آينده روشن - آخرين عناوين ::پژوهشکده مهدویت:: :: نسخه کامل http://bfnews.ir/vsnakahn19gc4.5k4.html Fri, 23 Aug 2019 10:53:59 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Fri, 23 Aug 2019 10:53:59 GMT ::پژوهشکده مهدویت:: 60 جهاددانشگاهی وابسته به هیچ حزبی نیست http://bfnews.ir/vdcepn8f.jh8pzi9bbj.html به گزارش آینده روشن-مهدویت و عاشورا عنصر تاریخی حفظ ملت ایران بوده‎اند محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم، شب گذشته، ۱۴ مرداد در دیدار با حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی آستانه مقدس کریمه اهل بیت(س)، در حرم مطهر گفت: جهاددانشگاهی نهادی متولد انقلاب است که براساس فرمان امام راحل بر اساس نیاز مهم کشور ایجاد شد ولی از جایی که این نهال با نیتی الهی ایجاد شد ثمرات ارزشمند آن هر روز نورافشانی می‌کند.وی افزود: امروزه جهاددانشگاهی در حوزه صنایع‎های تک و فناوری‎های پیشرفته کشور را از نیاز به تجهیزات روز در بسیاری از بخش‌ها بی‌نیاز کرده است و به همین دلیل مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری است.وی حضور جهاددانشگاهی در مراکز دانشگاهی را یکی از مهمترین ویژگی‎های این نهاد انقلابی دانست و گفت: روحیه جهادی، نشاط آفرینی، جوان‎گرایی، فعالیت در زمینه‎های مهارت‌افزایی و اشتغال‎آفرینی، برخورداری از ۱۳ پژوهشگاه تخصصی، بیش از ۵۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی و... از جمله ظرفیت‎ها و مشخصاتی است که در جهاددانشگاهی متبلور است.رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم یادآورشد: یکی از مزیت‎های جهاددانشگاهی آن است که هیچ وقت به هیچ حزب و دولتی وابسته نبوده و فعالیت‌های خود را در چارچوب منافع کشور، نظام اسلامی و اسلام ناب متمرکز کرده است.وی گفت: اعتقاد به امامت و عاشورا و مهدویت به مولفه بسیار مهمی هستند که به نوعی نخ تسبیح ملت‌سازی در ایران به شمار می‌روند؛ اگر به تاریخ پس از اسلام بنگریم می‎بینیم که با آمد و رفت سلسله‎های مختلف، این دو رکن مهم بودند که ملت ما را بازسازی کردند و هر زمانی که کشور ما در شرایط سخت قرار می‎گرفت با نیروی الهی این دو اعتقاد پاک جان می‎گرفت و خود را احیا می‎کرد.حیدری اظهارکرد: عاشورا و مهدویت هستند که این ملت را شکست‌ناپذیر کرده‌اند؛ به همین دلیل موظف هستیم که در همه حال به توسعه و همگانی کردن این دو فرهنگ اصیل اقدام کنیم؛ فرقی ندارد که این نهاد، یک نهاد دانشگاهی است یا یک نهاد دینی؛ همه ما در این زمینه مسئول هستیم.وی با ذکر این مطلب که بر اساس آمار، قشر دانشگاهی از درجه تدین بالاتری نسبت به عموم جامعه برخوردار بوده است گفت: جهاددانشگاهی قم از سال گذشته جشنواره مهدویت را با هدف ارتقا و توسعه این فرهنگ متعالی و همگانی کردن این فرهنگ ناب و پاسخ به شبهات این عرصه آغاز کرده است.رئیس جهاددانشگاهی استان قم یادآورشد: این جشنواره سال گذشته به رغم کم لطفی‎ها و مشکلات به نحو شایسته‎ای در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و رسانه‎ای و کتابخوانی برگزار شد.وی افزود: امسال نیز امیدواریم با استفاده از ظرفیت‎های مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه، حوزه علمیه و مراکز تخصصی مهدویت و نهادهای فعال در این بخش فعالیت کاراتر و اثربخش‎تری را در این حوزه انجام دهیم زیرا از سال ۹۲  خلأ بسیار محسوسی در زمینه برگزاری جشنواره‎های مهدوی ایجاد شد و این مرکز نیز بر آن شد که با هم‌افزایی بین دستگاهی و نهادی این خلأ را پرکند.انتهای پیام/141 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Tue, 06 Aug 2019 08:47:20 GMT http://bfnews.ir/vdcepn8f.jh8pzi9bbj.html بزرگان دینی شافعی مذهب روی مسئله مهدویت اتفاق نظر داشته اند http://bfnews.ir/vdcdkk05.yt09f6a22y.html به گزارش آینده روشن- حضرت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی  صبح امروز در نشست شورای سیاستگذاری و  برنامه ریزی  مهدویت که  با حضور معاونین بنیاد مهدویت کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه بحث مهدویت و ظهور امام زمان(عج) مبنای قرآنی دارد، اظهار داشت: ظهور منجی موعود یک اعتقاد عمومی در تمامی ادیان است. که روایات و احادیث معتبر بشارت داده اند که جهان در سیطره ظلم و فساد نمی ماند؛ بلکه جماعت صالحان به امامت رهبر موعود عدل و داد را در گیتی حاکم خواهند کرد.وی گفت: روی اصل این موضوع، که دین اسلام  روزی جهان را به سیطره خود خواهد  داشت. هیچ  تردیدی نیست . چون این وعده خداوند است. و وعده خداوند تخلف ناپذیر خواهد بود.نماینده ولی فقیه در استان به  مباحث اعتقادی اهل تسنن پیرامون امام زمان (عج) پرداخت و اظهارداشت:  اکثریت اهل تسنن موافق مهدویت هستند و بزرگان دینی شافعی مذهب،  روی این مسئله اتفاق نظرداشته اند و باید گفت وجه  اشتراک نظر شیعیان و اهل تسنن پیرامون مهدویت بسیار زیاد و نزدیک به هم است و در کلیت آن هیچ اختلاف نظری  ندارند.