمی است، گفت: در این راستا برگزاری جشن ها، همایش ها و پیاده روی ها همچون پیاده روی عظیم و باشکوه مردمی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.وی از برپایی ۲۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران در ایام منتهی به نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: بزرگ ترین و باشکوه ترین جشن های مهدوی در این ایام برگزار می شود چنان که بنابر آمارها نزدیک به چهار میلیون نفر در روزهای منتهی به نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور می یابند.حجت الاسلام اسدی با اعلام  برنامه ریزی و تلاش برای ترویج فرهنگ احیای شب نیمه شعبان در سراسر کشور، تاکید کرد: امید است همه مساجد در این شب به این احیای مستحبی اهتمام داشته باشند و فرصت حضور مردم برای مناجات و عبادات این شب بافضیلت را فراهم کنند.وی در ادامه ابراز کرد: مهمترین کار ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، حمایت معنوی از مجموعه های مهدوی و نیز هم افزایی آنها و جلوگیری از کارهای پراکنده شان است، در این راستا تلاش شده تا مجموعه ها و گروه های فعال را جذب و شبکه سازی کنیم. همچنین سرشاخه ها را شناسایی و به هم متصل کرده ایم.قائم مقام ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه ها و نهادهای مذهبی فرهنگی از فعالیت های مهدوی، بیان کرد: البته این حمایت باید در قالب پشتیبانی باشد نه آنکه مردم را به حاشیه براند چون اصلی ترین رکن در این عرصه حضور مردم است، لذا این دستگاه ها باید دخیل در فرهنگ سازی شوند.وی با اشاره به اشتیاق مردمی برای حمایت و خدمت در عرصه های مختلف مهدوی، خاطرنشان کرد: در پی رایزنی های انجام شده با رسانه ملی درصدد هستیم تا از این شور و اشتیاق مردمی و جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان انعکاس رسانه ای مطلوب داشته باشیم.انتهای پیام/141 ]]> سیاست Tue, 12 Mar 2019 10:16:58 GMT http://bfnews.ir/vdccexqm.2bqe08laa2.html رهبر معظم انقلاب: طلبه بی اعتقاد به انقلاب به درد کشور نمی‌خورد http://bfnews.ir/vdcbzgbz.rhb05piuur.html به گزارش آینده روشن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی که روز دوشنبه (سیزدهم اسفند ماه) برگزار شده بود، به شرح زیر است:بسم الله الرّحمن الرّحیمو الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.خیلی خوش‌آمدید آقایان محترم، برادران عزیز، جناب آقای صدر، آقایان اساتید، آقایان طلّاب و خانم ها که تشریف آوردید. این جلسه، جلسه‌ی بسیار خوب و با نشاطی است؛ هم فرمایشات آقای صدر، فرمایشات مفیدی بود و سنجیده و حساب‌شده بود، هم بیانات خیلی خوبی که این برادر عزیزمان، فرزند عزیزمان، [این] طلبه‌ی محترم از قول طلّاب بیان کردند، فرمایشات خوبی بود. البته سؤالات را بنده لازم نیست جواب بدهم، اینها را از خود آقایانی که مسئولین مؤسّسه هستند باید سؤال کنید، بنشینند پاسخگویی کنند، بگویند. بله، دعا خواستید، حتماً دعا می کنم، یقیناً ان‌شاءالله دعا می کنم.در مورد خانواده‌ها -که هم در بیانات آقای صدر بود، هم این جوان عزیز بیان کردند- بله بنده هم به این نکته توجّه دارم که نقش همسران و خانواده‌ها در موفّقیّت های مردان خیلی زیاد است؛ این را ما به تجربه هم دریافته‌ایم و اگر چنانچه همسر انسان، همراه و همگام و هم‌هدف و هم‌سنگر باشد، پیشرفت خیلی سرعت خواهد گرفت، این [نقش] هست؛ لکن همه‌ مسائل خانواده و خانوادگی مسائل عقلانی نیست که حالا با این استدلال همه‌ قانع بشوند، همه قبول کنند؛ یک مقداری از آن مسائل عاطفی است، مسائل واقعی است، مسائل زندگی است. اینکه آقای صدر فرمودند «طلبه ساعت شش صبح از خانه بیرون می‌آید، ساعت نُه شب برمیگردد»، خب بنده اصلاً با یک چنین چیزی مخالفم. چرا شش صبح؟ 