آينده روشن - آخرين عناوين :: نسخه کامل http://bfnews.ir/ Thu, 17 Aug 2017 08:02:25 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Thu, 17 Aug 2017 08:02:25 GMT 60 عاملان جنایت میرزا اولنگ افغانستان مجازات شوند/ دولت جمهوری اسلامی اقدام عاجل کند http://bfnews.ir/vdchwwn-.23n-6dftt2.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن متن بیانیه محکومیت و تسلیت مرکز مدیریت حوزه های علمیه در پی حادثه تروریستی منطقه شیعه نشین میرزا اولنگ افغانستان به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حادثه خونین و غمبار کشتار زنان و مردان بی دفاع و اسارت تعدادی از آنان در منطقه شیعه نشین میرزا اولنگ افغانستان بار دیگر نقاب از چهره زشت نفاق و تزویر جنایت پیشه گان استکبار جهانی، تروریستهای بدطینت تکفیری برداشت و مدعیان دروغین حقوق بشر و امنیت آمریکایی را بیش از پیش رسوا ساخت. مرکز مدیریت حوزه های علمیه با عرض تسلیت و تعزیت این واقعه تلخ به ساحت قدسی حضرت ولیعصر(عج) و عموم مسلمانان و شیعیان، این جنایت تروریستی را محکوم نموده از عموم ملتهای مسلمان می خواهد تا با حفظ صفوف متحد مثل همیشه بیدار و استوار در میدانهای جهاد حضور داشته و با تکفیر و گمراهی مبارزه کنند. و از دولت جمهوری اسلامی نیز انتظار دارد در اتخاذ موضع فعال و موثر کوشا بوده نسبت به کمک و مساعدت به بازماندگان و تقاضای مجازات عاملان این جنایت از دولت افغانستان اقدام عاجل نماید. مرکز مدیریت حوزه های علمیه ]]> انديشه Tue, 15 Aug 2017 17:59:38 GMT http://bfnews.ir/vdchwwn-.23n-6dftt2.html اولین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت http://bfnews.ir/vdcg7y93.ak9374prra.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن اولین روز بررسی اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی و صلاحیت و برنامه‌های وزرای معرفی‌شده به پارلمان در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول خانه ملت پایان یافت. وکلای ملت از صبح امروز با تشکیل جلسات علنی پارلمان در 2 نوبت صبح و عصر ابتدا اصول کلی و خط مشی کابینه دوازدهم را مورد بحث و بررسی قرار دادند و سپس وارد بررسی برنامه‌ها و صلاحیت تک تک وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبا شدند. خانه ملتی‌ها در جلسه علنی عصر امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های بطحایی و آذری‌جهرمی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند و موافقان و مخالفان برنامه‌های آنان در صحن علنی سخنرانی کردند. ادامه رسیدگی به صلاحیت و برنامه‌های 15 وزیر پیشنهادی باقیمانده به جلسات علنی بعدی خانه ملت موکول شد. نشست علنی بعدی پارلمان رأس ساعت 8 صبح فردا (چهارشنبه) تشکیل می‌شود. ]]> سیاست Tue, 15 Aug 2017 17:53:10 GMT http://bfnews.ir/vdcg7y93.ak9374prra.html شهادت محسن حججی، ایرانی‌ها را متحد کرده است http://bfnews.ir/vdcfe1dv.w6dvcagiiw.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن، واکنش‌ها به اسارت و سپس شهادت شهید مدافع حرم «محسن حججی» توسط تروریست‌ها در سوریه تا بدان جا پیش رفته که یک رسانه آمریکایی هم به انتشار گزارشی درباره واکنش‌های طیفهای مختلف ایرانی‌ها پرداخته است. المانیتور گزارش داده که شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم «ایرانی‌ها را متحد کرده است». خلاصه‌ای از گزارش این رسانه آمریکایی را در متون زیر بخوانید: «تصاویر بدن بی سر محسن حججی یک مبارز و جنگجوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، روز نهم آگوست در شبکه‌های رسانه اجتماعی ایران دست به دست شد. داعش ویدئویی از لحظه اسارت حججی را در جریان حمله غافلگیرانه به منطقه‌ مرزی سوریه-عراق منتشر کرد؛‌ حمله‌ای که به کشته شدن تعدادی از افراد انجامید. مقامات ایرانی و کاربران شبکه‌های اجتماعی فورا همدردی و تسلیت خودشان را به والدین و همسر حججی ابراز کردند و قول به پاکسازی منطقه از داعش دادند. در حالی که اغلب این ویدئوهای فریبنده داعش بود که دست به دست می‌شد، این بار این تصویر لحظه اسارت حججی بود که دست به دست شد. این تصویر به طرز خاصی فراموش نشدنی است. حججی که لباس نظامی به تن داشت، در کنار یک داعشی که چاقو به دست داشت، دیده می‌شود. در پس زمینه تصویر دود سیاهی بر می‌خاست. بسیاری از کسانی که این تصویر را دیدند، قیاس‌هایی بین چهره حججی و فردی که او را اسیر کرده انجام دادند. اینطور به نظر می‌آمد که حججی می‌دانست مرگش قریب‌الوقوع است و سرنوشتش را پذیرفته است اما جنگجوی داعش که از گونه‌اش خون می‌چکید،‌ به نظر مضطرب و پریشان می‌رسید. زهرا عباسی همسر حججی به رسانه‌های ایرانی گفت که "به چشمان همسرم نگاه کنید. هیچ ترسی در این چشمان نیست. همه اش شجاعت و دلیری است. او مثل یک کوه است". این تصویر با تفاسیر و تعبیرهای مذهبی هم همراه شده است. یکی از محبوب‌ترین تفاسیر،‌ اثر گرافیکی حسن روح‌الامینی است. روایت او حاکی از آن است که حججی مورد ساتقبال امام حسین سومین امام شیعیان قرار خواهد گرفت؛‌ کسی که سر او در قرن هفتم بریده شد(عاشورای حسینی). آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی یکی از روحانیون ایرانی هم تصویری دیگر از حججی را به اشتراک گذاشت. طیف گسترده‌ای از سیاسیون ایرانی درباره کشته شدن حججی بیانیه دادند. معاون حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفت که "خون مقدس" او به نابودی داعش سرعت خواهد داد. برخی از فرماندهان ارشد ایران از قبیل محمدعلی جعفری فرمانده سپاه و محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه شخصا از خانه والدین حججی دیدار و به آنها ادای احترام کردند. در جریان مراسم 13 آگوست برای حججی، جعفری موضوعات سیاسی داخلی را به این موضوع پیوند داد. جعفری با اظهارنظر درباره اقدام نمایندگان اصلاح طلب پارلمان که در جریان مراسم تحلیف روحانی مشتاقانه در صف گرفتن عکس با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودند، تاکید کرد که مرگ حججی تقریبا در همان زمان صورت گرفت. او اینطور گفت که پس از "اقدام سخیف" سلفی گرفتن با موگرینی، شهادت حججی درخواست‌ها برای حفظ "شان و عزت ملی" را پاسخ داد. قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در پیامی به والدین،‌ همسر و پسر حججی قول انتقام و نابودی داعش را داد. سلیمانی قول داد که بیشتر از قبل برای جنگ با داعش و خلاص کردن منطقه از شر آنها مصمم‌تر شده است. قطعا یکی از موضوعات مد نظر محمد باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران در سفر سه روزه به ترکیه،‌ مبارزه با داعش خواهد بود. طبق گزارش رسانه‌های ایرانی،‌ باقری به دعوت همتای ترکیه‌ای خود برای بحث و گفت‌و‌گو درباره "تروریسم، ‌تحولات منطقه، پیوندهای دفاعی و همکاری مرزی" به این سفر رفته است». ]]> انديشه Tue, 15 Aug 2017 17:46:18 GMT http://bfnews.ir/vdcfe1dv.w6dvcagiiw.html صفحه توئیتر اردوغان کلمه «جمهوری» را از کنار نام ترکیه حذف کرد http://bfnews.ir/vdcepo8p.jh8pvi9bbj.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن، خبری در رسانه‌های ترکیه‌ای دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه صفحه توئیتر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه کلمه «جمهوری» را از کنار «ترکیه» حذف کرده است. در دو تصویری که از قبل و بعد از تغییرات در صفحه توئیتر اردوغان گرفته شده، مشاهده می‌شود که سمت وی از «رئیس‌جمهور جمهوری ترکیه» به «رئیس‌جمهور ترکیه» تغییر کرده است. البته با اینکه مشخص نیست این تغییر در توضیحات پروفایل توئیتر اردوغان از چه زمانی ایجاد شده اما به نظر می‌رسد همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه در این مسئله بی‌تاثیر نبوده است. ]]> بین الملل Tue, 15 Aug 2017 17:43:44 GMT http://bfnews.ir/vdcepo8p.jh8pvi9bbj.html طیب‌نیا در آخرین لحظات وزارتش درباره وضعیت اقتصاد چه گفت؟ http://bfnews.ir/vdcdkn09.yt09j6a22y.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن، علی طیب‌نیا یکی از وزرای کابینه دولت یازدهم بود که به دلیل برآورده نشدن خواسته‌هایش مبنی بر انسجام و هماهنگی وزرای اقتصادی دیگر جایی در کابینه دولت دوازدهم ندارد. وی در آخرین اظهارات دوره وزارت خود در حیاط پاستور علاوه بر تشریح اوضاع اقتصادی، هشدارهایی نیز داده است. وزیر اقتصاد دولت یازدهم در واپسین لحظات حضورش در کابینه دولت یازدهم ارث به جا مانده برای وزیر اقتصاد بعدی را اینگونه توضیح داده و بیان داشت: با چالش‌های جدی مواجه هستیم. در حوزه نظام بودجه ریزی و عدم تعادل‌ها که منشا بی‌نظمی در سیاست گذاری اقتصاد است. طیب‌نیا دیگر مشکلات اساسی اقتصاد را متوجه تامین نظام مالی دانست و گفت‌:در بخش نظام بانکی نیاز به اصلاح اساسی و جدی داریم. بدهی دولت که از گذشته به ارث رسیده در شرایط نابسامان قرار دارد. وی یکی دیگر از معضلات را متوجه صندوق‌های بازنشستگی دانست و افزود: این صندوق‌ها با مشکلات فراوان و کسری منابع و عدم تعادل‌ها روبرو هستند. حسن روحانی برای دوره دوازدهم ریاست جمهوری مسعود کرباسیان را به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد معرفی کرده که پیشتر معاون طیب‌نیا و رئیس کل گمرک بوده و در صورتی که از مجلس رای اعتماد بگیرد به عنوان پنجمین وزیر اقتصاد خواهد بود که تحصیلات دانشگاهی در رشته اقتصاد ندارد. ]]> سیاست Tue, 15 Aug 2017 17:42:27 GMT http://bfnews.ir/vdcdkn09.yt09j6a22y.html انتصاب رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام http://bfnews.ir/vdcc0oqe.2bqe48laa2.html حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره‌ی پنج‌ساله منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم خداوند علیم و قدیر را سپاس می‌گویم که با کمک و هدایت خود، مجمع تشخیص مصلحت را بر ادای وظائف خطیر آن موفق فرمود و این نهاد قانونی در بیش از ربع قرن توانست نقشی اثرگذار در اداره‌ی کشور داشته باشد. لازم می‌دانم از همه‌ی اعضاء و کارگزاران این نهاد تشکر کنم و یاد درگذشتگان این مجموعه را گرامی بدارم، مخصوصاً جناب آقای هاشمی رفسنجانی که از استوانه‌های سیاسی کشور بودند و سال‌ها مسئولیت سنگین ریاست این مجمع را برعهده داشتند، و نیز جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای طبسی و جناب آقای عسگراولادی و جناب دکتر حسن حبیبی رحمة‌الله‌علیهم. اکنون با آغاز دوره‌ی جدید این نهاد، به حکم تجربه‌های ارزنده‌ی موجود، تغییراتی در ساختار و محتوا ضروری می‌نماید که عمدتاً عبارت است از: - سامان بخشیدن به مجموعه‌ی سیاست‌های کلّی و بازنگری در عناوین و نیز در فرآیند تعیین و تنظیم آن. - سامان بخشیدن به مسأله‌ی نظارت بر اجرای سیاست‌ها. - سازوکار لازم برای ارزیابی کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها. - ایجاد انسجام کامل در ساختار تشکیلاتی و مدیریتی و تمرکز برنامه‌ها بر اساس آئین‌نامه‌ی مصوّب. - چابک‌سازی تشکیلات و حذف بخش‌های موازی و غیر ضرور. به جز اینها تغییرات اصلاحی دیگری نیز در خلال کار و در سایه‌ی دقّت نظر دست‌اندرکاران و انعطاف‌پذیری تشکیلات، لازم خواهد نمود و به کار گرفته خواهد شد انشاءالله. با عنایت به آنچه گفته شد آیت‌الله آقای حاج سیّد محمود هاشمی شاهرودی را به ریاست و جناب آقای دکتر محسن رضائی را به دبیری مجمع تشخیص مصلحت و اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را به عضویت آن در دوره‌ی پنج‌ساله‌ی جدید منصوب می‌کنم: اشخاص حقوقی: الف) رؤسای محترم سه قوه ب) فقهای معزّز شورای نگهبان ج) رئیس ستاد کل نیروهای مسلّح د) دبیر شورایعالی امنیت ملّی ه) وزیر یا رئیس دستگاهی که موضوع مورد بحث، به آن دستگاه مربوط است و) رئیس کمیسیون متناسب با موضوع بحث از مجلس شورای اسلامی اشخاص حقیقی: آیات و حجج اسلام: آقای حاج سیّدمحمود هاشمی شاهرودی، آقای حاج شیخ احمد جنتی، آقای امینی نجف‌آبادی، آقای موحدی کرمانی، آقای ناطق نوری، آقای حاج شیخ حسن صانعی، آقای محسنی اژه‌ای، آقای مجتهد شبستری، آقای سیّدابراهیم رئیسی، آقای درّی نجف‌آبادی، آقای محمّدی‌عراقی، آقای مجید انصاری، آقای مصباحی‌مقدم. و حضرات: آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقامحمّدی، آقای محمود احمدی‌نژاد، آقای محمّدجواد ایروانی، آقای محمّدرضا باهنر، آقای احمد توکّلی، آقای سعید جلیلی، آقای غلامعلی حدّادعادل، آقای داود دانش‌جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محسن رضائی، آقای سیّدمحمد صدر، آقای محمّدحسین صفارهرندی، آقای محمّدرضا عارف، آقای محمّد فروزنده، آقای سیّدحسن فیروزآبادی، آقای محمّدباقر قالیباف، آقای حسین محمّدی، آقای حسین مظفّر، آقای سیّدمصطفی میرسلیم، آقای سیّدمحمّد میرمحمّدی، آقای سیّدمرتضی نبوی، آقای علی‌اکبر ولایتی، آقای صادق واعظ‌زاده، آقای احمد وحیدی. حضرات آقایان را به حضور و اتقان و دقّت در تشخیص مصلحت و نیز به صلاح و سداد و انصاف دعوت میکنم و توفیق و هدایت الهی را برای خود و آنان مسألت می‌نمایم. نکات یاد شده در پیوست این حکم لازم است مورد توجه قرار گیرد. سیّد علی خامنه‌ای ۲۳ مرداد ۹۶ ]]> انديشه Tue, 15 Aug 2017 17:39:15 GMT http://bfnews.ir/vdcc0oqe.2bqe48laa2.html دبیرکل حزب‌الله: مقامات اسرائیل به شکست خود در جنگ 33 روزه اذعان دارند http://bfnews.ir/vdcbf9b0.rhb0wpiuur.html سید حسن نصر الله افزود این نبردی که ما امروز سالروز پیروزی آن را جشن گرفته ایم و اسرائیلی ها آن را جنگ دوم لبنان می نامند با وجود آنکه یازده سال از آن گذشته است اما همچنان حضور قدرتمند آن در نزد سران نظامی، امنیتی و سیاسی اسرائیلی ها و افکار عمومی اسرائیل احساس می شود. این نشانگر آن است که جنگ سی و سه روزه تاثیر بسیار عمیقی در ضمیر اسرائیلی ها داشته است و اسرائیلی ها با این نبرد به عنوان یک واقعه تاریخی استثنایی در تاریخ این رژیم و این ملت غاصب برخورد می کنند. از این رو اسرائیلی ها در سالروز این پیروزی به بحث و تحلیل و بررسی این موضوع می پردازند و در این یازده سال این پژوهش ها متوقف نشده است و به طور مستمر، جنگ سی و سه روزه موضوع پژوهش ها ، مناقشه ها ، طرح ها ، توجهات ، چشم اندازها و جنگ روانی شان بوده است زیرا این مساله برای اسرائیل یک واقعه بزرگ و مهم محسوب می شود. همین چند روز پیش من داشتم برخی از اظهارات اسرائیلی ها را دنبال می کردم و دیدم که برخی از آنها خواهان تشکیل دوباره کمیته لینوگراد شده بودند زیرا پس از یازده سال مسائلی برای آنها مشخص شده است که یازده سال پیش معلوم نبود. آنها همچنان نتایج این نبرد را بررسی می کنند و از آن عبرت می گیرند و حفره های امنیتی شان را ترمیم می کنند. آن ها همچنان تلاش می کنند اعتمادی که میان ملت اسرائیل، ارتش اسرائیل و سران این رژیم وجود داشت و جنگ سی و سه روزه آن را نابود کرد بازسازی کنند. این خطرناک ترین مساله از نتایج آن نبرد بود. اسرائیلی ها با چراغ موشی به دنبال این هستند که به ملت اسرائیل نشان دهند که در گوشه ای از این نبرد یه موفقیت کوچکی هم اسرائیل داشته است یا در دیگر گوشه این نبرد موفقیت کوچکی بیابند اما همه این ادعاها دروغی بیش نیست. پس از یازده سال آنها همچنان از یک سو به شکست شان اعتراف می کنند و از سوی دیگر به حجم چالشی که مقاومت اسلامی در لبنان همچنان در پیش روی آنها ایجاد کرده است اذعان می کنند. به این حقیقت توجه کنید که در یازده سال به ویژه در سال های اخیر اسرائیل از افزایش توان حزب الله سخن می گوید، اسرائیل تصریح می کند که حزب الله در زمینه نفرات، نیروها و افزایش تجربیات پیشرفت کرده است اسرائیل از پیشرفت تسلیحاتی حزب الله و موشک های دقیق حزب الله سخن می گوید. من امروز در سالروز نبرد سی و سه روزه به شما می گویم با هر اظهار نظری که اسرائیلی ها می کنند و هر زمانی که اسرائیلی ها از افزایش توان حزب الله سخن می گویند در واقع دارند به شکست خود در نبرد سی و سه روزه اعتراف می کند. چرا؟ زیرا هدف اساسی از نبرد تموز در سال 2006 این بود که حزب الله را از بین ببرند نه اینکه بخواهند حزب الله را تضعیف کنند، بلکه هدف از این جنگ نابود کردن آن بود. بسیار خوب یازده سال از آن جنگ می گذرد و اسرائیل از افزایش توان و نیروی حزب الله سخن می گوید و اذعان می کند موشک های حزب الله بیشتر شده است و دقت هدف گیری آن بالاتر رفته است و تعداد نیروهای مبارز حزب الله نیز بیشتر شده است، این سخنان چه معنایی دارد، معنای این سخنان این است که اسرائیل اعتراف کرده است در تحقق هدف اساسی خود در نبرد سی و سه روز شکست خورده است. اسرائیل هم اکنون با این مشکل در همه کنفرانس های هرتزلیا مواجه است بویژه همین چند ماه پیش این مطلب را بیان کرده بودند که تهدید اساسی ما حزب الله لبنان است و اینکه باید چگونه با این تهدید برخورد کنیم. پس از نبرد با حزب الله، مساله غزه پیش آمد و مبارزان غزه در برابر اسرائیل قرار گرفتند، تجربه غزه مشابه و همرزم تجربه مقاومت لبنان بود. این مشکل اساسی اسرائیل در حال حاضر است مشکلی که اسرائیلی ها به صراحت از آن سخن می گویند. ما وقتی از آزادسازی سال 2000 سخن می گوییم باید به این نکته توجه داشته باشیم که آزادسازی سال 2000 با ادعا و شعار و عربده کشی و آرزو و رویا به دست نیامده است بلکه این موفقیت نتیجه فعالیت جدی و مقاومت جدی بوده است که در همه چیز جدیت به خرج داده اند. ما اگر مقاومت جدی نداشتیم و در عرصه میدانی به نبرد با اسرائیل بر نمی خواستیم و همچنین پایداری سیاسی و دولتی به خرج نمی دادیم نمی توانستیم این پیروزی را رقم بزنیم. در لبنان مقاومت جدی یافت می شود این مقاومت نه شوخی سرش می شود نه لودگی، نه چیزی از وقت کشی می داند و نه تعطیلی سالانه دارد. مقاومت به صورت شبانه روزی فعالیت می کند. فکر می کند و طرح ریزی می کند و کارها را دنبال می کند و تمامی داده ها را مورد بررسی قرار می دهد و تمامی تحولات و توانمندی های دشمن و منطقه را با دقت زیر نظر دارد و برنامه ریزی می کند و به طور مستمر طرح ها و برنامه های خود و ساختارهایش را مورد تجدید نظر قرار می دهد و نیروهایش را آموزش می دهد و خود را به بهترین تسلیحاتی که می تواند به آنها دست یابد مجهز می کند و این حق طبیعی مقاومت است. مقاومت با جدیت و شفافیت تمام و اخلاص کامل به فعالیت می پردازد. مقاومت هنگامی که وارد نبردی می شود آن را ارزیابی می کند و از تجاربی که در آن نبرد به دست می آورد استفاده می کند و گام های بعدی را بر اساس آن بر می دارد. همچنان که چند روز پیش در جرود عرسال و جرود فلیطه رخ داد. شما این مقاومت جدی را دارد مقاومتی که این مردان و این امکانات و این توانمندی ها را دارد. دشمن به خوبی می داند که مشکلش این است و این مقاومت همان چیزی است که باید ارزش و اهمیت آن را بدانیم زیرا ما در برابر یک ارزش انسانی هستیم این مقاومت با خلاص و صدق و عمل برای تحقق اهداف بزرگ و اهداف ملی از دیگران متمایز می شود مقاومت به دنبال دستاوردهای شخصی و حزبی و طائفه ای نیست. چند روز پیش یکی از شخصیت های سیاسی لبنانی گفته بود ما می ترسیم پس از آنکه حزب الله کار جرود عرسال و جرود فلیطه را یکسره کرد بیاید و خواهان اصلاح سهم بندی هایی که در نظام سیاسی لبنان وجود دارد بشود و بخواهد که سهم بیشتری به شیعیان تعلق بگیرد. من به شما اطمینان خاطر می دهم خیالت راحت باشد، ما چنین نمی کنیم. ما نه در سال 2000 چنین کاری کردیم و نه در سال 2006 دست به چنین کاری زده و نه هم اکنون به دنبال این مساله هستیم. بعد از سوریه نیز چنین نمی کنیم. از لحاظ انسانی و اخلاقی آنچه این مقاومت را متمایز می کند این است که اهداف ملی را پیش روی خود قرار داده است و برای تحقق این اهداف می کوشد و به هیچ وجه دنبال دستاوردهای سیاسی در لبنان نیست. این ارزش اساسی مقاومت است که باید آن را درک کرد و آن را حفظ کرد و محفوظ نگه داشت. نباید از آن ترسید بلکه باید به آن تکیه کرد و با آن اطمینان خاطر پیدا کرد و به آن استناد کرد. ]]> بین الملل Sun, 13 Aug 2017 21:10:27 GMT http://bfnews.ir/vdcbf9b0.rhb0wpiuur.html مجلس کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا را با 240 رأی مثبت تصویب کرد http://bfnews.ir/vdcauoni.49nia15kk4.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح روز یکشنبه پارلمان کلیات طرح یک‌فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند. وکلای ملت کلیات طرح مذکور را با 240 رأی موافق، 0 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از 247 نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رساندند. مجلس هم‌اکنون وارد بررسی جزئیات طرح مذکور شد. به گزارش فارس، متن کامل طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تصویب رسیده به شرح زیر است: عنوان طرح: مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه بخش اول- کلیات ماده 1 – با عنایت به اینکه رفتارهای دولت آمریکا همچنان امنیت منطقه را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر این دولت همچنان به سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، ادامه می‌دهد و با تداوم اقدامات ماجراجویانه در منطقه، تفرقه افکنی، شعله‌ور کردن فرقه‌گرایی و حمایت از تروریسم و افراطی گرایی خشن در صدد به مخاطره انداختن صلح و ثبات منطقه و دشمنی با منافع بر حق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران است؛ با امعان نظر به مسئولیت دولت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از منافع و امنیت ملی ایران و کمک به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و به منظور مقابله با اقدامات غیر مسئولانه و مغایر حقوق بین الملل آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و همچنین وظیفه صیانت از منافع بر حق ملت ایران براساس حقوق و اسناد بین المللی از جمله برجام، اقدامات زیر برای مقابله با رفتار ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا علیه ثبات منطقه و سیاست‌های خصمانه آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه جانبه از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز تسهیل تدوین راهبرد همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای بازدارندگی و مقابله موثر با سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همچنین آن دسته از اقدامات غیر قانونی مداخله جویانه این کشور در منطقه که مستقیم یا غیر مستقیم منافع حیاتی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و هم پیمانان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را در معرض تهدید و مخاطره قرار می‌دهد، انجام می‌گیرد. بخش دوم – تعاریف ماده 2 - عبارات و عناوینی که در این قانون مورد استفاده قرار گرفته‌اند به صورت زیر تعریف می‌شوند: 1- نیروهای نظامی آمریکایی: عبارتند از اعضای ارتش و شرکت‌های نظامی خصوصی که با آن همکاری دارند. 