آينده روشن - آخرين عناوين انديشه :: نسخه کامل http://bfnews.ir/vsngrt194kjoa.pra.html Fri, 23 Aug 2019 11:05:37 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://bfnews.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط وب سايت خبری آينده روشن http://bfnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام وب سايت خبری آينده روشن آزاد است. Fri, 23 Aug 2019 11:05:37 GMT انديشه 60 راه‌اندازی پویش شاد کردن مردم در مسجد جمکران به‌مناسبت غدیر/ برپایی کاروان «از غدیر تا ظهور» http://bfnews.ir/vdcefn8f.jh8p7i9bbj.html به گزارش آینده روشن حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: برنامه های این دهه در میعادگاه منتظران با شعار «شهر الولایه؛ قربان، غدیر، مباهله» اجرا می شود. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مقرر است در این پویش شادباش مردم را ترغیب کنیم که به مناسبت عیدالله الاکبر، عید غدیر خم هر کس متعهد شود یک یا چند نفر را شاد کند. وی تصریح کرد: برنامه های مسجد مقدس جمکران از روز عید سعید قربان و با اقامه نماز عید به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی آغاز می شود و در طول دهه امامت و ولایت و تا عید غدیر در قالب های متنوع و ویژه گروه های مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان و خانواده ادامه می یابد و با همکاری نهادهایی همچون سازمان های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی و بنیاد بین المللی غدیر ادامه می یابد. حجت الاسلام حسین آبادی اضافه کرد: اوج برنامه های جمکران برای عید سعید غدیر، راه اندازی کاروان «از غدیر تا ظهور» با همراهی مراجع عظام تقلید و عموم عاشقان ولایت و منتظران در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران با هدف تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) است. وی درباره میزان استقبال از این کاروان با توجه به تجربه سال های گذشته، اعلام کرد: با توجه به همزمانی عید سعید غدیر امسال با روز سه شنبه، پیش بینی می شود جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر کاروان «از غدیر تا ظهور» را در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) همراهی کنند تا نهایتاً به مسجد رسیده و دعای عهد در اجتماع بزرگ مردمی غدیر زمزمه شود. حجت الاسلام حسین آبادی درباره برنامه اطعام غدیر در مسجد مقدس جمکران، اعلام کرد: میعادگاه منتظران طرح اطعام را به صورت معمول اجرا می کند در روز عید و در مسیر کاروان «از غدیر تا ظهور» ایستگاه های صلواتی فعال بوده و زائران را اطعام می کنند. وی تاکید کرد: نمایشگاه سبک زندگی، موزه دین و دنیا، محراب اندیشه، مجموعه گل نرگس و مرکز مشاوره مسجد مقدس جمکران در ایام دهه امامت و ولایت به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی می کنند. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی ماه ذی الحجه جشن بزرگ مباهله برگزار و ویژه برنامه ای برای خانواده خادمان میعادگاه منتظران به مناسبت روز خانواده اجرا می شود.    انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 29 Jul 2019 10:02:08 GMT http://bfnews.ir/vdcefn8f.jh8p7i9bbj.html عمر فرقه احمدالحسن کوتاه است/ مردم عراق از فرقه‌بازی خسته شده‌اند http://bfnews.ir/vdcd9k05.yt09z6a22y.html به گزارش آینده روشن  «احمد الحسن» که حتی در مورد ادعای سیادت او اشکالات جدی مطرح است با حمایت بازماندگان حزب بعث و برخی عناصر جاسوسی غربی در دوره پس از سرنگونی صدام خود را مطرح کرد و به ترویج افکار گمراه‌کننده پرداخت.