10 ساعت شما برای طلبه یا استاد وقت گذاشتید که کار کنند که البته زمان زیادی است [این] ده ساعت؛ حالا بالاخره برنامه‌ شما این است، بنده هم که طبعاً در جزئیّات برنامه دخالتی نمیکنم اما از 6 صبح تا 9 شب پانزده ساعت است، نه 10 ساعت! چرا؟ آقایان می‌آیند درسشان را می خوانند، کارشان را می کنند، احیاناً یک ذرّه گعده‌شان را میکنند، بعد یک مجلس روضه‌ای هست میروند؛ لزومی ندارد، نه. به خانواده‌ها باید برسید؛ همسر شما نیاز به حضور شما دارد؛ این مهم است. البتّه حضور به معنای این نیست که همه‌اش بروید در خانه بنشینید؛ آن [جور] هم همسرتان قطعاً راضی نیست و دل‌زده میشود، میگوید چرا سرِ کار نمیروند؛ امّا اینکه پیدا نباشید، نه، این خوب نیست، این مناسب نیست. البتّه برهه‌ای از زندگی خود بنده که دارم این را به شما عرض میکنم، با همان شکلی گذشته که حالا میگویم مخالفم با آن! یعنی این جوری بوده. اوایل انقلاب بنده صبح از خانه میرفتم بیرون در حالی که همه‌ بچّه‌ها خواب بودند؛ شب هم برمی گشتم خانه، در حالی که همه‌ی بچه‌ها خواب بودند. یعنی واقعاً جوری بود [که نمی شد]؛ منتها آنجا غیر از این نمی شد، اصلاً‌ امکان نداشت، به قول معروف فرصت سر خاراندن هم واقعاً نداشتیم؛ لکن شما که حالا در وضع عادی الحمدلله زندگی می کنید و استقرار دارید، به خانواده‌ها برسید.خانم ها هم البتّه باید اشتغالات داشته باشند؛ بهترین اشتغال هم اشتغال علمی است. شنیدم که بعضی از خانمها، دختران، در مجموعه‌های طلبگی بانوان شرکت دارند؛ خوب است که بالاخره مشغول کار و علم و بحث و مانند اینها باشند؛ خیلی خوب است.راجع به مسئله‌ این مؤسّسه‌‌ عالی فقه، خب ما ادّعا نداریم که این تنها نقطه‌ای است که در قم دارد فعّالیّت میکند، نه؛ الحمدلله همان طور که اشاره کردید، نقاط گوناگونی هستند که همه مشغول کارند؛ شروع این کار هم ناشی از یک احساس [مسئولیّت بود]؛ خب الحمدلله جناب آقای صدر با شایستگی کامل، شانه‌شان را زیر این بار داده‌اند و به‌ طور جدّی مشغول به این کار شده‌اند؛ انگیزه‌ی این کار به خاطر نگاه و توجّه به اهمّیّت حوزه و ظرفیّتهای فراوان و بی‌شمار استفاده‌نشده‌ از حوزه و اقتضای نظام جمهوری اسلامی نسبت به استفاده‌ از این ظرفیّتها بود.یک طرف قضیّه‌ یک نظام اسلامی است که اقتصاد هست -حالا اقتصاد را مثال زدند- حکومت هست، فرهنگ هست، دانش روز هست، فنّاوری‌های جدید عالَم هست، ارتباطات گوناگون اجتماعی هست، سبک زندگی هست؛ دائم تفکّرات و نظرهای جدیدی که در زندگی اثر میگذارند، دارد در دنیا به وجود می‌آید و صادر میشود؛ اینها هست. ما یک نظامی داریم با این پدیده‌ها و با این حوادثی که پیرامونش و در درونش وجود دارد؛ این [نظام] باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبه‌ی عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه‌ خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه کاملاً تأیید میکنم، فلسفه هم لازم است؛ حالا چه‌ جوری داخل برنامه‌های شما بشود، آنها به برنامه‌ریزی مدیران محترم آنجا بستگی دارد؛ لکن فلسفه خوب است، لازم است، نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفه‌ی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفه‌ی ملّاصدرا یا فلسفه‌ی فرض بفرمایید که ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده؛ بنابراین فعلاً آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه ما است؛ خب پس این اقتضای بیرونی و نیاز بیرونی، این هم حوزه.