2- نیروهای اطلاعاتی آمریکایی: عبارتند از اعضای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، مانند سیا و آژانس اطلاعات ملی. 3- منطقه: عبارت است از خلیج فارس و منطقه غرب آسیا. 4- مشارکت موثر: حضور و همکاری شخص به نحوی که در اجرا یا تحقق اهداف فعالیت‌های موضوع این قانون نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. 5- اشخاص/شخص: عبارت است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی. 6- فهرست تحریم: عبارت است از فهرست اشخاص مورد تحریم توسط جمهوری اسلامی ایران که توسط وزارت امور خارجه تنظیم می‌گردد. بخش سوم- تعیین راهبرد ماده 3- وزارت امور خارجه،‌ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی با رعایت سلسه مراتب نیروهای مسلح و با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی موظف است ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه و ارائه برنامه راهبرد جامع مقابله با تهدیدات آمریکا و فعالیت‌های ایذایی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های سلطه‌جویانه، تروریستی و تفرقه افکنانه مداخلات امنیتی و نظامی غیرقانونی در منطقه، حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا از تروریسم و افراط‌گرایی و سیاست‌های سلطه‌طلبانه دولت آمریکا در سطح منطقه و جهانی اقدام و سالانه نسبت به پیشبرد این راهبردها به مجلس شورای اسلامی گزارش ارائه نماید. این راهبرد باید دربرگیرنده عناصر زیر نیز باشد: الف- خلاصه‌ای از اهداف، راهبردها، طرح‌ها و ابزارهای کوتاه و بلند مدت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و شناسایی کشورهایی که در تحقق این اهداف با آمریکا همکاری دارند؛ ب- ارزیابی ظرفیت و استعداد نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا و تحرکات ‌آنها در منطقه؛ پ- گزارش فعالیت‌های ماجراجویانه، تروریستی و خصمانه آمریکا در منطقه شامل تأمین مالی، ارائه تسلیهات و آموزش به رژیم‌های دیکتاتور سرکوبگر منطقه همچون رژیم صهیونیستی؛ ت- گزارش از میزان قربانیان و خسارات جانی، مالی و معنوی مردم منطقه از قبیل فلسطین، لبنان، افغانستان، سوریه،‌ عربستان سعودی و بحرین، عراق و یمن ناشی از حمایت نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا از نیروها و رژیم‌های سرکوبگر؛ در اجرای قانون الزام دولت در احقاق حقوق قربانیان نقض حقوق بشر در کشورهای اشغال شده و تحت نفوذ آمریکا؛ ث- ارزیابی پشتیبانی و حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از گروه‌های وحشت افکن خشونت‌گرا و تروریستی در خاورمیانه از جمله داعش، جبهه النصره و گروهک منافقین؛ ج- ارزیابی از میزان قربانیان اقدامات تروریستی در منطقه که با حمایت نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا صورت گرفته است و در اجرای قانون الزام دولت به احقاق حقوق ایرانیان قربانی ترور؛ چ – دولت و قوه قضائیه موظف‌اند قانون الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان جنگ شیمیایی را به طور خاص در خصوص دولت و شرکت‌های آمریکایی مجهز کننده رژیم بعثی سابق عراق به سلاح شیمیایی اجرا نمایند. تبصره: اقدام و گزارش نیروهای مسلح با رعایت سلسله مراتب فرماندهی کل قوا خواهد بود. بخش چهارم – حمایت آمریکا از تروریسم ماده 4 – نظر به حمایت پنهان و آشکار دولت آمریکا و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آن کشور از گروه‌های تروریستی و اعتراف مکرر برخی از مقامات آمریکایی ( از جمله وزیر امور خارجه سابق آمریکا) به ایجاد گروه‌های تروریستی و حمایت همه جانبه از آنها از جمله ایجاد گروه تروریستی داعش،‌ از نظر جمهوری اسلامی ایران مجموعه نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا حامیان گروه‌های تروریستی در منطقه شناخته می‌شوند، و لذا اشخاص ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار می‌گیرند: 1 – سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا و فرماندهان و مقامات ارشد که در تامین مالی، اطلاعاتی، نظامی،‌ تسلیحاتی،‌ پشتیبانی و آموزشی از گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه از جمله داعش و جبهه النصره نقش موثر داشته‌اند. 2 – اشخاص آمریکایی که در فعالیت‌های نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا مذکور در بند 1 این ماده مشارکت موثر دارند. 3 – اشخاص آمریکایی که در سازماندهی،‌ تامین مالی،‌ راهبری یا ارتکاب اقدامات تروریستی علیه منافع دولت یا اتباع جمهوری اسلامی ایران مشارکت موثر دارند. 4 – اشخاص آمریکایی که از گروهک تروریستی منافقین یا سایر گروه‌های افراطی و تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره به طور مستقیم یا غیر مستقیم،‌ از جمله از طریق ارائه هرگونه کمک‌های مالی، سیاسی، تبلیغاتی، ‌فرهنگی، ‌تسلیحاتی و اطلاعاتی حمایت می‌کنند. 5 - اشخاص آمریکایی که از تروریسم دولتی از قبیل آنچه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه بخصوص فلسطین و لبنان انجام می‌شود حمایت کرده و نقش موثری در آن داشته‌اند. تبصره 1 – وزارت امور خارجه مکلف است ظرف مدت 3 ماه با همکاری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رعایت سلسله مراتب،‌ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و بانک مرکزی نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این ماده اقدام و با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی نام آنها را در فهرست تحریم ثبت و منتشر نماید. این فهرست هر شش ماه یک بار و در صورت لزوم به صورت موردی به روز می‌شود. تبصره 2 – به منظور مبارزه با تروریسم و در راستای اجرای حکم مقرر در مواد 8 و 9 قانون مجازات اسلامی قوه قضائیه موظف است، شعبه یا شعبی از دادسراها و دادگاه‌های کیفری صالح را برای رسیدگی به جرائم تروریستی موضوع بندهای ماده 1 قانون (مبارزه با تامین مالی تروریسم) که توسط افراد و سازمان‌های تروریستی مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکا و یا دیگر کشورهای متخاصم علیه ایران مرتکب می‌شوند اختصاص دهد. هرگونه همکاری با دولت و نیروی نظامی و اطلاعاتی آمریکا در جرائم تروریستی،‌ مستوجب محکومیت به مجازات مقرر در ماده 508 قانون مجازات اسلامی ( کتاب پنجم – تعزیرات) می‌باشد. بخش پنجم- نقض حقوق بشر توسط آمریکا ماده 5 – نظر به این که دولت ایالات متحده آمریکا همواره از طرق مختلف از قبیل نظامی و اطلاعاتی و اقدامات ضد حقوق بشری در پوشش فعالیت‌های اقتصادی، علمی، پزشکی و بیولوژیکی و صنعتی خود و با اتخاذ رویکرد دوگانه و استفاده ابزاری مرتکب نقض، سیستماتیک حقوق بشر در صحنه جهانی و منطقه‌ای و حتی نسبت به شهروندان خویش نظیر نابود کردن گروه دیویدیان گردیده است و از ناقضان حقوق بنیادین بشر به خصوص از حکومت‌های دیکتاتور و خشن حمایت می‌کند، اشخاص ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار می‌گیرند: 1- نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا و مسئولانی که در نقض حقوق مردم آمریکا به خصوص مسلمانان و به ویژه بر اساس فرامین اخیر رییس جمهور آمریکا در مورد مسلمانان مهاجر و از جمله نابود کردن گروه دیویدیان و سیاه‌پوستان نقش داشته‌اند. 2- اشخاص آمریکایی که در ارتکاب نقض قوائد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر علیه مردم منطقه و خصوصا اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و رژیم‌های سرکوبگر منطقه مشارکت موثر دارند. 