با توجه به برخی تحرکات پیروان این فرقه بر آن شدیم تا در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی محمدی هوشیار از کارشناسان مهدویت، چرایی فعالیت‌ این فرقه در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.علل گرایش برخی مردم کشورمان به جریان  احمد الحسن چیست؟این فرقه و فرقه‌‌های مشابه در فضای خاصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید ببینیم چرا برخی مردم به هر مدعی دروغینی روی خوش نشان می‌دهند؟ حال چه در فضای مهدویت باشد و چه در فضای غیر مهدویت، ریشه این مشکل در کجاست؟ درباره علل پیدایش مدعیان و علل گرایش به آنان می‌توان در چند بخش صحبت کرد. یکی اینکه معمولاً فرقه‌ها در بستر بحران‌های اجتماعی رشد پیدا می‌کنند و این بهترین زمان هست که بتوانند خودشان را نشان دهند. بحران‌هایی مثل بحران‌ اقتصادی یا جنگ در منطقه، ناامنی‌ها و ناآرامی‌ها؛ وقتی این اتفاقات می‌افتد، عده‌ای با سوء استفاده از مفهوم منجی و اعتقاد به منجی‌گری در بین مسلمین، ظهور و بروز یافته و خود را به عنوان تنها منجی بشریت معرفی می‌کنند. خب! مردم به دنبال کسی هستند که آن‌ها را از مشکلات اقتصادی و غیره نجات دهد. از آن طرف هم با حفظ  این مفهوم، عده‌ای پیدا می‌شوند و می‌گویند «مگر شما دنبال منجی نبودید! آن منجی‌ای که دنبالش می‌گردید ما هستیم!» علاوه بر آن، برخی روایات را برای این افراد مشتبه می‌کنند و در نتیجه، عده‌ای که شناخت کافی از روایات، علائم و سایر موارد درباره امام مهدی (عج) ندارند، فریب این‌ها را می‌خورند. یک عده اینگونه هستند که فریب می­­‌خورند چون دنبال نجات هستند. انسان هم وقتی دارد غرق می‌شود در واقع به هر چیزی دست می‌­زند تا خودش را نجات بدهد، حالا این اشخاص از این فضاها و مشکلات مردم استفاده می­‌کنند.گروه دوم اینکه بعضی افراد به دنبال تریبونی برای ابراز مخالفت‌­های خودشان هستند که به نظر من اغلب افرادی که دچار این نوع جریان­‌ها می‌­شوند، چنین هستند؛ یعنی اساساً با نظام، مراجع تقلید و با زمین و زمان مشکل دارند. دنبال یک جبهه و تریبون خوب هستند که پشت آن پنهان شوند و شعارهایشان را سر بدهند و حرف­‌هایشان را بزنند، ولو اینکه به آن‌ها اسم احمد الحسنی بودن هم سوار شود و این اسم را یدک بکشند. برایشان فرقی ندارد که با چه اسمی فعالیت کنند. مهم این است که بتوانند در فضایی ابراز مخالفت کنند. اساساً اگر با اینها صحبت کنید، نه دغدغه دین دارند، نه دغدغه مذهب، نه دغدغه امام زمان! مشکل آن‌ها با مرجعیت و نظام است و من از این مدل انسان‌­ها در مناظرات و گفت‌وگوها زیاد دیده‌ام. یعنی با طرف بحث می‌­کنیم، مناظره می­‌کنیم، بعد اقناع علمی می‌­­شود، دیگر هیچ پاسخی در مورد شبهات ندارد. می‌­گوییم آقا کار تمام شد؟ می‌­بینیم تازه درد دل‌­های سیاسی او شروع می‌­شود! می­‌فهمیم که اصلاً مشکل او مشکل مهدویت نبوده، اصلاً شبهه نداشته و این حرف‌هایی هم که می‌­گفته و دو ساعت هم بحث می­‌کردیم، می­‌خواسته طوری وانمود کند که من مشکل دیگری ندارم. حالا اینکه مشکل او اساساً سیاسی است که در این فضاها مطرح می‌­کند.