عرض کردیم، حوزه‌ی علمیّه یک ظرفیّت های بی‌شماری دارد؛ حقیقتاً ظرفیّت های بی‌شماری دارد. این دقّتهایی که انسان در مباحث فقهی و در مسائل کم‌اهمّیّت در بین فقها مشاهده می کند -که از لحاظ عملی و از لحاظ جایگاهش در مجموعه‌ی احکام اسلامی خیلی چیز مهمّی نیست- واقعاً شگفت‌آور است؛ یعنی این‌ جور [دقّتهای] عمیق و ریزبین و ژرف‌نگر، در کارهای فقهی ما و در علمای ما وجود دارد؛ خب این خیلی ظرفیّت مهمّی است، این خیلی چیز مهمّی است. بنده یک مدّتی یک بحث قصاص می کردم و نظرات حقوق‌دان‌های غربی را دوستانی که با ما همکاری می کردند و بلد بودند، اینها را برای بنده می‌آوردند و من گاهی اوقات نگاه می کردم به نظراتی که آنها داشتند در مسائل گوناگون. خب تعمّقهای خوبی هست در کارهایشان، امّا واقعاً با آن دقّتی که مثلاً فرض کنید صاحب‌جواهر یا مِن‌باب‌مثال مرحوم آقای خوئی -فقیه معاصر خود ما- یا دیگری در این زمینه دارند، خیلی فاصله دارد؛ اینها خیلی عمیق‌ترند، خیلی ژرف‌نگرترند، خیلی به لوازم فتوا و نظر خودشان متوجّه‌ترند؛ خب اینها ظرفیّت حوزه است.این حوزه میتواند همه‌ی نیازهای یک نظام اسلامی را، جامعه‌ی اسلامی را برآورده کند و همین‌ طور که آقای صدر گفتند، اگر چنانچه نهادسازها -یعنی مثلاً فرض کنید بانک مرکزی یک نهاد است، یا دستگاه دانشگاه یک نهاد است- برای مدیریّت اسلامیِ خودش سؤالی پیدا کند، به چه کسی باید مراجعه کند؟ به حوزه باید مراجعه کند. الان این اتّفاق نمی‌افتد، یعنی این کار الان وجود ندارد. یک نمونه‌اش را حالا مثلاً شما ملاحظه کنید که غالباً شبیه این نمونه، خیلی خیلی ‌خیلی نادر است؛ مثلاً فرض کنید که یک روزی پاکستانی‌ها در صدد برآمدند بانک اسلامی درست کنند؛ فراخوان دادند به ‌ فقهای دانشمندان اسلامی؛ مرحوم شهید صدر آن البَنک‌اللاربَوی را نوشت و فرستاد؛ خب آن یک نمونه است. حالا آن البَنک‌اللاربَوی چقدر جوابِ نهاد بانک را در دنیای امروز میدهد، آن بحث دیگری است که حالا ممکن است نواقصی داشته باشد امّا بالاخره یک پاسخی داده شد، شما چند نمونه از این پاسخها سراغ دارید؟ خیلی کم، خیلی کم؛ اگر دوّمی‌‌ای، سوّمی‌ای‌ داشته باشد، مسلّماً دهمی ندارد؛ در حالی که حوزه این توان را دارد، سبک کار در حوزه و سبک تحقیق در حوزه جوری بوده که دقّتِ نظر و ژرف‌نگری و عمق‌یابی جزو طبیعت کار حوزه است؛ و این جزو امتیازات ما است و حوزه میتواند این کار را انجام بدهد و حالا امروز با توجه به این نیازها، این انگیزه بیشتر شده، پس باید حوزه تحقّق ببخشد این آرزو را. این بود که ما به فکر افتادیم که این کار را حالا از یک گوشه‌ای شروع کنیم. البته عرض کردم: ادّعا، این نیست که [این کار] فقط همین‌ جا هست؛ دیگران هم دارند میکنند، در مؤسسات خوب و مفیدی که در حوزه بحمدالله هست، دارند کارهایی را انجام میدهند [منتها] این هم یک مجموعه‌ای است.به نظر من آقای صدر و دوستانشان خوب برنامه‌ریزی کرده‌اند، همکارانشان خوب برنامه‌ریزی کرده‌اند، این برنامه‌ریزی برنامه‌ریزی خوبی است. این «تحت اِشراف» هم که گفته میشود، معنایش این نیست که بنده نسبت به برنامه‌ها نگاه میکنم، دقّت میکنم، اظهار نظر میکنم؛ نه، من اصلاً نه مجالش را دارم، نه فرصتش هست؛ این ‌[کار] را خود آقایان میکنند؛ حالا بالاخره به‌نحوی به ما منتسب است امّا مربوط به خود آقایان است که دارند کار میکنند.