آينده روشن - آخرين عناوين :: نسخه کامل http://bfnews.ir/ Wed, 23 Jan 2019 12:35:18 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Wed, 23 Jan 2019 12:35:18 GMT 60 تاکید نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر توجه و شناخت مهدویت در جامعه http://bfnews.ir/vdchzqnq.23nm6dftt2.html به گزارش آینده روشن آیت الله نعیم آبادی در شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت هرمزگان افزود: زمینه سازی برای ظهور ولیعصر (عج) وظیفه اخلاقی، دینی و شرعی همه افراد جامعه و دلسوزان انقلاب اسلامی و دین است.رئیس بنیاد مهدویت هرمزگان افزود: بودجه فرهنگی از ابتدای انقلاب بسیار پایین بوده و نیازمند است که بودجه دستگاه‌های فرهنگی و قرانی افزایش یابد.وی با اشاره به بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: هرمزگان از نظر شاخص‌های بهداشتی، برق، آب و افزایش درامد‌های عمومی نسبت به رژیم سابق پیشرفت‌های زیادی کرده است و قابل مقایسه با گذشته نیست.امام جمعه بندرعباس افزود: انقلاب اسلامی باعث شد تا فرصتی برای حضور محرومان و روستانشینان در مناصب بالای مدیریتی فراهم شود.حجت الاسلام فروزان نژاد دبیر بنیاد مهدویت هرمزگان نیز گفت: دوره تربیت مربی مهدویت در استان از پایان بهمن ماه در حوزه فرهنگیان، دانشگاه و حوزه با حضور استادان و دانشجویان و معلمان علاقمند برگزار می‌شود.مهران جلائی مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز گفت: صداوسیمای مرکز خلیج فارس آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌ای در حوزه صدا و سیما برای تبیین و بیان عملکرد بنیاد مهدویت در استان اختصاص دهد.وی افزود: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از بهمن ۹۶ در رسانه‌ی ملی فعال شده و در هرمزگان تاکنون از ۱۰۰ فعال و مبارز انقلابی گزارش و برنامه تلویزیونی ضبط شده است. ]]> سیاست Tue, 22 Jan 2019 06:14:50 GMT http://bfnews.ir/vdchzqnq.23nm6dftt2.html برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در مدرسه فاطمه الزهرا (س) اردکان http://bfnews.ir/vdcgzu9u.ak9n74prra.html به گزارش آینده روشن مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان از برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در این مدرسه خبر داد. خانم ابراهیمیان هدف از تشکیل این کارگاه را تربیت نیروی انسانی كارآمد و مهدی باور در زمینه‌های تبلیغ و تدریس و آشنایی با منابع و مباحث عقیدتی و تاریخی مهدویت و توانایی رجوع به منابع و روش استفاده از آن‌ها بیان کرد. مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان تصریح کرد: توانایی پاسخگویی به سؤالات و شبهات مهدویت، آشنایی با فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی و آمادگی برای ورود به مباحث تخصصی مهدویت از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه بود. با اشاره به اینکه کارگاه مهدویت به صورت هفتگی در این مدرسه علمیه برگزار می شود گفت: با توجه به زمان حساسی که در آن قرار داریم، طلاب باید نسبت به فعالیت های فرقه ها و جریان های مهدویت آشنایی پیدا کنند و بتوانند به شبهات مهدویت به خوبی پاسخگو باشند.