گروهی که دغدغه دین دارند، اما راه را اشتباه می‌­روندگروه سومی که جذب این جریان­‌ها می‌­شوند، افرادی هستند که به خاطر بحران­‌ها به این جریان‌ها روی می‌آورند. واقعاً دغدغه دین دارند و دوست دارند امام مهدی (عج)  زود تشریف بیاورد و بتوانند در رکاب امام زمان (عج) خدمت‌­رسانی کنند. معمولاً می‌­بینید اینگونه افراد، افرادی هستند که مطالعات دینی، مهدویتی و امامیتی ندارند. بلکه فقط شوق و احساسات مهدی‌خواهی در آن‌ها خیلی زیاد است‌. بعد یک جریانی با تعدادی آیه و روایات می‌آید، امر را به آنان مشتبه می­‌کند و می‌­گویند آن کسی که حالا آمده این همان امام زمان است یا فرزند امام زمان و یا چنین مفاهیمی؛ لذا گروه سوم واقعاً دغدغه دین دارند، اما راه را اشتباه می‌­روند. وقتی روایات را به آن‌ها می‌­گوییم و بعد تحریفات و تناقضات احمدالحسن را هم متقابلاً به این افراد بیان می‌کنیم، ‌متوجه می‌­شویم واقعاً درد دین دارند و مشکل سیاسی، امنیتی و منافع شخصی مطرح نبوده است.خطرناک‌ترین گروه در فرقه‌های مهدویگروه دیگری داریم که این گروه خیلی خطرناک هستند! اینها نه به دنبال مهدی (عج) هستند، نه به دنبال اغراض سیاسی و نه به دنبال راه نجات هستند، بلکه گروهی سودجو هستند که به دنبال اغراض شخصی خودشان مانند مسائل اقتصادی یا انحرافات جنسی هستند. این افراد وقتی می­‌بینند جریانی شکل گرفته و آن‌ها همیشه دنبال چنین  مسائلی هستند، وارد آن جریان‌ها می‌­شوند تا از قبل این جریان­ کسب درآمد کنند و منافع جنسی­‌شان تأمین ­شود. این مدل افراد هم کم در فرقه‌­های مختلف نداشتیم. به طور مثال در فرقه احمد ­الحسن افرادی از بین آ‌‌‌ن‌ها پول جمع کرده که برای احمد ­الحسن بفرستد، اما پول را بالا کشیده و فرار کرده است یا مثلاً بین آن‌ها نفوذ کرده و وارد فضاهای فسادهای جنسی و انحرافات اخلاقی شده است.کلیدواژه‌های مطرح در  فرقه احمد الحسن چیست؟ در حالی که به وجه اشتراک آن‌ها با سایر مدعیان دروغین اشاره کردید.مفهوم نجات! معمولاً یک حرف مهم مدعیان مهدویت این است که الان شما در گرفتاری هستید و مهدی آمده تا شما را نجات بدهد. پس اولین کلیدواژه، کلیدواژه «نجات» است که اکثر فرقه‌ها مخصوصاً فرقه‌های مهدویتی از این کلیدواژه خیلی استفاده می‌کنند و مردم هم ذاتاً دنبال نجات هستند. دومین کلیدواژه­ مبارزه با موانع ظهور است و یکی از موانع ظهور را در وجود علمای دین می‌بینند. آنها می‌گویند که شما فریب علما را خوردید و مهدی آمده تا با این علما مبارزه کند و علما هم با مهدی مقابله می‌­­کنند که این کلیدواژه در بعضی­‌ها جواب می‌­دهد. مثلاً جریان قتل امام جمعه کازرون، آن شخص تمام باورهایش در این خلاصه شده بود که علما در مقابل مهدی ایستادند و ما باید علما را یکی پس از دیگری از میان برداریم تا موانع ظهور برطرف شود! پس دومی هم این است که آن‌ها علما و فقها را به عنوان موانع ظهور می‌دانند. کلیدواژه سوم، «عدالت­‌های اجتماعی» است که عدالت­ اجتماعی تا به حال اجرا نشده و امکان ندارد غیر از مهدی (عج) کسی این را انجام دهد، خب! درست هم همین است. آن عدالت اصلی و تام فقط به دست مهدی (عج) خواهد بود و هیچ کسی توان این کار را ندارد که به شکل گسترده دنیا را پر از عدل و داد کند، اما خود این به یک شعار تبدیل می‌­شود که یک عده می­‌گویند فقط مهدی (عج) می‌­تواند این کار را انجام بدهد و الان مهدی آمده و ما وظیفه داریم به او کمک کنیم تا عدالت اجتماعی برقرار شود.«عدالت» واژه­‌ای است که همه انسان­‌ها از آن خوششان می‌­آید. حتی دو دزد هم وقتی دزدی می‌­کنند دوست دارند آن مالی که دزدیدند با عدالت بین خودشان تقسیم کنند. پس  عدالت یک کلیدواژه بسیار مهم می‌­تواند باشد که مدعیان از آن سوءاستفاده می­‌کنند. همچنین کلیدواژه‌­های دیگری هم مانند بحث تکامل، رسیدن به خدا، کسب معنویت و مبارزه با فساد هم مطرح است.حضور و نفوذ این فرقه در کشور چقدر است؟برای ما الان اینکه اتباع احمد الحسن چند نفر هستند، هیچ اهمیتی ندارد. اما اینکه آیا اینها سرعت رشدشان چقدر است و استعداد آماری‌شان چگونه است، حائز اهمیت است که ببینیم با این میزان فعالیتی که دارند ۱۰ سال بعد کجا هستند؟ یعنی باید آینده‌پژوهی داشته باشیم. به نظر من با بررسی­‌هایی که انجام داده‌ایم و با توجه به میزان خطری که این جریان دارد، عمر جریان احمد الحسن از عمر بهائیت بیشتر نخواهد بود؛ به شرط اینکه بتوانیم در مقابل آن‌ها به صورت عالمانه و کارشناسانه مواجهه داشته باشیم که در این صورت، عمر این جریان شاید به ۱۰ سال هم نرسد. احمد الحسن که در نجف است، چرا حوزه علمیه نجف نسبت به این شخص و پیروانش واکنشی نشان نمی‌دهد؟اولاً اینکه این شخص در نجف نیست و از عراق خارج شده است. اما تشکیلات سازمان‌­یافته او در نجف است.ثانیاً در عراق هم قانون مدنیت حاکم است و اینطور نیست که شما عراق را با ایران مقایسه کنید. آنجا می‌­گویند هر کس با هر تفکری می‌­تواند آزادانه عمل کند و فقط نمی‌­تواند کار امنیتی کند و اگر زمانی کار امنیتی انجام داد، مقابل او می‌­ایستند. وقتی قانون کشوری اینگونه باشد، علما نمی­‌توانند کاری انجام دهند، مگر در حد روشنگری. چون قانون دست آن‌ها نیست و حکومت در عراق دست دیگران است، لذا فقط می­‌توانند روشنگری کنند که حضرت آیت­‌الله سیستانی این کار را در عراق انجام می‌­دهد و کتاب‌­هایی که از طرف مجموعه آن‌ها منتشر شده و به زبان عربی تألیف شده است، دارند این کار را انجام می‌­دهند. اتفاقاً خود این جریان احمد الحسن هم که در آنجا فعالیت می­‌کند خیلی موفق نشده است. به نظر من به نسبت حجم فعالیتی که در عراق دارند، نتوانستند در عراق موفقیتی کسب کنند.حضور متعدد فرقه‌های مهدوی در عراق/ جریان احمد  الحسن در قم رو به ریزش استچرا در عراق نتوانستند، ولی در ایران توانستند؟به این شکل می‌­شود به این سؤال پاسخ داد که در عراق، فرقه‌­های مشابه خیلی زیاد است؛ یعنی الان در عراق جریان عبدالحسین مرسومی یا جریان السید الممهد الیمانی، قحطانی و ده‌ها فرقه مهدویتی داریم که دیگر مردم عراق واقعاً خسته شده‌اند. به قدری فرقه­‌های مهدویتی آنجا بوده، هست و خواهد بود که  دیگر برای مردم عراق عادی است. اما در ایران جریان­‌های مدعی مهدویت به نسبت آنجا خیلی کمتر است. در ایران هم اینها فعالیت می­‌کنند و معمولاً بین قشر عوام مردم که اطلاعات خاصی از بحث‌­های مهدویتی و امامتی ندارند، از بین آن‌ها جذب می­‌کنند. البته بعضی از طلبه‌­ها هم به خاطر اینکه با روایات و اعتقادات شیعه زیاد آشنایی ندارند،  جذب این جریان شدند. البته این جای خوشحالی دارد که امسال نزدیک 13 نفر از این طلبه‌­ها را در قم داشتیم که برگشتند و حتی می­‌شود گفت در شهر قم جریان احمد ­الحسن کاملاً متوقف شده و رو به ریزش است، یعنی نه تنها در قم متوقف شده است بلکه رو به ریزش است.خطر بزرگی که تهران را تهدید می‌کند/ سرکوب امنیتی هیچ موقع مدنظر نیستالبته ما یک خطر بزرگی در تهران داریم. زیرا تهران بزرگ است و خطاهایش هم دیده نمی­‌شود و انحرافاتش زیاد به چشم نمی­‌خورد. به نظر من الان آلوده‌­ترین شهر ما در این بحث، تهران است. اما چون تهران شهر بزرگی است، اصلاً به چشم نمی‌­آید و متأسفانه مسئولان فرهنگی تهران و نهادهای دینی هم تا به حال هیچ­ گونه اقدامی در این زمینه نکرده‌اند، اما مقابله با جریان احمد الحسن در شهرستان‌ها خیلی خوب بوده؛ مثلاً نهادهای فرهنگی تربت ­‌حیدریه و دزفول و چند شهر دیگر خوب عمل کرده‌اند.روشنگری انجام شده یا رویارویی امنیتی بوده؟