عرض من این است: اوّلاً این سبکی که ذکر کردند در تدریس و تدرّس که طلبه مشارکت میکند در پاسخ‌یابی، سبک خوبی است،‌ سبک مفیدی است؛ منتها خب تسلّط استاد و تصرّف استاد، نبایستی تحت‌الشّعاع قرار بگیرد؛ بالاخره استاد است که دارد هدایت میکند، دارد کار میکند و جمع‌و‌جور میکند؛ وَالّا اگر چنانچه مطلب سپرده بشود به اذهان ده نفر، بیست نفر طلبه‌ای که حالا در این کلاس هستند، این معلوم نیست به یک نظام و مجموعه‌ی درستی [برسد]، باید استاد هدایت بکند؛ [امّا] اگر اینها هم کمک کنند و همراهی کنند خوب است.در مورد اصول که ایشان فرمودند متوسّط [دوره‌] آن در حوزه پانزده سال است، خیلی برای من تعجّب‌آور است و این هیچ خبر خوبی نیست از نظر بنده. اصول خب لازم و ضروری است؛ برای تفقّه، بلاشک اصول لازم است. خب مرحوم آقای خوئی (رضوان‌ الله ‌علیه) فقیه اصولی بود دیگر؛ از ایشان اصولی‌تر کیست؟ در فقه او هم کاملاً اصول واضح است، آشکار است؛ من شنیده‌ام که دوره‌ اصول ایشان پنج سال طول میکشد؛ خب ایشان مثلاً چه کار میکرده؟ چه چیزی را از اصول می‌انداخته که پنج سال میشده؟ یعنی بنابراین میشود اصول را پنج سال گفت، می شود 6 سال گفت. متوسّط که پانزده سال است، یعنی مثلاً تا بیست سال هم دارد! چقدر بخوانند؟ چرا بخوانند؟ به چه دردشان میخورد؟ کجای فقه استفاده میشود از این اصول؟ نه، به نظر من یک مقداری در مورد اصول بایستی جمع و جورتر و به‌ اصطلاح مُضیَّق‌تر حرکت کرد، مواظبت کرد؛ غیر از فقه است؛ فقه باز است، هر چه میتوانید در زمینه‌های فقهی کار کنید، به نظر ما خیلی خوب است.این سؤالاتی که این برادر عزیزمان، این جوان عزیز کردند، سؤالات قابل توجّهی است؛ خواهش من این است که جناب آقای صدر و بقیّه‌ی برادرها بنشینند [اینها را] برای طلّاب روشن کنند؛ لکن این را می خواهم سفارش بکنم که جوانها توجّه به جوانی خودشان داشته باشند؛ یعنی همه‌ی آن چیزی که شما می خواهید و احساس می کنید، مورد نیاز شما نیست، برایتان مفید هم نیست. منتظر نباشید که سی سال بگذرد پیر بشوید، بعد این را بفهمید. خب ما آن سی چهل سال بعد از شما را گذرانده‌ایم، یک چیزهایی را ما می دانیم؛ از تجربه‌ کسانی که تجربه کردند، استفاده کنید. همه‌ این چیزها لازم نیست؛ اینکه حالا آدم مثلاً برای تحلیل سیاسی باید چه جوری عمل بکند و مثلاً از نظرات چه کسی و تضارب آراء استفاده کند، نه، اینها معلوم نیست که کلّیّت داشته باشد؛ یک مواردی ممکن است لازم باشد، یک چیزی لازم باشد. امّا من می خواهم این را عرض بکنم که طلّاب این مجموعه دنبال اساتیدشان حرکت کنند، یعنی به نظر اساتید و تشخیص اساتید و کسانی که مدیران این مجموعه هستند، اهمّیّت بدهند و طبق آن حرکت بکنند و کار بکنند تا انتظام پیدا کند، تا این مجموعه یک مجموعه‌ی منتظمی باقی بماند و ان‌شاءالله پیش برود؛ اگر منتظم نبود، پیش نمی رود.از لحاظ کمّیّت هم که حالا یک فراخوانی دادند و چون ذکر نکردید، من نمی دانم که شما چه تعدادی می خواهید طلّاب در سطوح گوناگون بگیرید، من در آن مورد نظری ندارم، بالاخره هر چه کار با دقّت و با ملاحظه انجام بگیرد و هر قدمی که میخواهیم برداریم، بدانیم که این قدم را کجا می خواهیم بگذاریم و زیر پایمان محکم باشد، این بهتر است؛ ممکن است یک مقداری با بُطء همراه باشد امّا عیبی ندارد. کار بطیء و محکم بهتر از کار سریع و متزلزل و نامحکم است.