پایان پیام/141 ]]> انديشه Tue, 22 Jan 2019 06:12:16 GMT http://bfnews.ir/vdcgzu9u.ak9n74prra.html دوره تربیت مربی مهد و پیش دبستان با محور مهدویت برگزار می شود http://bfnews.ir/vdceof8f.jh8nfi9bbj.html به گزارش آینده روشن حجت الاسلام «محمد یوسفیان» با اعلام برگزاری دوره «تربیت مربی مهد و پیش دبستان با رویكرد مهدویت»، اظهار کرد: این دوره از ششم تا 30 بهمن ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه ویژه خانواده طلاب برگزار می شود. مدیر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت درباره عناوین این دوره اعلام کرد: كارگاه های تربیتی(روانشناسی رشد، كنترل ناهنجاری ها، مهارت پاسخگویی و...)، خلاقیت(نقاشی خلاق، كار با كاغذ، اوریگامی، كار با بادكنك و...)، کارگاه هیجان و نشاط( آموزش اجرای شاد و پر محتوا، انواع مسابقات و...)، کارگاه قصه نویسی و قصه گویی( اصول و مبانی، شخصیت شناسی، و...)، كارگاه كلاس داری( روش ها و قالب های انتقال مفاهیم مهدوی، آموزش لوحه ها و...) و كارگاه رسانه و انیمیشن(آسیب شناسی تربیتی، نقد انیمیشن، مدیریت رسانه و ...) در این دوره برگزار می شود. وی اضافه کرد: این دوره ها از ساعت هشت تا 11 و 30 دقیقه در مسجد امام خمینی(ره) شهرک پردیسان برگزار می شود و علاقمندان فرصت دارند تا پنجم بهمن برای حضور در آن ثبت نام کنند. یوسفیان با اشاره به برگزاری دوره های مهارت افزایی ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی، بیان کرد: پس از آنکه مرکز به صورت آزمایشی در مهدها و پیش دبستانی ها دوره ای را برگزار کرد و همسو با مسئولیت محتوایی خود، دوره هایی هشت روزه و مشتمل بر بیش از 60 ساعت را طراحی کردیم تا در آنها شیوه های انتقال معارف مهدوی به کودکان و ارتباط مفاهیم مهدوی با مباحث روانشناسی، خلاقیت و مهدویت بررسی و انجام شود. وی اضافه کرد: تا کنون 23 دوره با حضور بیش از دو هزار نفر در سطح کشور اعم از استان ها و شهرستان ها برگزار شده و برای این دوره ها مجموعه هشت جلدی «یاران آفتاب» برای معرفی به کودکان و مجموعه دوجلدی «راهنمای تدریس» برای مدرسان پیش بینی شده است. مدیر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت در ادامه بیان کرد: این افراد در طول سال با واحد خواهران مرکز تخصصی مهدویت در ارتباط هستند و پشتیبانی می شوند. علاوه بر این حوزه با در نظر گرفتن شرایط که یکی از آنها طلبه بودن است، مجوز تاسیس مهدکودک های مهدوی «امین» را صادر می کند. وی با اشاره به توزیع پیک های «گل نرگس» در مناسبت ها ویژه کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: جوایز مسابقه این پیک ها ویژه نهم ربیع الاول از فردا برای برگزیدگان واریز می شود. همچنین دوره جدید این پیک ها برای نیمه شعبان از اسفند توزیع می شود و مدارس و مراکز متقاضی به شرکت می توانند اعلام آمادگی کنند.پایان پیام/141 ]]> انديشه Tue, 22 Jan 2019 06:08:24 GMT http://bfnews.ir/vdceof8f.jh8nfi9bbj.html کارگاه مهدویت در مدرسه فاطمة الزهرا (س) برگزار می شود http://bfnews.ir/vdcdj505.yt0k56a22y.html به گزارش آینده روشن  مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اردکان از برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در این مدرسه خبر داد.خانم ابراهیمیان هدف از تشکیل این کارگاه را تربیت نیروی انسانی كارآمد و مهدی باور در زمینه‌های تبلیغ و تدریس وآشنایی با منابع و مباحث عقیدتی و تاریخی مهدویت و توانایی رجوع به منابع و روش استفاده از آن‌ها بیان کرد.