وی عنوان کرد: مهدویت و اندیشه ظهور مهدی (عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب می آید که  بر اساس بشارت های پیامبر گرامی اسلام (ص) میان تمام فرقه ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته است  که از همان  صدراسلام این موضوع مطرح بوده است.  تا آنجا که رسول خدا(ص) در مجالس  مختلف  از حضرت مهدی(عج) نام  برده است.آیت الله حسینی شاهرودی تصریح  کرد: در این قرن اخیر با توجه به پیشرفت های مختلف علمی و دینی موضوع  مهدویت و ظهورامام زمان(عج) جدی تر،  پررنگ تر و دقیق تر بوده است و جریان  مقابل این بحث نیز با  مبارزه و  مقابله  بیشتری به میدان آمده است.وی با بیان اینکه از همان سده‌های نخستین اسلامی شاهد شکل‌گیری انحرافاتی پیرامون مهدویت و مفاهیم مرتبط با آن بوده‌ایم، اظهارداشت: مهدویت  باور و یقینی است که منجر به شکل گیری جریان‌های سیاسی و فرهنگی دردنیا شده  است  و امروزه  افکاری در قالب ادعاهای دروغین و جریان‌های مشخصی مثل جریان بهائیت،  یمانی و حجتیه  بروز پیدا  کرده اند که  اصل  افکارشان  مبارزه با  مهدویت و اسلام  می باشد.نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: اگر درگذشته بحث مهدویت یک بحث نظری و در کتابها مطرح بود اما  الان  می بینیم که واقعیت های خارجی پیدا کرده و این  یک فرصت بزرگ  است که همه ما  مسلمانان باید به  اهمیت  این موضوع  پی ببریم.وی درادامه عنوان  کرد: مسئله دیگری که برای ما بسیار مهم است  اینکه بحث مهدویت در جریان انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به  روشنی دیده شده و آنرا مطرح کرده اند که امام  فرمودند انقلاب اسلامی ما زمینه ساز ظهورامام زمان(عج) و  پرچم دار حکوت اسلامی تا ظهور آن امام  موعود خواهد بود.آیت الله حسینی شاهرودی هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان شده، تحقق فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی دانست و گفت:  فرمایش مقام معظم رهبری  در هدف  ازگام دوم انقلاب اسلامی حول سه کلمه کلیدی خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی است که زمینه ظهور و بروز امام زمان را فراهم خواهد کرد.نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:  مهدویت آموزه هایی دارد که هنوز برای خیلی از انسانها روشن نشده است که توجه  و شناخت  هریک از این آموزه ها  نقش اصلی و بنیادین  در زندگی هر انسانی ایفا می کند.انتهای پیام/141 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Tue, 06 Aug 2019 07:47:04 GMT http://bfnews.ir/vdcdkk05.yt09f6a22y.html بی‌اعتنایی مقابل بی‌حجابی؛ خیانت به مهدویت و انقلاب اسلامی http://bfnews.ir/vdcc0pqm.2bqes8laa2.html حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی، مدیر مؤسسه طلیعه ظهور در حاشیه طرح تقویتی مبانی اعتقای که به مدت ۲۲ شب در مهدیه مصلی شهرکرد برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال وبختیاری، در رابطه با علت عدم رعایت حجاب برخی از بانوان در ایران، بیان کرد: این رفتار دو حالت دارد ابتدا اینکه در اجرای حدود الهی قاطعیت لازم را نداریم و حالت دوم ‌مقابل  برخی از شعارهایی که دشمنان نظام و دشمنان عفاف و حجاب می‌سازند، انفعالی عمل می‌کنیم.وی ادامه داد: مثلاً در مواجهه با شعار «حجاب اجباری» گاهی برخی از مدیران و مقامات ارشد کشور به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که بگویند اصلاً امر حجاب اجباری نیست و بی‌اهمیتی این معقوله را با بی‌تفاوتی ‌برابر کتک خوردن مأمور نیروی انتظامی از بی‌حجابان در ذهن مردم جا می‌اندازند.حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی ‌‌حیدری‌کاشانی اظهار کرد: این تفکر و عملکرد از اساس اشتباه است و حجاب و عفاف، قانون جمهوری اسلامی، قرآن و عترت است و صددرصد اجباری است لذا همه مسئولان، مجریان و بزگان کشور وظیفه دارند در مقابل بی‌قانونی اقداماتی کنند اما متأسفانه در برخی از موارد قاطعیت نسبی مشاهده نمی‌شود.مدیر مؤسسه طلیعه ظهور با بیان اینکه کار به جایی رسیده است که حتی برخی از نمایندگان بی‌اعتنایی ‌مقابل بی‌حجابی را شعار انتخاباتی خود قرار می‌دهند، تصریح کرد: این رفتار خیانت به قرآن و عترت، مهدویت و انقلاب است و اجرا‌کنندگان آن خائن محسوب می‌شوند و مردم نباید به آن‌ها رأی دهند.وی گفت: جامعه حریم شخصی نیست که هرکس به هر نحوی که دوست دارد وارد آن شود بلکه یک حریم دینی است و باید قوانین آن اجرا شوند.‌حیدری‌کاشانی در ادامه افزود: اگر بانویی در اثر آثار مخرب ماهواره و تربیت غلط، بی‌حجاب و با لباس نامناسب در جامعه حاضر شود، امنیت اجتماعی، ایمانی و عرفانی تمام جوانان و نوجوانان جامعه را به خطر می‌اندازد، حال چرا نباید مسئولان و نیروی انتظامی این رفتار را تخلف محسوب کرده و با آن برخورد نکند؟ پس حجاب نیز مانند قوانین راهنمایی و رانندگی برای جامعه دینی اجباری است.