یک نکته‌ دیگری در ذهن من هست -البتّه این را در مورد کلّ حوزه بنده عقیده داشته‌ام که تا حالا هم نشده، بارها هم با مسئولین حوزه، به خصوص حوزه‌ قم، مطرح کرده‌ایم [امّا] ظاهراً سخت است برایشان- که کسی که یک درسی را می خواند و به یک جایی میرسد، احتیاج به مدرک دارد، احتیاج به شهادت دارد. اشتباه بزرگ این بود که آمدند این شهادت را با شهادت های دانشگاهی مخلوط کردند؛ حالا اوّل که [حتّی] می خواستند اسمش را دکتری و مانند اینها بگذارند که غلط بود، بعد معادل دکتری [گذاشتند]؛ این هیچ لزومی ندارد. بیایید شما مشخّص کنید که [اسم] کسی که مثلاً فرض کنید این سه سال اوّل عمومی را می گذراند -یک سه سال عمومی دارید دیگر- چیست؛ اسم آن طلبه‌ای که محصول سه سال درس خواندن در این مؤسسّه است که لزوماً مطابق با سه سال درس خواندن در حوزه‌ی آزاد نیست و یک خصوصیّات بیشتری دارد چیست، یک اسمی برایش معیّن کنید. بعد یک سه سال دیگر شما دارید که کار تخصّصی در آن می کنید؛ آن کسی که آن سه سال را گذراند، یک صلاحیّت هایی پیدا می کند، برای او هم یک اسمی مشخّص کنید و مؤسّسه شهادت بدهد که او به این حد رسیده است. بعد یک دو سال دارید که آن دو سال، دو سال تحقیق و پژوهش و مانند اینها است؛ آن دو سال را وقتی گذراندید، [طلبه] یک صلاحیّت های جدیدی پیدا می کند؛ همچنان که در نظام غربی دانشگاهی ما که از غرب تقلید شده، مثلاً‌ فرض کنید که حالا آن زمانهای قدیم، زمان جوانی ما، سیکل اوّل و سیکل دوّم و مانند اینها بود، همین دبیرستان هم دو قسمت بود، اسمش را سیکل اوّل و سیکل دوّم میگذاشتند، بعد دیپلم، بعد مثلاً لیسانس، بعد فوق لیسانس، بعد دکتری؛ یک درجاتی دارد؛ یعنی بر حسب صلاحیّت هایی که تعریف شده یک اسمی می گذارند و یک شهادتی می دهند؛ شما بدون اینکه از آنها تقلید بکنید و بخواهید با آنها انطباق بدهید -که مطلقاً به نظر من این کار جایز نیست که ما بیاییم با آنها منطبق کنیم کار خودمان را و بگوییم مثلاً این برابر دکتری است، این برابر مثلاً ارشد است، این برابر [کارشناسی است]؛ این اصلاً معنی ندارد؛ چون نوع کار آنها با نوع کار ما متفاوت است- امّا شما شهادتهایتان را مشخّص کنید؛ وقتی که آن دو سال آخرِ هشت سال را شما انجام دادید، یک صلاحیّتی پیدا میکنید؛ این صلاحیّت را مشخّص بکنید، یک شهادت بدهید؛ به نظر من این کار خیلی خوب است. ما البتّه از قدیم داشته‌ایم یک چنین چیزی؛ این اجازه‌ی اجتهادی که رایج بوده همین است دیگر؛ یعنی طلبه به یک نقطه‌ای می رسد که مجتهد می شود؛ قدیم معمول بود که اجازه‌ِی اجتهاد به او می دادند. یا به آن که مثلاً در حدیث پیشرفت می کرد و اهل حدیث بود، مثلاً اجازه‌ی روایت حدیث میدادند، به او اجازه‌ نقل حدیث می دادند، این کار معمول بود؛ حالاها متأسّفانه نیست؛ واقعاً متأسفانه، چون خیلی خوب بود اگر چنانچه بود. آقایان ملاحظه می کنند، اجازه‌ِ اجتهاد نمی دهند به خاطر اینکه نبادا یک تبعه‌ای بر آن مترتّب بشود؛ در حالی که نه؛ می شود یک جوری عمل کرد که تبعه‌ای هم مترتّب نشود. امّا حالا خود شما این کار را انجام بدهید؛ یعنی یک شهادتی برای فلان مرحله‌ی از [تحصیل بدهید]؛ این هم یک نکته.