نه روشنگری شده است. زیرا سرکوب امنیتی هیچ موقع مدنظر نیست و اصلاً به درد نمی‌­خورد. چرا که امروز سرکوب می‌­شوند و فردا از زندان آزاد می‌­شوند و دوباره ادامه می‌­دهند. در شهرهایی که نام بردم، کار فرهنگی خوبی انجام شده که در اثر این کارها آمار مستبصرینی که از این فرقه برگشتند بالاست. الحمدلله عده­‌ای شبانه­‌روز دارند برای این مسأله کار می‌­کنند، تدریس می‌کنند، تبلیغ می­‌کنند، کتاب می‌­نویسند، مناظره می‌­کنند و الحمدلله اتفاقات خوبی دارد می افتد. کدام نهاد فرهنگی یا حوزوی درباره برخورد با فرقه احمد الحسن وارد عرصه شده است؟متأسفانه هیچ نهاد فرهنگی غیر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به این مسأله ورود نکرده است و تنها نهاد فرهنگی که واقعاً وارد کار شده و دارد زحمت می‌­کشد و هزینه می‌­کند، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم است. نهادهای دیگری مانند مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و ارشاد با وجود اینکه خطر جریان را می‌دانند، اما هیچ کدام از آن‌ها تاکنون حتی یک سنگ به سمت این جریان پرتاب نکرده‌اند. البته ماشاءالله گزار­ش‌­نویسی‌شان درجه یک است. اگر همه این نهادها متحد می‌­شدند و کاری انجام می­‌دادند تا الان پرونده احمد الحسن مختومه شده بود. بنابراین باید نهادهای همسوی دیگر هم وارد کار شوند و کمک کنند تا إن‌شاءالله شیعیان حضرت علی­ بن­ ابیطالب (ع) را از دست دجال بصره نجات داد.علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر درباره این جریان انحرافی می‌توانند به کتاب‌های «دجال البصره» علامه کورانی، «الرد القاصم» علی آل محسن، «ره افسانه»، «راهنمای کور» و «خواب پریشان» حجت‌الاسلام شهبازیان و «از تبار دجال»، «راه و بیراهه» و «ناقوس گمراهی» حجت‌الاسلام آیتی و «درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن»، «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، «پیشوای اینترنتی»، «دکان‌های کاغذی» و «روشن‌تر از خورشید» حجت‌الاسلام هوشیار مراجعه کنند.انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 29 Jul 2019 09:48:19 GMT http://bfnews.ir/vdcd9k05.yt09z6a22y.html صدام پس از شهادت شهید صیاد شیرازی چه گفت؟ http://bfnews.ir/vdcj8iea.uqemyzsffu.html به گزارش آینده روشن امیر سرتیپ محمدرضا فولادی که با عنوان نقش شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس که اوج مقاومت و ایثار مردم و رزمندگان ایران اسلامی بود منافقین کوردل و بی­‌بصیرت به دامان دشمن پیوسته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم مترصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان اسلام بودند. در مقاطعی از جنگ تحمیلی به خبرچینی و کارهای اطلاعاتی و در مقاطعی دیگر مستقیماً با پشتیبانی تدارکاتی، اطلاعاتی و آتش رژیم بعثی صدام و استکبار جهانی به خرابکاری، ترور و حتی حضور در جبهه‌های نبرد می‌پرداختند که به گفته شهید سپهبد علی صیاد شیرازی«منافقین یاوران اردوی خصم بودند». وی ادامه داد:از جمله عملیات‌­هایی که منافقین به صورت مستقیم در پایان جنگ به آن وارد شدند، عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» بود که با فرصت طلبی یک هفته پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، در روز دوشنبه ۱۳۶۷/۵/۳ از محور خانقین، خسروی، سرپل ذهاب، کرند، کرمانشاه شروع کردند. یک روز پس از عملیات منافقین(فروغ جاویدان)، با توجه به ماموریت داده شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح با هدایت و فرماندهی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، منافقین در گردنه چهارزبر با پاتک شدید نیروهای رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج زمین­گیر شده و با حملات هوایی بالگردهای هوانیروز و جنگنده بمب افکن­‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات رزمندگان اسلام بر علیه منافقین با عنوان "مرصاد" شروع شد و کلیه نیروهای نفاق در آن محور کشته، اسیر و یا مجروح شده و تعداد کمی به سمت عراق گریختند. سرتیپ فولادی یادآور شد: شهید صیاد پس از حضور در منطقه از طریق فرماندهی متحرک هوایی و با استفاده از بالگرد کلیه محورهای هجوم منافقین را شناسایی کرد و دستور داد تا ضمن هلی برن نیروهای رزمنده به منطقه نبرد، توسط هوانیروز و نیروی هوایی، ابتدا و انتهای ستون ۴ کیلومتری منافقین مورد هجمه قرار گیرد و با این کار، ابتکار عمل از منافقین گرفته و حرکت ستون نظامی منافقین متوقف شد. با توجه به هلی­‌برن نیروهای رزمنده به عقبه دشمن راه فرار آنها نیز بسته شد. کلیه هماهنگی­‌های نحوه بکارگیری بالگردها و هواپیماهای نیروی هوایی توسط شهید صیاد فرماندهی می­‌شد. شهید صیاد همانند یک سرباز، بی­‌ادعا، بی­‌ریا و شجاع هر کاری که از دستش برمی­‌آمد، انجام می­‌داد. اگر نیازی به هواپیمای جنگنده بود، هماهنگی‌ها را انجام می‌داد و خودش تماس می­‌گرفت و برای تقویت روحیه نیروهای پیاده تا زمانی که آخرین لحظه منطقه را ترک نمی­‌کرد. وی گفت: در این عملیات حدود۲۰۰۰ نفر از منافقین به هلاکت رسیدند و حدود ۱۵۰۰ نفر مجروح ، حدود ۱۰۰۰ نفر در منطقه متواری و تعداد ۱۵۰ نفر به اسارت در آمدند. همچنین بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره­انداز ۸۰ و ۶۰ میلی متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی متری منهدم شد.غنائم به دست آمده نیز، شامل، صدها قبضه آر­پی­جی-۷، تیربار و خمپاره انداز، ده­‌ها دستگاه تانک و نفربر، ۱۲عراده «توپ ۱۲۲م.م» و مقادیری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بوده است. سرتیپ فولادی در بخش دیگر این گفت‌وگو اظهار کرد: شهید صیاد در خاطرات خود درباره عملیات مرصاد می‌­گوید:« در آن زمان من نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع بودم و در ساعت ۲۰۳۰ مورخه ۶۷/۵/۳ معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح به من تلفن کرد و گفت دشمن از سرپل ذهاب و گردنه پاتاق دارد می­‌آید جلو و به سرعت در حال پیشروی است(آن موقع من در ستاد کل خدمت نمی‌کردم) و به من حکم مأموریت داده شد. شبانه خودم را با یک فروند هواپیمای فالکون به کرمانشاه رساندم و صحنه پیشروی دشمن را از نزدیک مشاهده کردم و متوجه اوضاع شدم. .... صبح روز پنج مردادسال۶۷ عملیات مرصاد با رمز یا علی(ع) آغاز شد. در تنگه چهار زبر چنان جهنمی برای یاران صدام برپا شد که زمانی برای پشیمانی نمانده بود. جاده انباشته از ادوات سوخته شد. همزمان با عملیات هوانیروز علاوه بر گروه‌های مردمی، تعدادی از لشکرهای سپاه نیز که از جنوب به غرب آمده بودند، وارد عملیات شدند. راه از هر سو به روی بازماندگان کاروان منافقین بسته شده بود و آنان به سختی می‌توانستند به عقب برگردند. بعضی از آن‌ها به روستاها پناه بردند و بعضی‌هایشان با خوردن قرص سیانور به زندگی خود خاتمه داده بودند. عملیات که تمام شد در جاده کرمانشاه - اسلام آباد غرب هزاران کشته از آنان به جا مانده بود. اجساد پسران و دخترانی که با ملت خود بسیار ناجوانمردانه رفتار کرده بودند. کسانی که روز تنهایی میهن به یاری اردوی خصم شتافته بودند.» سرتیپ فولادی همچنین یادآور شد: این عملیات باعث ذلت و خواری منافقین و دشمنان اسلام شد و افتخار و پیروزی برای رزمندگان اسلام و ملت ایران به ارمغان آورد.