3 – شخص یا اشخاصی از اتباع ایالات متحده آمریکا که خارج از رویه قضائی در داخل آمریکا یا خلاف حقوق بین الملل در سطح جهان مرتکب قتل و نقض حقوق بشر گردیده‌اند. تبصره 1 – وزارت امور خارجه مکلف است ظرف مدت سه ماه با همکاری وزارت اطلاعات و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این ماده اقدام کرده و نام آنها را در فهرست تحریم ثبت و منتشر نماید. فهرست تحریم هر سال یک بار و در صورت لزوم به صورت موردی به روز می‌شود. تبصره 2 – افراد ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار نمی‌گیرند: الف- اشخاصی که به دنبال افشای فعالیت‌های غیرقانونی مقامات دولت ایالات متحده آمریکا باشند. ب- اشخاصی که شکنجه و جنایات دولت ایالات متحده آمریکا در اشغال عراق را افشا کرده‌اند. ج- اشخاصی که به شکنجه و جنایات آمریکا در اشغال افغانستان اقدام کرده‌اند. د- اشخاصی که فساد و تقلب در انتخابات اخیر آمریکا را افشا نموده‌اند. هـ - اشخاصی که از حقوق و آزادی‌های پیروان ادیان مختلف به خصوص مسلمانان حمایت کرده‌اند. و- اشخاصی که به دنبال افشای جنایات مقامات آمریکا در مورد سیاه‌پوستان و سایر گروه‌ها نظیر دیویدیان بوده‌اند. ز- اشخاصی که در جهت مبارزه با دستورات اجرایی غیرانسانی اخیر رییس جمهوری آمریکا در مورد قانون مهاجرت مسلمانان اقدام کرده‌اند. تبصره 3- دولت می‌تواند افرادی که نسبت به افشای رفتارهای غیرقانونی و یا نقض حقوق بشر توسط دولت و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا مبادرت کنند را تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. بخش ششم – مجازات‌ها و اقدامات متقابل ماده 6 – صدور روادید ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره‌های مواد 4 و 5 این قانون ممنوع است. ماده 7 – قوه قضائیه موظف است کلیه اموال و دارایی‌های اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره‌های مواد 4 و 5 این قانون را در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران توقیف نماید. ماده 8 – وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است کلیه تراکنش‌های مالی مربوط به اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره‌های مواد 4 و 5 این قانون را که در نظام مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران انجام شود متوقف و حساب‌های بانکی آنها را مسدود نماید. تبصره – وزیر امور خارجه می‌تواند بنا به اقتضای منافع ملی یا امنیت ملی کشور پس از کسب مجوز از شورای عالی امنیت ملی ادامه درج نام شخص یا اشخاص معینی را در فهرست موضوع مواد 4 و 5 این قانون تعلیق یا متوقف نماید. ماده 9 - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است مستمرا تحرکات آمریکا شامل دولت و کنگره را رصد و بررسی نموده و اقدامات تکمیلی متناسب را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد. ماده 10 - دولت موظف است در مقابل اقدامات آمریکا مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام بویژه بند 3 آن با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی اقدامات متقابل را انجام و نتیجه آن را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای سلامی گزارش نماید. ماده 11 - به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور، افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، توقیت بنیه دیپلماسی، رصد اطلاعاتی، پیشران و پدافند هسته‌ای، حفظ ثبات منطقه و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تحقق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی دولت مکلف است مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تخصیص دهد. 50 درصد مبلغ مزبور به منظور گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و 50 درصد دیگر میان وزارتخانه‌های اطلاعات،‌ خارجه و دفاع به طور مساوی تقسیم شود. تبصره 1 – وزارت دفاع بودجه مذکور را برای اجرای طرح پیشران و پدافند هسته‌ای هزینه نماید. تبصره 2 – وزارت امور خارجه و اطلاعات موظف‌اند بودجه مذکور را در چارچوب تحقق اهداف این قانون هزینه نمایند. ماده 12 - به منظور مبارزه با تروریسم در منطقه دولت موظف است مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهد. ماده 13 - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با رعایت سلسله مراتب موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه از تصویب این قانون، طرح اجرایی مربوط به افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور در حوزه موشکی را تهیه و به همراه پیشنهادات خود برای تحقق لوازم و ضرورت‌های این امر به شورای عالی امنیت ملی جهت تصویب مراجع ذیربط ارائه نماید. ماده 14 - بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، دولت و قوای مسلح کشور با رعایت سلسله مراتب موظفند به منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدان در مقابله با تروریسم، تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و تقویت پدافند غیر عامل در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیش‌ران‌ها، باطری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کند. ماده 15 - دولت موظف است نسبت به نقض حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه‌ای یا جهانی توسط ایالات متحده یا با حمایت این کشور با استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی مشخصا و از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص مواردی از قبیل جنایت علیه بشریت در یمن و ... اقدامات مقتضی را انجام دهد و گزارش مربوطه را هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. ماده 16 - دولت موظف است از اتباع و شهروندان کشورهای منطقه از جمله فلسطین و لبنان که قربانی اقدامات نامشروع ایالات متحده یا حمایت‌های این کشور از اقدامات نامشروع و ناقض حقوق ایشان در منطقه شده‌اند، حمایت‌های لازم جهت تسهیل فرآیند دادخواهی و تظلم را در مراجع ذیصلاح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به عمل آورند. بخش هفتم - مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا ماده 17 - دولت موظف است همکاریهای اقتصادی خود را با کشورهای جهان با اولویت همسایگان و کشورهای دوست در ابعاد مختلف گسترش داده و همچنین همکاری اقتصادی خود را با کشورهایی که با تحریم‌های غیرعادلانه از سوی آمریکا مواجه هستند افزایش دهد. ماده 18 - به منظور تامین و حراست از منافع اقتصادی کشور در برابر تحرکات و تحریم‌های خصمانه آمریکا، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است ظرف مدت حداکثر 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون، برنامه جامع مقابله با تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران‌، راهکارهای پیشگیری و کاهش آثار ناشی از آن را با محوریت عملیاتی‌سازی هر چه دقیق‌تر و موثرتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید و پس از آن هر 6 ماه یک بار اقدامات خود را به کمیسیون‌های مزبور گزارش نماید. ماده 19 - وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مشترکا موظفند تمهیدات اقتصادی، سیاسی و حقوقی و بین‌المللی لازم برای حمایت از اشخاص و شرکت‌های ایرانی که به تبع و بهانه فعالیت‌های اقتصادی خود مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند، اتخاذ نموده و اقدامات لازم را انجام دهند و نتیجه را به کمیسیون‌های اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی و قضایی و حقوقی گزارش نمایند. ماده 20 - وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با هماهنگی وزارت امور خارجه، عملکرد کشورها و شرکت‌های خارجی را از حیث تبعیت‌ از تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را رصد کرده و در تنظیم برنامه‌ها و تعاملات تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به شرکت‌هایی اولویت دهند که اینگونه تحریم‌ها را تبعیت نمی‌کنند. ماده 21 - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است در مورد تسلیحات مورد نیاز کشور با اولویت تولید داخلی، از همکاری سایر کشورها بهره گیرد و کشورهای همکاری‌کننده در این خصوص، از اولویت همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار می‌شوند. بخش هشتم - حمایت از اتباع ایران ماده 22 - وزارت امور خارجه موظف است با همکاری وزارت اطلاعات حداکثر ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون نسبت به تهیه فهرستی از ایرانیانی که به اتهام نقض تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در زندان‌های آن کشور محبوس هستند یا تحت تعقیب قرار دارند و نیز ایرانیانی که در سایر کشورها به بهانه نقض تحریم‌های فوق‌الذکر تحت تعقیب قرار داشته‌اند یا تقاضای استرداد آنها از سوی دولت آمریکا صورت گرفته است، اقدام کرده و جهت تصمیم مقتضی به شورای عالی امینت ملی ارائه نماید. ماده 23 - قوه قضائیه موظف است شعبه و یا شعب ویژه‌ای را به منظور رسیدگی به شکایات کسانی که از ناحیه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یا اقدامات ماجراجویانه تروریستی این کشور در منطقه صدمه و یا خسارت دیده و یا می‌بینند، اختصاص دهد و وزارت دادگستری هم موظف است گزارش فعالیت‌های صورت گرفته را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و قضایی و حقوقی مجلس گزارش دهد. ماده 24 - وزارت امور خارجه موظف است با همکاری دستگاههای ذیربط از ظرفیت « قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارت ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی» برای احقاق حقوق اتباع ایرانی که از ناحیه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یا اقدامات ماجراجویانه، تروریستی این کشور در منطقه از جمله اقدامات گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی و افراطی مورد حمایت آمریکا، صدمه یا خسارت می‌بینند، استفاده نماید. بخش نهم - هماهنگی ماده 25 - وزارت اطلاعات و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رعایت سلسله مراتب موظفند به منظور رصد اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا با کشورهای مستقل و نیروهای مقاومت در منطقه در رایزنی و مشورت مدام بوده و تبادل اطلاعات نمایند. ماده 26 - وزارت امور خارجه موظف است گزارش اقدامات اجرای این قانون را در هر دوره 6 ماهه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه نماید. ماده 27 - مقررات این قانون محدودیتی در اعمال قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و سنوات قبل از قبیل قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی مصوب 1390، فصل دوم قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و فصل اول کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب 1375 و همچنین قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا مصوب 1368 ایجاد نمی‌نماید. ]]> سیاست Sun, 13 Aug 2017 21:06:41 GMT http://bfnews.ir/vdcauoni.49nia15kk4.html محمد بن سلمان خواستار میانجی‌گری عراق بین ایران و عربستان شد http://bfnews.ir/vdcjvhem.uqemozsffu.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست مشترک با قاسم الارجی و هیات همراه پیش از امضای یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور عراق ضمن خوش‌آمدگویی و خیر مقدم به طرف عراقی گفت: امیدواریم روابط ایران و عراق که دارای تاریخ و فرهنگ مشترک هستند عمیق‌تر و بیشتر شود. روابط ایران و عراق همواره عمیق و راهبردی و مبتنی بر قلب‌های دو ملت بوده است. وی با تبریک به ملت و دولت عراق در مبارزه با داعش و تروریست‌ها اظهار کرد: امیدواریم با همکاری با دولت و ملت عراق بتوانیم بر همه دشمنان داخلی و خارجی خود فائق شویم. ایران همیشه خود را در کنار ملت عراق می‌داند و هر کمکی که برای مقابله با تروریست‌ها لازم باشد را انجام می‌دهد. امیدواریم تعامل وزارت کشور ایران و عراق ادامه یابد تا شاهد گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های امنیتی،تبادل تجار و فعالان اقتصادی و همکاری های گردشگری، سیاحتی و زیارتی باشیم. وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه سال قبل با همکاری دولت عراق مراسم اربعین را با هماهنگی بهتری برگزار کرده و زوار ایرانی راحت ‌تر وارد عراق شدند تصریح کرد: با تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده‌ایم و همکاری‌های رو به گسترش دو کشور، امیدواریم بتوانیم مراسم اربعین امسال را در شان اباعبدالله الحسین و دو ملت ایران و عراق برگزار کنیم. رحمانی‌فضلی همچنین در ادامه افزود: در قالب تفاهم همکاری مشترک دو کشور می‌توانیم درباره موضوعاتی از قبیل جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، مقابله با تروریسم و مسایل مرزی همکاری کنیم. موضوع ریزگردها نیز موضوع مهم دیگری است که پیش از این مقامات مختلف ایرانی از جمله رییس‌جمهور، وزیر خارجه و رییس سازمان محیط زیست با مقامات عراقی دیدار و مذاکره داشته اند. وزارت کشور ایران و عراق نیز می‌توانند به این مساله ورود کنند زیرا اگر معضل ریزگردها، اکنون حل نشود در آینده مشکلات بزرگی برای دو کشور ایجاد می‌کند. استان‌های مرزی ایران و عراق هم می توانند با برگزاری جلسات مختلف دنبال حل این مشکل باشند. وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در خصوص صدور روادید تجار ایرانی مشکلاتی وجود دارد که انتظار حل آن را از طرف عراقی داریم، تاکید کرد ویزای مربوط به اربعین باید زودتر صادر شود و این کار به روزهای آخر موکول نشود. همچنین شایسته است صدور ویزا به صورت فردی و خانوادگی باشد نه جمعی. چون ویزای جمعی مشکلات زیادی برای دو طرف ایجاد می‌کند. ما همچنین آماده همکاری برای صدور ویزای الکترونیکی هستیم و حاضریم هر نوع خدماتی که لازم است در این مورد ارائه کنیم. وی با اشاره به اینکه تردد زائران ایرانی از استان های خوزستان و ایلام انجام می‌َشود خاطرنشان کرد: بیشترین فشار برای خروج از کشور در مرز مهران بوده که برای طرفین مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. ان شاءلله مقدمات فراهم شود تا بتوانیم از مرز خسروی هم استفاده کنیم تا فشار از استان خوزستان برداشته و تردد زائران راحت‌تر انجام شود. رحمانی‌فضلی همچنین با بیان اینکه کنترل مرزها از سوی عراق برای جلوگیری از قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی به ایران مورد تاکید ماست خاطرنشان کرد: استمرار چتر امنیتی ده روز پس از مراسم اربعین ضروری است زیرا سال گذشته اقدام تروریستی سه روز پس از مراسم اربعین انجام شد. وی با بیان اینکه بازسازی عراق پس از پیروزی نهایی بر داعش و تروریست‌ها اهمیت زیادی دارد افزود: خسارات زیادی به عراق وارد شده و ما آماده همکاری برای بازسازی عراق هستیم تا عراق هرچه زودتر به صورت موثرتری در معادلات منطقه‌ای فعال شود و