نکته‌ی دیگر، سؤال شد که برای ورود در حدیث و قرآن یعنی اُنس با قرآن و اُنس با حدیث، حقیر چه چیزی پیشنهاد می کنم؛ من البتّه در برنامه‌های درسی نمی دانم -چون آقایان زحمت کشیده‌اند نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند، بنده نمیشود از کمر کار وارد بشوم بگویم تفسیر این جوری است- امّا معتقدم از تفسیر، رها و جدا نشوید؛ یعنی تفسیر حالا ممکن است جزو برنامه‌ درسی‌تان نباشد، شاید به اینکه برنامه‌ی درسی باشد احتیاج هم نداشته باشید، امّا حتماً [لازم است]؛ مثلاً فرض کنید یک دوره تفسیر مجمع‌البیان؛ بسیار تفسیر خوبی است؛ مجمع‌البیان بسیار تفسیر عالمانه‌ای است، یعنی مرحوم طبرسی در یک جاهایی و در ذیل یک آیاتی، مُلّاییِ خودش را و تبحّر خودش را در استدلال و استنباط نشان داده؛ گاهی اوقات این جوری است؛ یک جایی هم که البتّه احتیاج نبوده، نه؛ مثلاً فرض کنید [مجمع‌البیان]. اُنس با قرآن جداگانه و اُنس با تفسیر جداگانه، به نظر ما لازم است؛ و همین طور البتّه حدیث که شما احتیاج هم دارید؛ یعنی شما برای فقاهت چون به منابع حدیثی نیاز دارید، به رجال و به حدیث و علم حدیث و به این چیزها طبعاً احتیاج دارید؛ لابد در برنامه‌هایتان هم علی‌القاعده باید باشد، لابد در برنامه‌ها هست؛ و راه آن این است و باید انجام بگیرد.آن [دو] نکته‌ی آخری که میخواهم عرض بکنم: مواظب باشید جهت‌گیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت‌گیری انقلابی. طلبه‌ ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمی خورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده می گویم حوزه‌ انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار می دهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. تحوّل یک چیز متوقف‌شدنی نیست. تحوّل یعنی یک دگرگونی‌ای که هر روز کامل‌تر و بهتر و قوی‌تر و عمیق‌تر میشود؛ این باید ادامه داشته باشد و ما معتقد باشیم. دشمنانمان را بشناسیم، دشمنان این نظام را بشناسیم، دشمنان این حرکت تحوّلی را بشناسیم. اگر نه، کشور به رکود خواهد انجامید و مغلوب سیاستها و گرایش های دشمنان این ملّت و دشمنان اسلام خواهد شد. امروز نگاه اسلام به مجموعه‌ جمهوری اسلامی است؛ من به شما عرض بکنم. الان در دنیای اسلام گرایش به احیای اسلام و به زندگی اسلامی به معنای واقعی خیلی زیاد است. مردمی که، ملّت هایی که سرخورده شده‌اند از این تمدّن های مادّی غربی و شرقی، به اسلام گرایش دارند منتها ملجأیی، مرجعی، شاخصی، ستونی که به او تکیه کنند، کسی که به او مراجعه کنند ندارند؛ لذا نگاهشان به جمهوری اسلامی یک نگاه واقعی است؛ این وجود دارد. البتّه دشمن ها نمی گذارند و نمی خواهند این معلوم بشود امّا وجود دارد. امروز در هر کدام از این کشورهای اسلامی عربی که سرانش به خون ماها تشنه هستند، اگر چنانچه از جمهوری اسلامی یک نشانی، اثری، برگه‌ای آنجا پیدا بشود، شخصی برود، شخصیّتی برود، افرادی بروند، کتابی برود و مانع از طرف سرانشان نباشد، مردم به او اقبال میکنند. الان تقریباً همه‌ی این کشورهای اسلامی از شرق تا غرب همین جور هستند؛ از اندونزی و مالزی و مانند اینها بگیرید تا آفریقا.مردم چشمشان به اینجا است؛ دنیای اسلام امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما. این کسانی که در داخل حرف می زنند، کار می کنند، اظهاراتی می کنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ به امید امّت اسلامی می زنند، این ضربه‌ به آنها است و خیانت می کنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی.و توجّهات معنوی؛ یعنی واقعاً بدون توجّهات معنوی نمیشود، بدون توسّل، بدون دعا، بدون نماز شب، بدون مراجعه‌ و خواندن صحیفه‌ سجادیه نمی شود. اگر چنانچه آدم بخواهد ارتباط قلبی خودش را، ارتباط معنوی خودش را با خدا حفظ نکند و مراقبت نکند از آن، کار پیش نمی رود. خدا رحمت کند، مرحوم حاج احمدآقا میگفت نیمه‌ شبها که امام پا می شود گریه می کند -حالا امامِ پیرمردی که آن وقتی که ایشان میگفت، مثلاً هشتاد و چند سال یا قریب نود سال سنّش بود- دستمال های معمولی کفایت نمی کند که اشکهایش را پاک کند، حوله‌ دست و رو خشک کنی امام دمِ دستش می گذارد که اشکهایش را با آن پاک کند؛ خدا هم به او توفیق داد، کمک کرد، به خاطر همین معنویّت،‌ به خاطر همین استغاثه‌ به خدای متعال و توکّل به خدا و درخواست از خدا. شماها جوانید، دلهایتان پاک است، پاکیزه است، گرفتاری‌تان کمتر است و خیلی خوب می توانید این دلها را متوجّه خدا کنید، نمازها را خوب بخوانید، با دعا و توسّلات اُنس داشته باشید، با ذکر ائمّه (علیهم ‌السّلام) اُنس داشته باشید. و به خصوص من توصیه می کنم نماز شب را تا آنجایی که می توانید، ولو یک وقتی هم نتوانستید، مثلاً قضایش را [بخوانید]، ترک نشود؛ یعنی دنبال کنید اینها را، اینها خیلی اثر می گذارد، نورانیّت می دهد به شما و آن وقت این نورانیّت، به شما کمک می کند در پیدا کردن راه. یک چیزهایی را انسان از این و آن هم هر چه سؤال کند، به درد نمی خورد؛ یعنی گاهی از یک کسی هم یک چیزی می‌شنود اما در انسان اثری نمی گذارد. اگر آن نورانیّت پیدا شد، دلها را باز می کند، انفتاح می دهد، بهجت معنوی به انسان می دهد. و شماها جوانید؛ شما هم از این جهت از ماها جلوترید،‌ بهترید، آسان‌تر است برای شما کار تا برای ما.ان‌شاءالله که خداوند شماها را موفق بدارد؛ ما که شما را دعا می کنیم، شما هم ما را دعا کنید.والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و برکاتهیادآور می شود در ابتدای این دیدار حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدعلیرضا صدرحسینی (مدیر مؤسّسه‌ی عالی فقه و علوم اسلامی) و یکی از حضّار مطالبی بیان کردند.انتهای پیام /141 ]]> سیاست Sat, 09 Mar 2019 17:52:54 GMT http://bfnews.ir/vdcbzgbz.rhb05piuur.html دوازدهمین نشست کارگروه قرآنی وفرهنگی عتبات ایران اسلامی برگزار شد http://bfnews.ir/vdcfyxde.w6dv0agiiw.html به گزارش آینده روشن، ظهر چهارشنبه دوازدهمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران اسلامی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه حضرت معصومه (س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، مسجد مقدس جمکران، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.در این نشست، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران و رئیس کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران اسلامی، ضمن تشکر از فعالیت اعضای کارگروه در زمینه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی در سال جاری، به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در پیام مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: سال آینده این کارگروه با جدیت، اهتمام و کمیت و کیفیت بیشتر به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌پردازد.همچنین در این جلسه مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز به تبیین ابعاد مختلف طرح هزاران ختم قرآن به نیت سلامتی حضرت ولیعصر (عج) در نیمه اول ماه شعبان پرداخت و اظهار داشت: این طرح گامی مختصر در بحث مهدویت است که در گذشته ۱۱ دوره در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام اجرا شده و در بعضی از سال‌ها افزون بر هفتصد هزار ختم قرآن نیز ثبت شده است و همکاری اعتاب مقدسه با رادیو قرآن می‌تواند گستره این طرح را افزایش داده و به این کار عظمت ببخشد.