عملیات مرصاد که آخرین نبرد جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است. با پیروزی در عملیات مرصاد آخرین گلوله‌های شلیک شده در ۸ سال دفاع مقدس بر سینه منافقین پر کینه نشست و برگ زرین و افتخار ارزشمند دیگری را برای نیروهای مسلح و مردم این سرزمین رقم زد تا دشمنان قسم خورده بدانند که دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرزهای مقدس این آب و خاک در هر زمان و مکانی مقدور بوده و بیگانگان، مزدوران و منافقین هیچ جای پایی در ایران نداشته و نخواهند داشت. وی به بخش دیگر نقش شهید صیاد در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: تلاش، همت و تدبیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با توجه به اینکه مسئولیت اجرایی در نیروهای مسلح را نداشت و نماینده امام راحل(ره) در شورای عالی دفاع بود و تنها به خاطر عشق به اسلام و ولایت و تعهدی که نسبت به این مرز و بوم تا آخرین لحظه‌­های زندگی پر برکتش داشت، موجب شد این عملیات با نام و اسم این شهید بزرگوار عجین و مصداق آیه ۹۵ سوره نساء« فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیما؛که خداوند مجاهدین را به نشستگان برتری و اجر بزرگ داده است» گردید. درعملیات مرصاد نقش ارتش و شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بسیار سرنوشت ساز بود که امام راحل(ره) در پیام خودشان در تاریخ۶۷/۵/۳ مراتب تقدیر و تشکر خودشان را ابلاغ نمودند و فرمودند:« اینجانب دست یکایک شما را می­‌فشارم و از صمیم جان به شما دعا می­‌کنم». سرتیپ فولادی با اشاره به شهادت شهید صیاد شیرازی نیز گفت: بازماندگان جنگ نهروان سال­ها بعد وقتی فهمیدند چه کسی دام چهارزبر را برایشان طراحی و گسترد و آنان را از اشغال ایران بازداشت، کینه و بغض برآمده از این شکست مفتضحانه، حنجره کفر را به درد آورده و نقشه خصمانه دیگری را برای فرزندان خلف و صالح کشور اسلامی ایران طرح ریزی کردند.منافقی کوردل، صبح‏ هنگام به صید علی صیاد شیرازی آمد و خشم و کینه چند ساله‏اش را در شلیک گلوله‏ نشان داد. سرانجام با گذشت یازده سال از پایان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد، در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ سوز و آه صیاد به ثمر رسید و گُل وجودش از روی زمین چیده شد و به جمع یاران و همرزمان شهید خود پیوست و چه زیبا فرمود مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که صیاد شایسته شهادت بود. وی ادامه داد: با بررسی و تحلیل عملکرد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از مهم­ترین دلائل و انگیزه‌­های ترور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی توسط منافقین را می­‌توان: ۱. نقش ارزنده شهید صیاد شیرازی در آرامش و نظم و امنیت کردستان در بدو انقلاب اسلامی و ناکامی طرح­‌ها و برنامه­‌های گروهک­‌ها و منافقین کوردل. ۲. فرماندهی و مدیریت کارآمد شهید صیاد شیرازی در دفاع از تمامیت ارضی ایران و راهبری عملیات­‌های مهم و سرنوشت ساز در طول هشت سال دفاع مقدس. ۳. نقش صیاد در تلاش برای حفظ وحدت ارتش و سپاه که باعث کارآمدی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس شد. ۴. درایت، تدبیر و هدایت هوشمندانه شهید صیاد در عملیات مرصاد و تار و مار نمودن منافقین. سرتیپ فولادی به برنامه صدام برای ترور شهید صیاد و تعدادی دیگر از فرماندهان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با تماس‌های عمیق‌­تر منافقین با رژیم صدام در سال ۱۳۶۳ فهرستی از اسامی فرماندهان و مسئولان جنگ در ایران توسط رژیم صدام به منافقین داده شد که از آنها خواسته شده بود به ترور این افراد اقدام کنند که نام صیاد شیرازی نیز در بین این فهرست دیده می­‌شود. منافقین نیز مسیر این ترور را در پرونده مخوف و تروریستی خویش باز گذاشتند چرا که آنها از صیاد به دلیل دفاع از تمامیت ارضی ایران در جنگ با عراق، نقش جدی در مهار و کنترل غائله ناامنی کردستان در سال ۵۸ و نقش مهم و سرنوشت‌ساز وی در عملیات مرصاد خشمگین و کینه ای عمیق در دل داشتند.