مسائل منطقه توسط دولت‌ها و ملت‌های منطقه حل شود. رئیس شورای امنیت کشور همچنین خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت عراق برای ما اهمیت زیادی دارد. اکنون صداهایی می‌رسد که در برخی مناطق عراق اقداماتی انجام شود تا یکپارچگی عراق دچار خدشه شود در حالیکه یکپارچگی عراق موجب قدرتمندی این کشور می‌شود. ما ملت عراق را دوست واقعی خود می دانیم و ارتبط دوکشور قلبی و اعتقادی است. در ادامه این نشست قاسم الارجی وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و عراق استراتژیک است گفت: ملت ایران همیشه در کنار ملت عراق بوده و مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به گروهک‌های تروریستی و داعش را ما هیچگاه فراموش نمی‌کنیم. یادمان نمی‌رود هنگامی که موصل سقوط کرد، اوباما گفت که این مساله بین شیعه و سنی است اما ایران تاکید کرد که سقوط موصل هجمه علیه کل ملت عراق است. تاثیر ایران در مبارزه با داعش کاملا روشن است. حضور داوطلبانه مستشاران ایرانی در عراق نشان دهنده روابط برادرانه میان دو کشور است. وی با بیان اینکه مرزهای مشترک و طولانی آبی و زمینی میان دو کشور وجود دارد اظهار کرد: برای حل مشکلات مرزی نیازمند برگزاری جلسات سه ماهه و شش ماهه هستیم. بعلاوه با تشکیل کارگروه ایران و عراق می‌توانیم مشکلات مختلف دو کشور را بررسی و حل کنیم. یکی از مشکلات عراق بحث مواد مخدر است که ایران در این زمینه تجارب، توانایی و امکانات زیادی دارد که عراق می‌تواند از این تجارب و امکانات بهره برد. همچنین باید گفت که دیده نشده که از مرزهای ایران، تروریست‌ها وارد عراق شوند. این بدان معناست که دو کشور که قربانی تروریسم هستند، بر مبارزه با آن اتفاق نظر دارند. به دلیل درگیر بودن نیروهای امنیتی عراق با تروریسست‌ها ما نیروی کافی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر نداریم بنابراین از ایران تقاضا می‌کنیم به کمک عراق بشتابد. قاسم الارجی همچنین ادامه داد: در تلاشیم تا جلساتی برای هماهنگی جهت مقابله با تروریست‌ها با حضور ایران، عراق و سوریه برگزار شود. این جلسات برای تامین امنیت این کشورها مهم است. وزیر کشور عراق همچنین خاطرنشان کرد: لغو روادید موضوعی است که همه کشورها دنبال می‌کنند ولی الان به دلیل حضور تروریست‌های داعش در عراق وقت مناسبی برای لغو روادید نیست. در مورد ویزای فعالان اقتصادی و تجاری سفارت عراق این صلاحیت را دارد که ویزای چند بار ورود به عراق صادر کند. قاسم الارجی با بیان اینکه امسال تلاش می کنیم تا اقدامات مربوط به تردد زائران به نحو احسن انجام شود تصریح کرد: با امضای یادداشت تفاهم زمینه برای ارائه تسهیلات بیشتر به زائران فراهم می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کرد که دشمنان دو کشور در ایام اربعین به بهانه ورود غیرقانونی زوار به عراق تبلیغات منفی زیادی انجام می‌دهند پس لازم است ایران مانع ورود غیرقانونی زائران به عراق شود تا فرصت برای دشمنان فراهم نشود.همچنین برخی شهروندان عراقی ساکن ایران که تعداد آنها بین 36 تا 42 هزار نفر است فاقد اسناد هویتی هستند که از دولت ایران تقاضای همکاری برای حل این مشکل را داریم. وی تاکید کرد: ما اقدامات امنیتی را پس از مراسم اربعین ادامه می دهیم تا زائران ایرانی در امنیت کامل به کشور خود بازگردند. وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنش ها باشد. پیش از این نیز ملک سلمان این درخواست را داده بود. من هم به آنها گفتم که شما باید با احترام و بهترین وجه با حجاج ایرانی رفتار کنید و اجازه دهید آنها وارد قبرستان بقیع شوند که طرف عربستانی هم وعده‌هایی در این زمینه دادند و الان هم بقیع به روی حجاج ایرانی باز است. ما معتقدیم روابط دوستانه ایران و عربستان به تامین امنیت منطقه کمک می‌کند. رحمانی‌فضلی نیز در پاسخ به وزیر کشور عراق گفت: احترام و عزت حجاج ایرانی برای ما بسیار مهم است. ما همیشه دنبال روابط با عربستان بوده ایم. سیاست ایران همکاری موثر با کشورهای منطقه است و ما در قطع روابط هیچگاه پیشقدم نبوده‌ایم. امیدواریم کشورهای منطقه با حمایت مردم خود و دوری از دشمنان واقعی اسلام و دست در دست هم به دنبال حل مسائل مسلمانان باشند. وزیر کشور عراق در ادامه با بیان اینکه ایران رنج‌های زیادی بابت تحریم‌های اقتصادی مواجه شد اظهار کرد: اما ایران رهبر فرزانه و حکیم دارد که توانست از همه مشکلات عبور کند. شیطان بزرگ سعی دارد بین کشورهای اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کند .از خداوند خواستار تامین امنیت و سلامت و افزایش همکاری های دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را مسالت دارم. وی در پایان خواهان کمک دولت ایران برای بهبود برخورد برخی کارکنان مرزی و فرودگاهی با زائران عراقی و حل پرونده قتل شهروندان عراقی در مشهد و کاهش مبلغ ویزای زائران عراقی شد که وزیر کشور ایران هم کاهش تعرفه ویزا را با همکاری وزارت خارجه و کشور ایران و عراق ممکن دانست. رحمانی فضلی درباره پرونده قتل شهروندان عراقی هم گفت: بررسی های اولیه پلیس نشان می‌دهد مظنونان عراقی بوده اند. اطلاعات نهایی را در اختیار سفارت عراق قرار می دهیم. ]]> بین الملل Sun, 13 Aug 2017 21:04:42 GMT http://bfnews.ir/vdcjvhem.uqemozsffu.html سردار جعفری: شهید حججی همزمان با حرکت سخیف نمایندگان به داد عزت ملی ما رسید/ دشمن بعد از برجام "تضعیف نیروهای مسلح" را در برنامه دارد/ بعضی‌ها http://bfnews.ir/vdciu3aq.t1aqv2bcct.html به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آینده روشن، سردار محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت شهید حججی اظهار کرد: شهید حججی با خون پاکش انقلاب نوینی را در عرصه‌های فرهنگی، جهاد در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامی و حریم ولایت به وجود آورد. وی افزود: شهادت این شهید بزرگوار را خدمت مردم مؤمن و انقلابی نجف‌آباد و خانواده این شهید تبریک عرض می‌کنم که چنین شهدایی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند. *حججی‌ها محصول درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این همه شهیدی که در این شهرستان تقدیم انقلاب شده‌اند بدون تردید مدیون مجاهدت‌های گذشتگان هستند که امروز ثمره و میوه آن را شما می‌چینید و افتخار آن را به دیگر شهرها انتقال می‌دهید. وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی موج می‌زند و این مدیون فداکاری و مجاهدت‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، خدا را شکر می‌کنیم که در زمان انقلاب اسلامی، اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی در منطقه و بسیاری از کشورهای اسلامی باعث افتخار است. جعفری با بیان اینکه حرکت در مسیر انقلاب اسلامی افتخار بزرگی جهان تشیع است، بیان داشت: محصول درخت تنومند انقلاب اسلامی محسن حججی‌ها هستند که معرفت و شناخت از مکتب انقلاب و مکتب عاشورا به دست آوردند، رمز و رازی که دشمنان سال‌هاست به دنبال آن هستند و از درک آن عاجز هستند و این سؤال برای آنها وجود دارد که چطور ملتی پس از سال‌ها تحریم و فشار اقتصادی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد، این مدیون بزرگ‌پاسدار اسلام در یک هزار و 400 سال پیش است که الگویی برای انقلاب بزرگ اسلامی بود. * جان‌فشانی جوانان مؤمن و انقلابی همچون شهید حججی وی اضافه کرد: جهاد و شهادت امروز یک فرهنگ در ایران اسلامی است و خدای بزرگ را سپاسگزاریم که خدمتی کوچک به همه ایثارگران را به آنها داریم؛ شهید محسن