وی یادآور شد: توانایی پاسخگویی به سؤالات و شبهات مهدویت، آشنایی با فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی مهدویت و آمادگی برای ورود به مباحث تخصصی مهدویت از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه بود.مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان با اشاره به اینکه کارگاه مهدویت به صورت هفتگی در این مدرسه علمیه برگزار می شود گفت: با توجه به زمان حساسی که در آن قرار داریم، طلاب باید نسبت به فعالیت های فرقه ها و جریان های مهدویت آشنایی پیدا کنند و بتوانند به شبهات مهدویت به خوبی پاسخگو باشند.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 21 Jan 2019 08:42:01 GMT http://bfnews.ir/vdcdj505.yt0k56a22y.html ۹ رکن دین بر اساس روایات اهل بیت http://bfnews.ir/vdccmmqm.2bqpm8laa2.html به گزارش آینده روشن متن زیر جلسه سی و پنجم از سلسله مباحث مهدویت است که توسط حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی ایراد شده است.برای این که ما به ضرورت پژوهش پیرامون امام زمان علیه‌السلام برسیم در سه جلسه تفضیلاً بیان کردیم:۱ـ دین برای ما امری است لازم این را ثابت کردیم؛ ۲ـ به ما دستور دادند دین‌تان را حفظ بکنید؛ ۳ـ دلیل آن را هم این قرار دادند که دین‌داری در عصر غیبت کبری امری است بسیار سختما بدو عامل سخت بودن دینداری اشاره کردیم:۱ـ شرایط طوری قرار می‌گیرد که آدم ناخودآگاه بی‌دین می‌شود و این ناخودآگاه بی‌دین شدن هم در سنوات نیست به یک صبح تا شب است به یک شب تا صبح است بر اساس روایتی که خواندیم.۲ـ اساساً یک عده‌ای هستند مترصد این معنا هستند که دین را از مردم بگیرند یعنی مردم را بی‌دین بکنند.ـ گروه اول که خیلی راحت بی‌دین می‌شوند کسانی هستند که دین‌شان مستند نیست ارثی است، شرایط و دوره امروزی ما تدیّن ارثی را اقتضا نمی‌کند بلکه تدین باید درسی باشد.۲ـ گروه دوم کسانی هستند که اساساً در شئون زندگی انسانی خودشان دین محور زندگی نیست.یعنی چه دین محور زندگی‌شان نیست؟ یعنی این که پای دین می‌ایستند مادامی که منافع دینایشان را تأمین بکند. مادامی که با منافع دینوی‌شان تعارض نداشته باشد؛ ۱ـ اگر تامین نکرد؛ ۲ـ اگر تعارض داشت، اینها کافر نمی‌شوند بلکه دین را تحریف می‌کنند، به نحوی که بتوانند دیناشون را تأمین بکند مثال بارزش اینست که به ابن سعد گفتند تو می‌خواهی حسین بن علی علیه‌السلام را بکشی؟ خوب حسین بن علی علیه‌السلام پسر فاطمه الزهرا و پسر امیرالمومنین سلام‌الله علیهم اجمعین است نوه پیغمبر صلّی‌الله علیه و آله است، کشتن او که عاقبت بخیری ندارد. گفت ما حسین علیه‌السلام را می‌کشیم حکومت ری را می‌گیریم بعد آنجا آن‌قدر انفاق می‌کنیم و .... اینها توجیه است.حالا این دینی که ما راجع بهش صحبت می‌کنم اجزایش چیست؟ چکار بکنیم متدین هستیم؟ ارکان تشکیل دهند دین چیست؟ببینید دین من درآوردی نیست، خود ساخته نیست، خدا ساخته است.بنابر این هر عملی که من فکر می‌کنم به حسب ظاهر هم زیبا باشد آن رفتار رفتار دینی نیست.ـ قال رسول الله‌ صلّی‌الله علیه و آله: لا یُقبَل قَولٌ اِلاّ بِعمَلَ هیچ گفته‌ای پذیرفته نمی‌شود مگر منجر به عمل بشود. وَ لا یُقبَل قَولاً وَ عَملاً اِلّا بِنّیهَ هیچ قول و عملی پذیرفته نمی‌شود مگر در سایه یک نیت درست، وَلا یَقبَلُ قَولاً وَ عَملاً وَ نیَتُه اِلّاِ باصِابَهِ السُّنَه. هیچ گفتار و عمل و نیتی پذیرفته نمی‌شود مگر منبعث از یک روش صحیح وحیانی باشد. نه این که خودم تشخیص داده باشم. من اگر می‌خواهم انفاق بکنم باید منبعث از دین مقبول باشد، اگر می‌خواهم نماز بخوانم باید منبعث از دین مقبول باشد آن دین مقبول کدام است؟ حضرت ارکان را بیان فرمودند: ۱ـ شهادتُ اَن لا اِلَه اِلّا الله وَحدَهُ لا شَریکَ لَه اول در حوزه اعتقاد است توحید؛ ۲ـ و ان محمد عبده و رسوله شهادت به رسالت و بندگی رسول گرامی صلّی‌الله علیه و آله بنده بودن رسول گرامی اینست که من ملک نیستم پادشاه نیستم این بحث مهمی است؛ ۳ ـ وَ تَقّرِبِما جآءَ مِن عِندِالله آنچه رسول خدا صلّی‌الله علیه و آله آورده است از ناحیه خداست الفاظش مال کیست؟۴ـ وَالوِلاَیُه لَنا اَهلَ البیَت سر پرستی ما را بپذیرد؛ ۵ـ وَ البَرائَه مِن عَدُّوِنا و زاویه داشتن با دشمنان ما ، برائت داشتن از دشمنان. ۶ـ وَ التَّسلیُم لِاَمِرنا و ششمین چیزی که دین دارد تسلیم بودن در امر ماست. تسلیم لِاَمِرنا تا کجا؟ تا کجا باید با ما باشید؟ داوود رقّی آمده خدمت امام صادق علیه‌السلام حضرت می‌گوید داوود تا کجا بامائی؟ می‌گوید یبن رسول الله (ص) آن اناری که در دست شماست اگر نصف کنی بگوئی نصفش حلال و نصفش حرامه نمی‌گویم چرا؟ می‌گویم صادق فرموده نصفش حلال، نصفش حرام. این خیلی کار سختی است. تسلیم بودن است و به این سادگی‌ها انفاق نمی‌افتد.۷ـ هفتیمن رکن از ارکان دین ورع است. ورع خودش بحث دارد. از ما تدّین را شکل ورع می‌خواهند. ورع یعنی جوری رفتار کردن با احتیاط در واقع محتاطانه زندگی کردن که هرگز به صفحه گناه نکشد نه این که با گناه مواجه نشویم جوری زندگی کند که با آن صفحه گناه مواجه نشویم؛ ۸ ـ هشتیمن می‌شود تواضع ؛ ۹ـ نهمین آن به فرمایش امام باقر علیه‌السلام می‌شود و اِنِتظارُ قائِمِنا بنابر این یکی از ارکان دین انتظار قائم علیه‌سلام است. بنابر این می‌خواستم اثبات بکنم که پژوهش در مهدویت ضرورت دارد چون یکی از ارکان دین ما هست.اما ما دین‌دار هستیم؟حقیقت مطلب اینست که ما از توحید چه می‌دانیم؟ ما ۲۲ مرتبه توحید داریم، در مقابل ۲۲ مرتبه توحید ۲۲ مرتبه شرک وجود دارد، این را اطلاع داریم که ببینیم اصلاً موحّد هستیم یا نه؟ فرض کنید ما آن ۲۲ مرتبه را داریم هر چیزی یک علامتی دارد. من می‌گویم موّحدم علامت تو چیست؟ چرا فکر می‌کنی موّحدی؟ اشهد ان لا اِله اِلّا الله الهاً واحداً، اَحداً فرداً این توحید است؟ بنابر این توحید یک علامت دارد.ـ امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: من قال لااِله اِلّا الله مُخلصاً دَخَل الجّنه کسی که لا اِله اِلّا لله را مخلصاً بگوید بهشت می‌رود وَ قال ما اِخلاصَها مراد از اخلاص چیست؟ اَن تَحجَزَهُ عَن مَحارِم اِلله هر گاه مواجه با گناه شدی گناه را ترک کنی، (این که باعث بشود تو طرف گناه نروی. بنابر این برادر و خواهر عزیز که قائل به لا اِله اِلّا الله هستی می‌خواهی ببینی چقدر موحّدی ببین چقدر از گناه دوری، هر چقدر در زندگی‌ات گناه نقش دارد، به همان میزان از توحید دوری، هر چیزی علامتش را بخواهیم بگیریم کار سخت می‌شود.)و کار سخت است. کسانی که مترصد این معنا هستند دین‌داری را کار آسانی جلوه بدهند این کار، کار کار تبشیری‌هاست (مسحیت تبشیری) ما حق نداریم مردم را مأیوس از دین بکنیم، مأیوس نمی‌کنیم ولی این حق هم نداریم مردم را مغرور به تدین ظاهری خودشان بکنیم.