مدیر مؤسسه طلیعه ظهور ادامه داد: لازم است تمامی احاد جامعه در قشر معمولی در مرحله نخست با یک کلمه و یا اشاره‌ای به فرد بی‌حجاب تذکر دهند تا او مطمئن شود که در جامعه دینی شخص بی‌حجاب جایگاهی ندارد و از سوی مدیریت کلان نیز، مسئولان با قاطعیت و جدیت با بی‌حجابی برخورد کنند که در این صورت شاهد جلوه‌های بی‌عفتی در جامعه نخواهیم بود.‌حیدری‌کاشانی در پاسخ به این سؤال که چرا دشمن بیشترین تلاشش را برای بی‌حجاب کردن زن ایرانی به کار می‌برد؟ بیان کرد: زیراکه ایران برای آن‌ها موضوعیت دارد و بانوان ایرانی زمینه‌سازان قیام مهدی(عج) هستند و این افراد، انقلابی ایجاد کردند که حکومت دو‌هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نابود کرد و همچنین در چهل‌سال اول انقلاب توانستند طاغوت را از منطقه خود، سوریه یمن و لبنان بیرون کنند و قصد دارند برجک طاغوت اصلی را نیز بزنند لذا مورد تهاجم بی‌امان دستگاه‌های جهان قرار می‌گیرند تا با حربه حجاب و بی‌عفتی زمین‌گیر شود اما به برکت خون شهدا، عظمت‌ و اراده‌های خانواده‌های شهدا و اخلاص و بی‌ریایی امام و رهبرمان موفق نخواهند شد واین آرزو را به گور خواهند برد.انتهای پیام/138 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Tue, 06 Aug 2019 06:57:43 GMT http://bfnews.ir/vdcc0pqm.2bqes8laa2.html نماینده ولی‌فقیه در کردستان: اشتراکات شیعه و سنی درباره ظهور امام زمان(عج) بسیار زیاد است http://bfnews.ir/vdcbfsbz.rhb08piuur.html به گزارش آینده روشن به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری و  برنامه‌ریزی مهدویت که با حضور معاونین بنیاد مهدویت کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه بحث مهدویت و ظهور امام زمان(عج) مبنای قرآنی دارد اظهار داشت: ظهور منجی موعود یک اعتقاد عمومی در تمامی ادیان است که روایات و احادیث معتبر بشارت داده‌ که جهان در سیطره ظلم و فساد نمی‌ماند بلکه جماعت صالحان به امامت «رهبر موعود» عدل و داد را در گیتی حاکم خواهند کرد.وی افزود: روی اصل این موضوع که دین اسلام روزی جهان را به سیطره خود خواهد داشت، هیچ تردیدی نیست چراکه این وعده خداوند است و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر خواهد بود.نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به مباحث اعتقادی اهل تسنن پیرامون امام زمان(عج) پرداخت و تصریح کرد: اکثریت اهل تسنن موافق مهدویت هستند و بزرگان دینی شافعی مذهب، روی این مسئله اتفاق نظرداشته و وجه اشتراک نظر شیعیان و اهل تسنن پیرامون مهدویت بسیار زیاد و نزدیک به هم است و در کلیت آن هیچ اختلاف نظری  ندارند.وی عنوان کرد: مهدویت و اندیشه ظهور امام زمان(عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب می‌آید که بر اساس بشارت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) میان تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته که از همان صدر اسلام  این موضوع مطرح بوده تا آنجا که رسول خدا(ص) در مجالس  مختلف از حضرت مهدی(عج) نام برده است.حسینی شاهرودی گفت: در این قرن اخیر با توجه به پیشرفت‌های مختلف علمی و دینی موضوع مهدویت و ظهور امام زمان(عج) جدی‌تر، پررنگ‌تر و دقیق‌تر بوده و جریان مقابل این بحث نیز با مبارزه و مقابله بیشتری به میدان آمده است.        بیشتر بخوانید            آیت الله طبرسی: نذر فرهنگی برای ترویج فرهنگ مهدویت در مازندران انجام شود            دو جریان که در زمان امام صادق(ع) با ادعای مهدویت فتنه آفریدند / پیام عصر امام ششم به یاوران ظهور            آیت‌الله علوی گرگانی: جامعه با کمبود مبلغ مهدویت روبه‌رو استوی با بیان اینکه از همان سده‌های نخستین اسلامی شاهد شکل‌گیری انحرافاتی پیرامون مهدویت و مفاهیم مرتبط با آن بوده‌ایم، اظهار کرد: مهدویت باور و یقینی است که منجر به شکل‌گیری جریان‌های سیاسی و فرهنگی در دنیا شده و امروزه افکاری در قالب ادعاهای دروغین و جریان‌های مشخصی مثل جریان بهائیت، یمانی و حجتیه بروز پیدا  کرده که اصل افکارشان مبارزه با مهدویت و اسلام است.نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: اگر در گذشته بحث مهدویت یک بحث نظری و در کتاب‌ها مطرح بود اما اکنون واقعیت‌های خارجی پیدا کرده و این یک فرصت بزرگ است که همه ما مسلمانان باید به اهمیت این موضوع پی ببریم.وی با یادآوری سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) و پرچم‌دار حکوت اسلامی است، ادامه داد: بحث مهدویت در جریان انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به روشنی دیده شده و آنرا مطرح کرده‌اند و این برای ما بسیار مهم است.نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان شده، تحقق فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرمایش رهبری در هدف از گام دوم انقلاب اسلامی حول سه کلمه کلیدی خودسازی، جامعه‌پذیری و تمدن‌سازی است که زمینه ظهور و بروز امام زمان را فراهم خواهد کرد.حسینی شاهرودی یادآور شد: مهدویت آموزه‌هایی دارد که هنوز برای خیلی از انسان‌ها روشن نشده که توجه و شناخت هریک از این آموزه‌ها نقش اصلی و بنیادین در زندگی هر انسانی ایفا می‌کند.