وی ادامه داد: همچنین این طرح با همکاری رادیو قرآن به صورت حضوری و تلفنی در سراسر کشور انجام خواهد شد و اختتامیه آن نیز در روز نیمه شعبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار می‌گردد و می‌توان با اجرای این طرح مبارک از ماه رجب، مراسم اعتکاف امسال با رویکرد مهدوی برگزار شود.در ادامه جلسه، دومین طرح پیشنهادی فاخر و مشترک در اعتاب مقدسه در سال ۱۳۹۸ که کرسی تلاوت ملی در اعتاب مقدسه بود، مطرح و مقرر شد اولین کرسی مشترک به مناسبت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران در روز جمعه ۳۰ فروردین ماه همراه با برنامه‌های متنوعی از قبیل تلاوت قاریان نوجوان و بین المللی، اجرای گروه‌های تواشیح و ابتهال، اجرای برنامه حفظ توسط یکی از خانواده‌های قرآنی حافظ، مداحی و قرائت زیارت آل یاسین و تفسیر آیاتی از قرآن کریم، برپا شود.سومین طرح مشترک فاخر پیشنهادی نیز توسط نماینده محترم آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات مقدسه ایران اسلامی با نام «طلیعه نور» تبیین شد که این طرح ناظر به یکسان سازی برنامه‌های لحظات تحویل سال نو با رویکرد قرآنی است. طبق این طرح لحظات تحویل سال نو با تلاوت آیه ۹ سوره مبارکه فاطر توسط یکی از قاریان ممتاز، معطر خواهد شد و بعد از اعلام سال جدید، آیه ۲۵۵ سوره مبارکه بقره به نام آیة الکرسی و دعای تحویل سال نو تلاوت می‌شود.انتهای پیام/ 141 ]]> سیاست Sat, 09 Mar 2019 12:23:02 GMT http://bfnews.ir/vdcfyxde.w6dv0agiiw.html حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد http://bfnews.ir/vdca0wn0.49ni615kk4.html به گزارش آینده روشن، رهبر انقلاب اسلامی در این حکم با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه قضائیه و آشنایی کامل با همه زوایای آن، به عنوان دلایل این انتخاب یاد، و در ادامه هشت توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمجناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاتهآغاز دهه‌ی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب می‌کند که با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفت‌ها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن می‌باشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید.سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش می‌کنم.نخست آنکه برای همه‌ی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندی‌ها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود.دوم آنکه در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.چهارم آنکه گسترش عدل و احیا حقوق عامه و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدف‌های قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامه‌ها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید.ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید.هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزه‌ها و عوامل نفوذ و انحراف است.هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و هم‌افزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند.در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاش‌های ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم.والسلام علیکم و رحمة اللهسید علی خامنه‌ای۱۶ اسفند ۱۳۹۷انتهای پیام/ 141 ]]> سیاست Sat, 09 Mar 2019 09:23:06 GMT http://bfnews.ir/vdca0wn0.49ni615kk4.html