اگر من بخواهم ببینم در مسیر رسول خدا صلّی‌الله علیه و آله هستم باید ببینیم علامتی را که او ترسیم کرده دارم یا ندارم؟ مواجهه من با قرآن قرائت قرآن است؟ استخاره قرآن است؟ حفظ قرآن است؟ تبرک قرآن است؟ یا عمل به قرآن است؟ ما حاملان قرآن نیستیم، زندگی ما قرآنی نیست. ]]> انديشه Mon, 21 Jan 2019 07:54:02 GMT http://bfnews.ir/vdccmmqm.2bqpm8laa2.html ترسیم اندیشه مهدویت در فرهنگ ادبی http://bfnews.ir/vdcb0zbz.rhbszpiuur.html به گزراش آینده روشن  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی ادبی "شعر انتظار" فرصت مغتنمی است برای، بهره گیری از عنصر شور و احساس در فراگیر نمودن انتظار و ترویج اندیشه مهدویت و تبیین انتظار به عنوان جهت دهنده به زندگی فردی و اجتماعی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه، و همچنین تلاش برای ترسیم زیبایی‌ها و جلوه‌های متعالی زندگی، در عصر پس از ظهور آن حضرت است.کماسی افزود: در همین راستا و با هدف آشنایی و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و ارزش‌های مکتب انتظار و همچنین ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن در جامعه ایرانی اسلامی، شاعران عزیز آثار خودرا صرفا میبایست با موضوع فرهنگ و ارزش‌های مکتب انتظار فرج حضرت مهدی (عج) به دبیر خانه جشنواره ارسال نمایند.گفتنی است، علاقمندان می‌توانند سروده‌های جدید خود را بدون محدودیت سنی در دو قالب کلاسیک و آزاد (در هربخش ٣اثرتایپ شده در قطع a٤) درباره موضوع ذکر شده و فقط به زبان فارسی تا یکم اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره واقع در شهرستان سنقروکلیایی، شهرک شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا آدرس اینترنتی: (shearentezar٩٧@gmail.com)  و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٨٣٤٨٤٣٦٦٣٣ تماس حاصل نمایند. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 21 Jan 2019 05:44:05 GMT http://bfnews.ir/vdcb0zbz.rhbszpiuur.html گزارش تصویری: دیدار رئیس و اعضا هیئت علمی موسسه آینده روشن با آیت الله اعرافی http://bfnews.ir/vgljiaea.uqeiaubffvszu.w.html ]]> ::پژوهشکده مهدویت:: Sun, 20 Jan 2019 06:02:14 GMT http://bfnews.ir/vgljiaea.uqeiaubffvszu.w.html چرا در زمان ظهور عمر شیطان به پایان می‌رسد؟ http://bfnews.ir/vdcjxaea.uqeiazsffu.html به گزراش آینده روشن این سوال که چرا در زمان ظهور عمر شیطان به پایان می‌رسد؟ حجت الاسلام و المسلمین عالی پاسخ داده اند.سوال: شما فرموده‌اید که در زمان ظهور حضرت ولی عصر فلسفه وجودی شیطان از بین می‌رود و شیطان به دست آن حضرت از بین خواهد رفت. فلسفه وجودی شیطان چه بوده است که عمر او درزمان ظهور حضرت ولی‌عصر تمام می‌شود؟جواب: خداوند متعال که عالم را خلق کرد و انسان را به‌عنوان موجودی برتر خلق کرد. همه موجودات هم مقدمه‌ای برای خلقت وجود انسان بودند. غرض از خلق انسان این بود که به توحید و بندگی برسد که اگر به این مرتبه برسد تمام استعدادهای او شکوفا می‌شود و آن رشد و کمال انسانی در او به فعلیت می‌رسد. منتهی خداوند آن رشد و شکوفایی و کمال انسانی را از او می‌خواهد که بندگی اختیاری باشد. خداوند موجوداتی را دارد مانند فرشتگان که به‌اجبار در حال بندگی او هستند پس‌نیازی به خلق موجود جدیدی