انتهای پیام/138 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Tue, 06 Aug 2019 05:48:34 GMT http://bfnews.ir/vdcbfsbz.rhb08piuur.html دومین جشنواره ملی مهدویت برگزار می‎شود http://bfnews.ir/vdcaumn0.49ni615kk4.html به گزارش آینده روشن علی حسینی منطقه قم بیان کرد: مهدویت بزرگترین آرمان الهی است که در نهاد بشر گنجانده شده است.وی افزود: مهدویت آرمانی است که پیامبران و ائمه و صلحا و بزرگان در طول تاریخ آن را به بشر وعده داده اند؛ ولی این وعده چیزی نیست که بشر با به انزوای فلسفی و تاریخی بکشد و منتظر زمانی باشد که یک منجی با ندایی آسمانی فرا برسد بلکه این وعده، وعده ای است که منتظران را برای آمادگی ظهور به حرکت در می آورد.دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت بیان کرد: تفاوت نگاه شیعه به مهدویت با نظریه‎های آرمان گرایانه آن است که مدینه فاضله مهدوی، مدینه غیر قابل تصوری نیست که بشر منتظر تحقق آن باشد زیرا پایه های این آرمان شهر در جامعه منتظر شکل می‎گیرد.وی گفت: پس از برگزاری اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی با موضوع آسیب‎های آخرالزمان، امسال جشنواره را با محوریت «آمادگی برای ظهور و تمدن سازی» برگزار می‎کنیم.وی تصریح کرد: امید داریم که در این جشنواره بتوانیم در چند ساحت علمی با دریافت مقالات تخصصی و همچنین حوزه فرهنگی و هنری، دست مایه‎های علمی و فکری و فرهنگی را در حوزه فرهنگ انتظار و تمدن نوین اسلامی و تمدن موعود مهدوی تولید کنیم.حسینی اظهارکرد: قطعا این فرایند در آینده باید تداوم یابد تا بسته‎های فکری و نظریه پردازی در حوزه هنر و شاخه‎های علمی و... تولید و در اختیار جامعه انقلابی ایران قرار گیرد؛ با توجه به اعلام بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و غایت انقلاب اسلامی که همان رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مقدمه ساز ظهور است، این جشنواره و موضوعات مرتبط با آن، می‏تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.وی گفت: در آینده نزدیک پوستر و فراخوان آثار و بخش‎های جشنواره در بخش‎های علمی، ادبی، فرهنگی وهنری و کتابخوانی اعلام می‏شود؛ همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند با مراجع به سایت جشنواره به نشانی www.http://mahdaviatfest.ir  در جریان چگونگی ثبت نام و ارسال آثار و همچنین برنامه‎های فرهنگی جشنواره قرار گیرند.انتهای پیام/141 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Tue, 06 Aug 2019 04:33:26 GMT http://bfnews.ir/vdcaumn0.49ni615kk4.html گذران اوقات فراغت با محوریت آشنایی با سبک زندگی امام عصر(عج ) http://bfnews.ir/vdcjviea.uqemvzsffu.html حجت الاسلام « محمدتقی سعیدی » گفت: کلاس های آموزشی اوقات فراغت تابستانی کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان، با اهداف آشنایی با معارف دینی، غنی سازی اوقات فراغت، مقابله با تهاجم فرهنگی، ایجاد روحیه نشاط معنوی، آینده سازی و کاهش آسیب های اجتماعی در حال اجراست.مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان، بیان داشت: در حوزه فعالیت های قرآنی کلاس های تفسیر قرآن با محوریت آموزش سوره حجرات همراه با پخش صوتی و تلاوت دست جمعی شرکت کنندگان،  در کانون تخصصی مهدویت برگزار می شود.وی در ادامه افزود: از مهمترین برنامه های اوقات فراغت، برگزاری کلاس اخلاق همراه با پرسش و پاسخ به منظور آشنایی با سبک زندگی و سیره امام عصر (عج ) است.مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ادامه داد: مسابقات ورزشی تنیس، فوتبال دستی، دارت، تیر و کمان، دومینو، بازی ها فکری و فوتسال لیگ انتظار از فعالیت های ورزشی است که از سوی کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان در اوقات فراغت تابستانی برگزار می شود.حجت الاسلام سعیدی، اضافه کرد: کلاس های آموزشی خوشنویسی، طراحی، نقاشی و کلاس های شعر، داستان نویسی با موضوعات دینی و نیز برگزاری مسابقه های کتاب خوانی انتظار از سایر برنامه های اوقات فراغت تابستانی این کانون تخصصی است.مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان، عنوان کرد: کلاس های آموزشی طرح اوقات فراغت تابستانی عصرهای شنبه در مسجدحضرت زهرا علیها السلام واقع در خیابان کشت و صنعت شهر جیرفت در حال برگزاری است.پایان پیام/138 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Mon, 05 Aug 2019 09:41:54 GMT http://bfnews.ir/vdcjviea.uqemvzsffu.html ویژه‌برنامه‌های «ترویج اندیشه مهدویت» در زرند برگزار می‌شود http://bfnews.ir/vdciuway.t1aqz2bcct.html رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: سه برنامه ترویج اندیشه مهدویت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان زرند اجرا می‌شود.حجت‌الاسلام ابوالقاسم قادری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زرند گفت: شهرستان زرند دارای ۲۹ امامزاده و بقعه متبرکه است که ۱۶ مورد آن امامزادگان عظیم‌الشان و ۱۳ مورد آن بقعه متبرکه می‌باشد.وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی درامامزادگان شهرستان زرند افزود: از ابتدای امسال طرح‌های مناسبتی آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، طرح ضیافت الهی ایام ماه مبارک رمضان در جوار اماکن متبرکه این شهرستان برگزار شده و در حال حاظر نیز طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان با شرکت ۲۵۰ نفر درجوار امامزادگان این شهرستان در حال برگزاریست.حجت‌الاسلام قادری بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۴ مبلغ روحاني از قم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان به شش بقعه متبرکه اعزام شدند و یکی از برنامه‌های آتی این اداره، هماهنگی برای حضور روحانیون و مبلغان دینی اعزامی برنامه‌های عزاداری ایام ماه محرم و صفر می‌باشد.رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با اشاره به اجرای سه برنامه ترویج اندیشه مهدویت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان زرند تصریح کرد: از اهداف این برنامه نهادینه‌سازی فرهنگ مهدویت در نسل جوان امروز است که با استقبال بی‌نظیر جوانان و نوجوانان روبرو و به دلیل استقبال شایسته از این برنامه اجرای آن در آینده نیز استمرار خواهد داشت.حجت‌الاسلام قادری یکی ازاقدامات اجرایی این اداره در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف را، راه‌اندازی انجمن یاوران وقف در بقاع متبرکه ذکر کرد و تأکید کرد: تبیین و ترویج سنت حسنه وقف با توجه به نیازهای روز جامعه، تعامل و هم‌افزای با نهادها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، ا ستفاده از ظرفیت‌های جامعه و آحاد مردم در امور وقف، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش از جمله اهداف دفاتر انجمن یاوران وقف در شهرستان زرند می‌باشد.انتهای پیام/138 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Mon, 05 Aug 2019 08:37:52 GMT http://bfnews.ir/vdciuway.t1aqz2bcct.html معیارهای ازدواج در فرهنگ انتظار http://bfnews.ir/vdcgyn9u.ak93z4prra.html به گزارش آینده زوشن ازدواج یک سنت حسنه در دین اسلام است که سفارش بسیاری نسبت به آن در قرآن کریم و روایات شده اما این سنت حسنه این روزها با رواج برخی تجملات و تشریفات به معضل برای جوانان تبدیل شده است. از این رو، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرمومنان و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما که روز «ازدواج» نام دارد، در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام «محمدمهدی لطفی»، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت، بایدها و نبایدهای ازدواج در جامعه منتظر ظهور امام زمان(عج) را بررسی کرده ایم که در ادامه می آید:اسلام در خصوص ازدواج چه توصیه ها و سفارش هایی دارد؟ازدواج یکی از پیوندهای مقدس در دین اسلام است که در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم السلام به مومنین و مسلمین توصیه شده به سمت آن حرکت کنند و با ازدواج، کانون خانواده را تشکیل دهند و به دنبال تشکیل یک خانواده صمیمی و با محبت باشند.در آیات قرآن کریم هدف از ازدواج، دستیابی به آرامش روحی و روانی بیان شده است: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ؛ و باز یکی از آیات (لطف) او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله‌ای (از علم و حکمت حق) آشکار است.» این یعنی خانواده بر اساس محبت، مودت و رحمت بنا می شود.آیا اسلام برای ازدواج ملاک ها و معیارهایی را نیز قرار داده است؟یک ازدواج موفق برای آنکه به آن هدف نهایی یعنی آرامش در زندگی، برسد باید دارای ملاک‌ها و معیارهایی باشد که اگر آنها در انتخاب همسر و تشکیل یک زندگی رعایت شود، آرامش واقعی ایجاد خواهد شد اما اگر رعایت نشود، آن نتیجه حاصل نخواهد شد.اصلی‌ترین و مهم‌ترین معیار و ملاک که برای انتخاب همسر که در اسلام مطرح شده است، دین داری و ایمان است و این ملاک نسبت به بقیه معیارها از اولویت بسیار بالایی برخوردار است یعنی مهمترین معیار آن است که انسان با شخصی ازدواج کند که خدامحور و دیندار باشد.خداوند در آیه ۲۲۱ سوره مبارکه بقره می فرماید: «وَلَا تَنْکِحُوا الْمُشْرِکَاتِ حَتَّی یُؤْمِنَّ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْکُمْ  وَلَا تُنْکِحُوا الْمُشْرِکِینَ حَتَّی یُؤْمِنُوا  وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکٍ وَلَوْ أَعْجَبَکُمْ أُولَئِکَ یَدْعُونَ إِلَی النَّارِ وَاللَّهُ یَدْعُو إِلَی الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ  وَیُبَیِّنُ آیَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ؛ و با زنان مشرک و بت‌پرست، تا ایمان نیاورده‌اند، ازدواج نکنید! (اگر چه جز به ازدواج با کنیزان، دسترسی نداشته باشید؛ زیرا) کنیز باایمان، از زن آزاد بت‌پرست، بهتر است؛ هر چند (زیبایی، یا ثروت، یا موقعیت او) شما را به شگفتی آورد. و زنان خود را به ازدواج مردان بت‌پرست، تا ایمان نیاورده‌اند، در نیاورید! (اگر چه ناچار شوید آنها را به همسری غلامان باایمان درآورید؛ زیرا) یک غلام باایمان، از یک مرد آزاد بت‌پرست، بهتر است؛ هر چند (مال و موقعیت و زیبایی او،) شما را به شگفتی آورد. آنها دعوت به سوی آتش می‌کنند؛ و خدا دعوت به بهشت و آمرزش به فرمان خود می‌نماید، و آیات خویش را برای مردم روشن می‌سازد؛ شاید متذکر شوند!»