حججی یکی از جوانان پاسدار ماست، امروز سپاه افتخار دارد که ده‌ها جوان مؤمن و انقلابی را در خود سازماندهی‌ کند و در نیروهای مختلف زمینی، دریایی، هوایی و نیروی قدس این سازماندهی گسترده صورت گرفته است. فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: عشقی که برای دفاع از اسلام در دل جوانان موج می‌زند به حماسه‌های دفاع مقدس بازمی‎‌گردد که شما جوانان شهرهای این استان در دو لشکر خط‌شکن پیروز به فرماندهی دو شهید یعنی حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی را به یاد دارید. وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبنای توسعه و صدور انقلاب اسلامی در جهان شد، از آنجایی که فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگی که امام خمینی (ره) احیاگر آن بودند هرگونه تهدیدی را حتی تهدید یک جنگ هشت‌ساله با آن گستردگی را به دشمنان بازگرداندیم و پس از پایان جنگ شاهد پیروزی‌های مختلف در سراسر منطقه بوده و هستیم. * به زودی دیگر هیچ شهری در اختیار داعش نخواهد بود جعفری خاطرنشان کرد: جنگ‌های 33 روزه، هشت‌روزه و 22 روزه به پیروزی قاطع انقلاب اسلامی ختم و نتیجه آن باعث بیداری مردم کشورهای منطقه شد تا اینکه دشمنان از ترویج فرهنگ اسلامی احساس خطر جدی کردند و از میان گروه‌های تند وهابی بهره‌برداری و با آموزش و پشتیبانی علیه انقلاب اسلامی سازماندهی کردند، چراکه می‌دانستند انقلاب اسلامی یک حرکت اعتقادی است، بنابراین فرقه‌های اقلیت وهابی و تکفیری را علیه ایران سازماندهی کردند. وی ادامه داد: آنها داعش را در عراق و سوریه مقابل جبهه انقلاب اسلامی قرار دادند تا حاکمیت پس از صدام را در عراق ساقط کنند که به یاری خداوند متعال و با حمایت‌های جمهوری اسلامی این توطئه خنثی شد و امروز در عراق شاهد پیروزی‌های پی در پی انقلاب اسلامی هستیم و به زودی هیچ شهری در اختیار داعش نخواهد بود. فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: با تبعیت از فرهنگ بسیجی و درس‌های دفاع مقدس با سازماندهی یگان‌های مردمی در سوریه توطئه بزرگ تصرف سوریه خنثی شد و هنوز نبرد در سوریه ادامه دارد. * نیروهای داعش سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از حلب به دست تکفیری‌ها درآمد اما با جنگی سخت امروز این شهر آزاد شده و نبرد در صحرای شرق سوریه و در تأمین مرزهای بین عراق و سوریه ادامه دارد؛ شهید حججی برای تأمین امنیت مرز سوریه و عراق که نقطه بسیار استراتژیکی برای آمریکا بود به شهادت رسید. جعفری ابراز کرد: آمریکا داعش را به وجود آورد تا سرزمین‌های غرب عراق و شرق سوریه را به منطقه‌ای امن برای خود و ناامن برای اهل تسنن و شیعیان منطقه تبدیل کند تا از رشد انقلابی مردم منطقه جلوگیری شود. وی متذکر شد: نیروهای داعشی و تکفیری سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند تا از این رژیم دفاع کنند؛ نبرد سختی که چندین سال است در منطقه راه انداخته‌اند وعده امام راحل برای آزادسازی قدس عزیز را زمینه‌سازی می‌کند. * مکر دشمنان به خودشان بازگشته است فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انسجام درونی و آمادگی‌های لازم در امت اسلامی در منطقه ایران، سوریه، عراق و منطقه با تهدیدات داعش به دست خود دشمنان به وجود آمده و این همان مکر الهی است که به خود دشمنان بازگشته است. وی بیان کرد: وضعیت انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه بسیار حساس است که با خون شهدایی مثل محسن حججی‌ها به شهادت رسیده‌اند، این مقاومت هم ادامه دارد و هم روز‌به‌روز عمیق‌تر و دشمن‌شکن‌تر می‌شود؛ خدا را برای نعمت برخورداری از نیروهای مؤمن و انقلابی در ایران اسلامی و منطقه سپاسگزار هستیم. جعفری تصریح کرد: دشمنان ما ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی می‌دانند و در درون ایران نیروهای مؤمن، انقلابی و بسیجی را که قادر به دفاع از جمهوری اسلامی است هدف گرفته‌اند، آنها بعد از برجام که به خیال خود جلوی انرژی هسته‌ای را گرفتند به دنبال تضعیف توان دفاعی نظامی جمهوری اسلامی هستند. * حماسه 9 دی پیام حمایت از ولایت فقیه را به جهان صادر کرد وی اضافه کرد: دشمنان فهمیده‌اند که تا به سراغ کانون قدرت در ایران نیایند نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند، کانون این قدرت مؤلفه‌های زیادی دارد که نخستین آن اراده و ایمان ملت ایران است که در دفاع از جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: هجمه به این مؤلفه اصلی قدرت یعنی ایمان، اعتقاد و باورهای مردم در رأس کار دشمن قرار گرفته اما خدا را شاکریم که مردم از میهن اسلامی دفاع کرده و در خط مقدم آن مقام معظم رهبری از آن دفاع می‌کنند. وی اظهار کرد: مؤلفه دوم رهبری و ولایت فقیه است که عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی که مردم در راستای فرامین ایشان حرکت می‌کنند، پیامی که مردم ایران در حماسه 9 دی سال 88 مردم ایران به جهان صادر کرد حمایت از ولایت فقیه بود. * شهید حججی همزمان با حرکت سخیف نمایندگان به داد عزت ملی ما رسید جعفری افزود: توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح ما مؤلفه سوم است که دشمنان به دنبال تضعیف این توان هستند و بعد از برجام به سراغ تحریم‌های دفاعی، موشکی و نیروهای مسلح هستند؛ آنها می‌دانند که اگر این توان دفاعی و مولفه قدرت را تضعیف کنند می‌توانند جلوی حرکت انقلاب اسلامی سد کنند. وی اذعان کرد: متاسفانه برخی در داخل توجهی به برنامه‌ریزی دشمنان ندارند و فریب وعده دشمنان را می‌خورند و به عمق توطئه و برنامه‌ریزی دشمنان برای تضعیف نظام توجهی ندارند؛ شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که ایران اسلامی شاهد حرکت سخیف نمایندگان بود که این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن حرکت سخیفانه را خنثی کرد. فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: عزت را باید در مردم، شهدا و ایثارگران جامعه جست‌وجو کنیم، دشمنان ما باید بدانند که هرچه فشارها و تحریم‌ها بر ایران بیشتر شود و هدف را توان نظامی قرار می‌دهند، همه مردم ما به سمت وحدت، انسجام و یکپارچگی بی‌نظیری حرکت می‌کنند و این لطف خداوند است که روحیه دشمن‌ستیزی در مقابل دشمنان وحدت‌آفرین است. ** فرهنگ شهادت روزبه‌روز در حال گسترش است وی خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند ایران اسلامی مصداق آزادی بشریت، آزادی انسان‌ها و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است که برگرفته از مکتب عاشورا به مسلمانان و شیعیان است؛ هر کشوری افتخاراتی دارد که دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان از افتخارات بزرگ ملت ایران است، چراکه باورهای مردم با حفظ روحیه اقتدار از توان دفاعی نیروهای مسلح حمایت می‌کند. جعفری تأکید کرد: شهدا در هر مقطع زمانی با خون خود نورافکن بزرگ و پرنوری را برای جامعه ما روشن می‌کنند و خدا را شکر می‌کنیم که فرهنگ شهادت روزبه‌روز در حال گسترش و تعمیم است؛ این آگاهی، بصیرت، اطمینان و عزم راسخ شهید حججی که با تقدیم سر مبارک خود به جوانان منتقل کرد و همسر بزرگ وی زینب‌گونه پیام این شهید را به جامعه منتقل می‌کند. وی در پایان گفت: وقتی همسر شهید می‌گوید سر همسرش رفت تا روسری نرود، پیام اکثریت شهدا به جامعه بود، باید بدانیم این توصیه‌ها از طرف خانواده شهدا هوشمندانه است، چراکه هجمه‌های زیادی به باورها و اعتقادات مردم وارد می‌شود. ]]> سیاست Sun, 13 Aug 2017 21:01:41 GMT http://bfnews.ir/vdciu3aq.t1aqv2bcct.html