با این ویژگی نبود؛ بنابراین انسان که به کمال عبودیت باید برسد باید انتخاب خودش به این کمال برسد. این غرض اصلی خداوند از خلقت وجودی انسان است. منتهی برای این‌که این غرض تحقق پیدا کند و بتواند انتخاب داشته باشد. انتخاب درجایی وجود دارد که دو راه وجود داشته باشد. بندگی و شیطنت. خیر و شر. حق و باطل. ازاین‌جهت خداوند به شیطان اجازه فعالیت داد؛ که او بتواند در مقابل راه خیری که انبیاء و اولیاء الهی از طرف خداوند آورده‌اند یک‌راه دومی را هم ارائه بدهد. به تعبیر شاعر مولوی:از جهان دو بانگ می‌آید به ضد****تا کدامین را تو باشی مستعدآن‌یکی بانگش نشور اتقیا ****وان یکی بانگش فریب اشقیادو دعوت به این عالم انداخته‌اند تا تو کدام را استعدادش را داشته باشی و انتخاب کنی و بنابراین خداوند به شیطان اجازه فعالیت داد. نه این‌که خداوند دو غرض اصلی عبودیت و شیطنت دارد. خیر، غرض اصلی عبودیت است چون عبودیت اختیاری است به‌تبع یک‌راه شیطان هم پیش می‌آید. بودن دستگاه شیطان یک غرض تبعی است. لذا به‌تبع آن غرض اجازه فعالیت داده است. وقتی شیطان به خداوند گفت که تا قیامت به من اجازه فعالیت بده. خداوند نفرمود باشد. فرمود که تا یک‌وقت معلومی به تو مهلت می‌دهم. درواقع خداوند مهلتی که به او داده است به‌اندازه آن تبع آن غرض است. اگر آن غرض اصلی آن را بنگریم. می‌بینیم که در غرضش در حد وسوسه است در حدی است که یک‌راه شری را ارائه دهد. دعوت بکند. بر کسی سلطه ندارد. کسی را به‌زور نمی‌تواند ببرد. ثانیاً نیز عمرش محدود است؛ یعنی اگر انسان‌ها به آن غرض اصلی آفرینششان رسیدند؛ یعنی به‌واسطه آن عبودیتشان به آن رشد رسیدند. دیگر دلیلی برای بودن شیطان وجود ندارد. شیطان یک دوراهی درست کرده بود که انسان انتخاب بکند. وقتی انسان‌ها در سطح جهانی و عمومی اختیار کردند، فلسفه وجودی شیطان به پایان می‌رسد. لذا روایت داریم که وقتی حضرت ظهور کردند شیطان ذبح می‌شود. دلی برای ماندنش نیست.سوال: آیا این‌یک تبعیض یا بی‌عدالتی نیست که انسان‌هایی که در زمان ظهور هستند شرایط و امتحانات راحت‌تری نسبت به انسان‌های قبل از ظهور دارند؟اولاً انسان‌هایی که در زمان ظهور هستند، حتماً کاری کرده‌اند که لیاقت دارند در زمان ظهور هستند. تلاشی کرده‌اند. چون ما گفتیم ظهور یک زمینه‌های جهانی می‌خواهد. مردم یک زمینه‌هایی در خود ایجاد کرده‌اند که آن نعمت تام الهی به دستشان رسیده است. کاری کرده‌اند که لیاقت پیداکرده‌اند که ظهور در زمان آن‌ها رخ دهد. ثانیاً ما که در زمان ظهور نیستیم تبعیض در مقابل ما هم نرفته است چون درست، که امتحان‌های ما سخت‌تر است. لغزش‌ها برای ما بیشتر است ولی فضیلت انسان‌هایی که بتوانند در زمان غیبت بر دین خودشان باقی بمانند فوق‌العاده است. پیامبر اکرم فرموده بودند که هر یک از افراد آخرالزمان به‌اندازه پنجاه برابر اصحاب که در کنار من هستید فضیلت دارند. چون آن‌ها مثل آتشی کف دستشان، دینشان را نگه‌داشته‌اند. پس فضیلت‌ها انسان‌های دین‌دار در آخرالزمان بیشتر است و راه هم‌بسته نیست اگر کسی خیلی مشتاق است که در زمان ظهور باشد کاری بکند که جزو افراد رجعتی او را برگردانند ولو ظهور در زمان او رخ نمی‌دهد ولی او در زمان ظهور برمی‌گردد؛ بنابراین به هیچ شخصی ظلمی نرفته است اگر هم امتحان بیشتر است اجر ماهم بیشتر است؛ یعنی می‌توانی کاری بکنی که در زمان ظهور باشی.  