دومین ملاک ازدواج بر اساس متون اسلامی، برخورداری از اخلاق نیکو است که در این زمینه شخصی از امام رضا علیه السلام پرسید: خانمی از اقوام ما وجود دارد که بنا دارم با آن ازدواج کنم اما کمی اخلاقش خوب نیست حضرت(ع) در جواب فرمودند: با او ازدواج نکن.اخلاق خوب جلوه ها و ویژگی های بسیاری مانند خوش برخوردی، خوش زبانی، وفا، عفت، چشم پاک و ... دارد.سومین ویژگی که در انتخاب همسر بر اساس متون اسلامی باید مدنظر قرار گیرد، خانواده همسر است یعنی علاوه بر آن که در انتخاب همسر باید دقت کنیم که فرد باایمانی باشد، خانواده او نیز باید دارای ملاک‌ها و معیارهایی باشد زیرا در هر صورت زندگی ای که قرار است شکل بگیرد تنها به زن و مرد محدود نمی شود بلکه خانواده ها نیز در آن تاثیرگذار هستند.توجه به خانواده ها در روایات اسلامی بسیار مورد تاکید است شاید یک دلیل آن تاثیر وراثت و ژنتیک بر نسل آینده افراد است لذا زمانی که انسان بنا دارد خانواده ای تشکیل دهد که حاصل آن تولد فرزندانی خواهد بود باید بداند که خانواده همسر به دلیل تاثیرگذاری ژنتیکی بر فرزندانش، بسیار مورد اهمیت هستند چنان که در روایتی پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «أَیها النّاسُ، إیاکمْ وَ خَضْراءَ الدَّمَنْ، قیلَ: یا رسولَ الله، وَ ما خضراءُ الدَّمَن؟ قالَ: أَلْمَرْأةُ الحَسْناءٍ فی مَنْبَتِ السُّوءٍ؛ بپرهیزید از خضراء دمن، سؤال شد: خضراء دمن چیست؟ فرمود: زن زیبایی که در چمن زار و یا در گلستان بد، پرورش یافته باشد.»البته در خصوص انتخاب همسر، ملاک‌ها و معیارهای اقتصادی و کفویت اجتماعی و طبقاتی نیز مطرح است که در مرتبه دوم اهمیت قرار دارند.آیا در ترویج فرهنگ انتظار و زمینه سازی برای ظهور، ازدواج هم نقش دارد و چگونه می تواند در این باره اثرگذار باشد؟برای آنکه زندگی یک زن و شوهر در مسیر ظهور باشد، سبک و روش زندگی بسیار مهم است لذا در روایات تاکید شده سبک زندگی می تواند بر ظهور تاثیرگذار باشد امام صادق علیه السلام در این باره می فرمایند: امیر المومنین علیه السلام بر بالای منبر فرمودند: زمین خالی از حجت خداوند نمی شود اما خداوند چشمان مردم را از دیدن حجت خود به خاطر سبک زندگی غلط محروم می کند زیرا آنها اهل ظلم، جور و فساد هستند و به خود ظلم می‌کنند.امام زمان (عج) نیز در روایتی پیرامون علت غیبت خود می فرمایند: آنچه باعث می‌شود که شما نتوانید من را ببینید آن است که خبرهایی از شما به ما می‌رسد و اعمالی را از شما می بینم که آنها را دوست ندارم.یک خانواده مهدوی باید سبک زندگی اش به گونه‌ای باشد که به سمت ظهور حرکت کند اینکه خداوند در قرآن کریم و عده می‌دهد حکومت جهان را صالحان بر عهده خواهند گرفت و جانشین خداوند روی زمین می شوند، مشخص است اگر بناست فردی به همسر خود کمک کند تا زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد، باید به او کمک کند تا سبک زندگیشان دینی باشد و بر اساس ایمان و عمل صالح عمل کنند.در جامعه منتظر و زمینه ساز ظهور زن و شوهر باید آرمان مشترکی به نام حرکت به سمت ظهور داشته باشن و برای رسیدن به این آرمان مشترک برنامه ریزی کنند.یک زوج منتظر با چه روشی می توانند فضای خانه و خانواده خود را مهدوی کرده و با بهره مندی از سبک زندگی مهدوی در مسیر ظهور حرکت کنند؟این برنامه ریزی در چند عرصه تعریف می شود یکی از آنها حاکم بودن ایمان بر فضای خانواده است. یعنی خانه این زوج باید مصداق آیه شریفه «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ؛‌ (این چراغ پرفروغ) در خانه‌هایی قرار دارد که خداوند اذن فرموده دیوارهای آن را بالا برند (تا از دستبرد شیاطین و هوسبازان در امان باشد)؛ خانه‌هایی که نام خدا در آنها برده می‌شود، و صبح و شام در آنها تسبیح او می‌گویند» باشد.دومین مولفه حاکمیت عشق و محبت است خانواده ای که بناست امام زمانی زندگی کند و زمینه ساز ظهور ایشان باشد باید در آن عشق و محبت با هدف دستیابی زوجین به آرامش بر اساس آیات قرآن کریم وجود داشته باشد.عشق و محبت میان زوجین در عرصه‌های مختلف تعریف می‌شود اول آنکه رابطه زن و شوهر باید عاطفی و بر اساس عشق باشد و حتی بعد از آن که صاحب فرزند شدند، رابطه میان پدر و فرزند و مادر و فرزند باید بر اساس عشق و محبت باشد. دومین مولفه آن است که باید عشق و محبت به امام زمان (عج) در خانواده حاکم باشد یعنی خانم  باید به همسرش کمک کند تا محبت وی به امام زمان (عج) تقویت شود و بالعکس آقا باید به همسرش کمک کند، محبت او نیز نسبت به حضرت(عج) تقویت شود و در آینده این دو نفر باید کمک کنند تا فرزندانشان هم نسبت به امام زمان (عج) دارای یک علاقه و محبت خاص و ویژه باشند. پیامبر (ص) در روایتی می‌فرمایند: فرزندانتان را با سه ویژگی تربیت کنید اول محبت نسبت به پیامبر (ص)، دوم محبت به اهل بیت علیهم السلام و سوم قرائت قرآن کریم.سومین مولفه وجود حاکمیت دوستی با دوستان خداوند یعنی «تولی» و دشمنی با دشمنان خداوند «تبری» است این را می توان به دوستی با دوستداران امام زمان (عج) و دشمنی با دشمنان امام عصر (عج) تفسیر کرد. امام کاظم علیه السلام می فرمایند: خوش به حال شیعیان ما که در زمان غیبت امام زمان (عج) به محبت ما تمسک می جویند و بر محبت ما ثابت قدم هستند و بر برائت جستن از دشمنان ما نیز ثابت هستند. یعنی خانواده منتظر و زمینه‌ساز باید روابط اجتماعی خود را بر اساس محبت عشق به امام زمان (عج) تنظیم کند.چهارمین مولفه در این باره حاکمیت صبر و استقامت بر فضای خانواده زمینه ساز است یعنی در این خانواده باید همسران به یکدیگر کمک کنند تا در برابر مشکلات و سختی ها صبر کنند یعنی خانواده ای می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد که در تمامی عرصه ها به ویژه دین و دینداری صبور باشد و زوجین به یکدیگر کمک کنند تا در برابر مشکلات صبر کنند، زیرا یکی از سختی های دوران آخرالزمان و عصر غیبت، حفظ دین است لذا در روایات آمده کسی که بتواند در غیبت امام زمان (عج) بر اذیت ها و آزارهاای دشمنان صبر کند، مانند کسی است که در کنار پیامبر (ص) جنگیده باشد.انتهای پیام/138 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Mon, 05 Aug 2019 07:31:56 GMT http://bfnews.ir/vdcgyn9u.ak93z4prra.html دومین جشنواره ملی مهدویّت برگزار می‎شود http://bfnews.ir/vdcfctde.w6dvxagiiw.html به گزارش آینده روشن علی حسینی با اشاره به جایگاه رفیع مهدویت در هندسه معرفتی اسلام گفت: مهدویت بزرگترین آرمان الهی است که در نهاد بشر جانمایی شده است.وی افزود: پس از برگزاری اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی با موضوع آسیب‎های آخرالزمانی، جشنواره امسال با محوریت «آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی» برگزار می‌شود.علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم ، با اشاره به اینکه مهدویت بزرگترین آرمان الهی است که در نهاد بشر گنجانده شده‌ است، گفت: مهدویت آرمانی است که پیامبران، ائمه(ع)، صلحا و بزرگان در طول تاریخ آن را به بشر وعده داده‌اند و این وعده، وعده‌ای است که منتظران را برای آمادگی ظهور حرکت می‌دهد.دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت بیان کرد: تفاوت نگاه شیعه به مهدویت با نظریه‎های آرمان‌گرایانه آن است که مدینه فاضله مهدوی، مدینه غیرقابل تصوری نیست که بشر منتظر تحقق آن باشد زیرا پایه‌های این آرمان شهر در جامعه منتظر شکل می‎گیرد.وی گفت: پس از برگزاری اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی با موضوع آسیب‎های آخرالزمانی، امسال جشنواره را با محوریت «آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی» برگزار می‎کنیم.دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت تصریح کرد: امید داریم که در این جشنواره بتوانیم در چند ساحت علمی با دریافت مقالات تخصصی و همچنین حوزه فرهنگی و هنری، دست‌مایه‎های علمی و فکری و فرهنگی را در حوزه فرهنگ انتظار و تمدن نوین اسلامی و تمدن موعود مهدوی تولید کنیم.حسینی اظهار کرد: قطعاً این فرایند در آینده باید تداوم یابد تا بسته‎های فکری و نظریه‌پردازی در حوزه هنر و شاخه‎های علمی و… تولید و در اختیار جامعه انقلابی ایران قرار گیرد؛ با توجه به اعلام بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و غایت انقلاب اسلامی که همان رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مقدمه‌ساز ظهور است، این جشنواره و موضوعات مرتبط با آن، می‏تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.وی اظهار کرد: در جشنواره امسال سعی داریم با ارتباط با هرچه بیشتر با نهادهای فعال در حوزه مهدویت از جمله مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه و... فعالیت هایی مبتنی بر دانش عمیق و مستدل در حوزه مهدویت و با بهره گیری از علما و متخصصین این مباحث را ارایه دهیم.حسینی گفت: در آینده نزدیک پوستر و فراخوان آثار و بخش‎های جشنواره در بخش‎های علمی، ادبی، فرهنگی وهنری و کتابخوانی اعلام می‌‏شود؛ همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند با مراجع به سایت جشنواره به نشانی www.mahdaviatfest.ir در جریان چگونگی ثبت نام و ارسال آثار و همچنین برنامه‎های فرهنگی جشنواره قرار گیرند.انتهای پیام/138 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Mon, 05 Aug 2019 06:30:48 GMT http://bfnews.ir/vdcfctde.w6dvxagiiw.html برای همراهی با امام زمان، باید نیروهایی برای پولدار شدن و رییس شدن تربیت کنیم http://bfnews.ir/vdcbasbz.rhb0gpiuur.html       آینده روشن-پناهیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ما است، گفت: این اقتصاد حکمتی در زمینه ظهور دارد، مهدویت صرفا کار اعتقادی نمی‌خواهد آموزش سیاست، اقتصاد و تجارت، به استقلال رساندن در امر اقتصاد از علوم لازم برای حکومت اسلامی است.پناهیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ما است، گفت: این اقتصاد حکمتی در زمینه ظهور دارد، مهدویت صرفا کار اعتقادی نمی‌خواهد آموزش سیاست، اقتصاد و تجارت، به استقلال رساندن در امر اقتصاد از علوم لازم برای حکومت اسلامی است. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش دومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که در محل سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اتفاقی که بعد از ظهور ایجاد می‌شود این است که منتظرانی که به آنها ظلم شده وارثان زمین و روسای مردم می‌شوند.استاد اخلاق بیان کرد: روال ظهور یک روال طبیعی است که اگر بنا باشد غیر آن ایجاد شود وهن قرآن و دین است، یعنی اگر یک شب امام زمان و یارانش در کنار مکه ظهور کنند بدون اینکه زمینه‌سازی شکل بگیرد و دشمنان را نابود کنند و کسانی به حضرت پیوستند که آموزشی ندیدند این همه وهن دین و رسول خدا(ص) است.وی افزود: پس چرا این مسائل برای خود پیامبر ایجاد نشد؟ این همه مقدمات طبیعی را حضرت به کار گرفتند برای روال طبیعی بود.پناهیان با بیان اینکه خدا امور را با سبب آن انجام می‌دهد، تاکید کرد: خدا قرآن را با اسباب حفظ آن قرار داد، معجزه الهی و تحول دل‌ها وجود دارد و منکر این نیستم این مسئله حتی در روزهای انقلاب هم رخ داده بود و برای سامان گرفتن شرایط تا چند وقت این مسئله وجود داشت.استاد اخلاق متذکر شد: تحول‌ها با ظهور هم بیشتر می‌شود اما اینکه بدون مقدمه حضرت با اصحاب ظهور کنند و مردم هیچ کاره باشند، امکان ندارد.وی با بیان اینکه ما اکنون در متن این اتفاقاتی هستیم که در کشورهای همسایه رخ می‌دهد و زمینه را برای ظهور مهیا می‌کنند تاکید کرد: من به دنبال ظهور سفیانی در شام بودم آن هم بعد از ۱۴۰۰ سال و بعد آنقدر به طور طبیعی این رخ داده است که همه آن را می‌دانیم و داعش همان بود که مجسمه ابوسفیان را نصب کرده بودند.پناهیان با تاکید بر ینکه دشمنان راهی برای نفوذ در دین جز خود دین ندارند، افزود: برای ظهور سفیانی یک جریان چندین ساله وجود داشته و این مسئله برای بعد از ظهور هم وجود دارد.استاد اخلاق اظهار کرد: بعد از ظهور ما صاحب قدرت می‌شویم این یعنی چه؟ این قدرت موجود در دنیا از بین نمی‌رود بلکه به دست مذهبی‌ها می‌افتد و یک زمانی متمول شدن فخر یاران امام زمان است و مردم با ثروت زندگی می‌کنند.وی ایجاد عدالت را تنها یک درصد ماجرای ظهور دانست و گفت: اینکه تمام ثروت را در اختیار تو قرار دهند و یک قدم خلاف برنداری این کاری بعد از ظهور است.پناهیان متذکر شد: بعد از ظهور به طور طبیعی صاحب قدرت می‌شوی و باید کسانی را تربیت کرد که توان رئیس شدن داشته باشند.استاد اخلاق با بیان اینکه تنها انجام کار فرهنگی برای امام زمان کافی نیست، گفت: اینکه ما فقط کار فرهنگی انجام دهیم و در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دچار مشکل می‌شویم.وی اظهار کرد: ما باید نیروها را برای پول‌دار شدن و رئیس شدن تربیت کنیم، کسانی که ریاست طلب هستند برای ریاست زمین مناسب نیستند و کسانی که تشنه قدرت هستند هم مناسب پول‌دار شدن نیستند، پس قدرت و پول زمان امام زمان(عج) روی زمین بماند؟پناهیان با بیان اینکه هنوز برخی افراد تنزه‌جویی دارند از اینکه مردم را برابر رای دادن به افراد آگاه کنند، متذکر شد: جوانان مهدوی مدیریت و اصول تجارت بخوانند چراکه می‌خواهند زمین را اداره کنند، شمایی که نمی‌توانی اقتصاد شهر را نجات دهید چگونه می‌خواهید اقتصاد زمین را اداره کنید.استاد اخلاق با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ما است، اظهار کرد: این اقتصاد حکمتی در زمینه ظهور دارد، مهدویت صرفا کار اعتقادی نمی‌خواهد آموزش سیاست، اقتصاد و تجارت، به استقلال رساندن در امر اقتصاد از علوم لازم برای حکومت اسلامی است.وی خاطرنشان کرد: این مسائل را جدی بگیرید، کانون‌های مهدویت باید این مسائل را آموزش دهند، حتما نیاز نیست تعاونی اقتصادی بزنید، آموزش بدهید هرچند تعاونی زدن هم لازم است.پناهیان تاکید کرد: مسئله، مسئله وراثت زمین است، وراثت یعنی قدرت، امروز به جوانان می‌گویی با هم متحد شوید، می‌گویند ما در مسائل اقتصادی نمی‌توانیم متحد شویم، این ضعف ما است.استاد اخلاق با بیان اینکه به طور طبیعی باید مقدمات ظهور فراهم شود، تصریح کرد: باید در زمینه راهبردی اندیشه‌های مهدوی فعالیت کرد.وی با تاکید بر اینکه از منصوب شدن یک مسؤول وظیفه‌شناس خوشحال می‌شویم، اما این فرد وظیفه شناس را چه کسی باید تربیت کند؟ اظهار کرد: کار ما کار مقدمه‌سازی است و باید برای یاری به امام فرد مسؤول تربیت کنیم.انتهای پیام/141 ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Sun, 28 Jul 2019 05:31:27 GMT http://bfnews.ir/vdcbasbz.rhb0gpiuur.html