http://www.bfnews.ir/images/docs/files/000075/nf00075774-1.mp3انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Sun, 20 Jan 2019 00:30:00 GMT http://bfnews.ir/vdcjxaea.uqeiazsffu.html غیبت مجازی مدعی یمانی http://bfnews.ir/vdcipyay.t1awy2bcct.html به گزارش آینده روشن  چند سالی است که با نضج گرفتن موج مهدویت‌خواهی در کشور و به تبع آن، وقوع حوادث خاص در عصر آخرالزمانی، توقیت‌ها، مدعیات آخرالزمانی و مهدوی و جریان‌های خودساخته انحرافی نیز سرعت بیشتری به خود گرفته‌اند و با مصداق‌سازی‌های آخرالزمانی سعی در همراه کردن جمع یا جمع‎های موعودخواه به سمت تفکرات انحرافی خود هستند. در این بین موضوع علائم حتمی ظهور از جمله حربه‎هایی است که این افراد از آن برای جلب مشارکت در همراهی استفاده می‎کنند؛ از جمله این مسائل نیز می‌توان به «یمانی» اشاره کرد.تأکید بر وقوع و حتمیت پنج علامت قبل از ظهور و قیام قائم و نیز ذکر شدن یمانی در کنار نشانه‌های حتمی متواتری همچون سفیانی و خسف بیداء بر حتمیت قیام یمانی، دلالت و تأکید دارد و به همین دلیل تلاش شده است که از این مسئله در جهت جذب پیرو استفاده شود. این روزها سیدیمانی به خیال خام خود در فیسبوک ظهور کرده؛ فردی به نام «احمدالحسن بصری» که از جمله این پدیده‎های جدید است که دست خود را بر یک سوژه ناب گذاشته و روی آن زوم کند؛ با توجه به اینکه در روایت شیعه، تصریح شده است که مخالفت با یمانی، حرام و دشمن وی در آتش است و شگفت‌انگیزتر اینکه، چنین تعبیری در مورد دیگر شخصیت‌های مثبت عصر ظهور، ذکر نشده است توصیفات و تأکیدات در نصرت و یاری یمانی و دعوت وی به امام عصر، حاکی از اهمیت فراوان یمانی، است.توصیفاتی که در وصف یمانی آمده است چشم هر شیادی را به طمع وامی‌دارد و در این میان و در سال‌های اخیر چنین هم شده است و فردی که با مدعیات بسیار ضعیف خود با چیدن یک پازل از برداشت بسیار غلط و سطحی از روایات و آیات و برخی نشانه‌های ذکر شده ظهور مدعی فرزندی امام زمان(عج) و حجت فعلی برای مردم شده است.روایات مرتبط به حتمی بودن ظهور یمانی، از جمله روایات معتبر و از نشانه‎ای حتمی ظهور است؛ به طور کلی روایات مستفیض، بلکه متواتر معنوی، است؛ در جمع‌بندی روایات و علائم ظهور آمده است که سفیانی در ماه رجب خروج می‌کند و یمانی و خراسانی هم در این ماه قیام می‌کنند؛ بعد در ماه رمضان، ندای آسمانی شنیده می‌شود و در ماه ذی‌الحجۀ، قتل نفس زکیه اتفاق می‌افتد و در ماه محرم، واقعه شریف قیام(خروج) امام مهدی رخ می‌دهد. بنابراین از نظر زمانی، یمانی، تسامحا، دومین نشانه حتمی ظهور در ماه رجب خواهد بود یعنی ظهور این دو پدیده در کنار هم خواهند بود و از گپ‌ها و نقطه ضعف‌های جدی ظهور این شخص منحرف هم همین مسئله است که به توالی این دو پدیده توجه نکرده است.در روایات دیگر نیز آمده است که وقتی یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب، زیرا پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که با او مقابله کند. پس هر کس چنین کند، او اهل آتش خواهد بود، زیرا او به حق و راه مستقیم فرامی‌خواند. در این بین توصیف پرچم یمانی، به‌عنوان پرچم هدایت‌تر(اهدی الرایات)، به این معنا نیست که یمانی، معصوم است و نیز الزاماً به معنای این نیست که وی هدایت‌یافته‌ترین شخص(اهدی الناس)، نیز باشد. هر چند وی، عبد صالح خدا و از معتمدین حضرت مهدی است. این نکات را می‌توان به‌عنوان مباحث اولیه درخصوص یمانی مطرح کرد ولی سؤال اینجا است که احمدالحسن بصری که از سال ۱۹۹۹ میلادی دعوت خود را آغاز کرده و مدعی است که بر اساس روایات و حجج ظاهری اولین مهدی است که پیش از امام زمان(عج) ظهور کرده و همان یمانی وعده داده شده است چگونه خود را در چنین جایگاهی قرارداده است و چگونه به این چنین به مکتب‌سازی روی آورده است.احمد الحسن بصری کیست؟احمد الحسن در واقع یک جریان است که از سال ۱۹۹۹ آغاز شده که بنیانگذار این فرقه انحرافی احمدبن اسماعیل متولد ۱۹۷۰ در بصره است که دارای تحصیلات مهندسی معماری است؛ او ابتدا مدعی خود را روی یک خواب مطرح کرد و همین امروز نیز مهمترین وجهه دعوت وی، مسئله خواب و رویا است؛ وی مدعی شد که امام زمان(عج) را در خواب و سپس در بیداری ملاقات کرده و ایشان نیز به وی فرموده که تو نوه و جانشین من هستی؛ سپس وی مدعی می‌شود که امام به وی مژده داده است که اولین ۳۱۳ نفری که یار خاص حضرت هستند، است.همه از نام و نشان و تمثال و حضور او می‌پرسند ولی جالب است که او برای همه مدعیات و هم نقطه ضعف‌های عظیم ادعایش یک جواب در آستین دارد؛ در خصوص مشکل عدم اعتماد به‌دلیل عدم رویت نیز کار خود را از عرصه ظهور به غیبت مجازی کشانده است؛ یعنی او از طریق شبکه‌های مجازی و به‌خصوص فیسبوک با یاران خود در ارتباط است تا راه را برای هر ادعای دیگری باز بگذارد. این جریان در چند حوزه بر دین تاخته‌اند؛ آن‌ها در عرصه‌های قرآنی، تفسیری، فقهی، فقه اجتماعی و سیاسی و فردی و مسائل جریان‌شناسی سیاسی و... بدعت‌هایی را ناظر به فهم اندک و سطحی خود به دین نسبت داده و القا می‌کنند که در آینده به این ابعاد به شکل گذرا می‌پردازیم.ادامه دارد...انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Sat, 19 Jan 2019 22:30:00 GMT http://bfnews.ir/vdcipyay.t1awy2bcct.html برگزاری دوره‌ی تربیت مربی کودک و نوجوان در حوزه‌ی مهدویت در یزد http://bfnews.ir/vdchiqnq.23nmqdftt2.html به گزارش آینده روشن رستگاری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد در رابطه با دوره‌های آموزشی این بنیاد به خصوص آموزش‌های مهدوی ویژه کودکان و نوجوانان، گفت: یکی از برنامه‌ها و رویکرد‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در حوزه کودک و نوجوان، توانمندسازی مربیان این گروه در رابطه با معارف مهدوی است.مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد افزود: در نخستین روز از دوره ۱۶۰ نفر از مربیانی که در ارتباط با پیش دبستانی ها، کودکان و نوجوانان هستند از قبیل: مربیان مهد کودک‌های زیر پوشش بهزیستی و آموزش و پرورش در حوزه مهدویت آموزش دیدند.رستگاری ادامه داد: دوره تربیت مربی معارف مهدویت و کودک، شامل ۲۴ ساعت آموزشی است که استادان این عرصه در این جلسات حضور پیدا کرده و موضوعات مختلف مانند خلاقیت، روش انتقال معارف دینی و مهدوی به کودکان، قالب‌ها و... را به مربیان آموزش می‌دهد.آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع این مربیان به ترویج اخلاق در مهد‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در جامعه امروز باید همراه با علم، اخلاق نیز آموزش داده شود و برای آینده سازی فرزندانمان تلاش کنیم.انتهای پیام/ 141 ]]> انديشه Sat, 19 Jan 2019 20:30:00 GMT http://bfnews.ir/vdchiqnq.23nmqdftt2.html