مسئولان امنیتی رژیم بعث عراق به خاطر عدم توفیق منافقین در ترور صیاد از تروریست‌­های منافق انتقاد کردند. حضور صیاد شیرازی در سرکوب منافقین در عملیات مرصاد نیز بار دیگر ضربه­‌ای کاری از سوی این افسر شجاع و دلیر ارتش ایران بر پیکر رژیم بعث و منافقین وارد کرد. سران منافقین با این خشم سال­ها انتظار کشیدند تا از این مرد جنگی ایران انتقام بگیرند. وی اظهار کرد: دو روز پس از شهادت شهید صیاد شیرازی، در حالی که صدام به تازگی از تکریت و کاخ پیچ در پیچش بازگشته بود از «حمود» منشی خود خواست مراتب تشکرش را از منافقین به دلیل ترور این افسر ایرانی به آنها ابلاغ و به قصی پسر جنایتکار و فاسدش نیز دستور داد به سران منافقین پاداش دهد. صدام به حمود گفته بود کاش این ترور در سال‌­های اول جنگ رخ می‌داد. سرتیپ فولادی گفت: صیاد شیرازی سال‏ها در پی صید شهادت گشت، ولی این زلال ابدی در کام دلش نچکید. او غبطه می‏خورد که چرا دوستان و هم‏رزمانش نوبت به نوبت شهید می‌‏شوند، ولی او همچنان در صف انتظار باقی مانده است؟ سال‏های سال جهاد کرد. غرب را زیر پا گذاشت تا به جنوب رسید. کردستان را، پاوه را، چمران و همت و کاوه را، دفتر خاطرات جنگ را، مبارزه با مردان پرننگ را... یکی یکی پشت سرگذاشت و دفتر زندگی‏اش را با امتیاز عالی پر کرد.شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، الگوی صبر و متانت بود. وفای او به ولایت و اطاعتش از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، زبانزد دوست و دشمن بود. نماز اول وقت او در سخت‏‌ترین شرایط ترک نمی‏‌شد و نماز شب را مانند دوستی صمیمی در آغوش می‏‌کشید. صیاد خود را سرباز کوچک اسلام و امام زمان(عج) می‏‌دانست و همواره سخنانش را با دعای فرج آغاز می‏‌کرد. مدیریت و تدبیر صیاد از جمله عواملی بود که او را در محفل یاران انقلاب جاودانه کرد. او مردی مهربان و باعاطفه بود که سینه سوخته‏‌اش بارها تیر تهمت خورد و قلب نازنینش زخم‏زبان کشید، ولی همچنان روی پا ایستاد و عقاید مقدس خویش را حفظ کرد تا سرانجام در طلوع صبحی صادق، عشق را در آغوش کشید و خوش‏حال و خندان از میان ما پر کشید و هجرت کرد. محبوب و مراد دل صیاد، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله) العالی)، در مراسم تشییع سرباز وفادارش حاضر شد و مقابل چشم تمامی کوردلان و جهانیان، بوسه عشق بر تابوت فرمانده دلاور و شجاع خود را در تاریخ جاودان نمود. همچنین دکتر الجنابی از پژوهشگران و تاریخ نگاران عراقی ماجرای ترور شهید صیاد را این گونه بیان می­‌کند: «نام صیاد شیرازی برای اولین بار توسط عوامل مزدور بعثی که در کردستان ایران مشغول آشوب و بلوا بودند به ضداطلاعات و استخبارات ارتش عراق وارد شد و همان زمان بود که با دستور تصفیه این افسر جوان و انقلابی ایران، رژیم عراق به کشتن او دستور داد. این دستور توسط نماینده بعثی­‌ها در تشکیلات ضدانقلابی کومله به همراه اسامی۲۷ پاسدار، ارتشی و حزب اللهی ایران در استان کردستان صادر شد.» این محقق عراقی می‌افزاید: «نام صیاد شیرازی بیش از هر افسر ارتش ایران در سرویس‌های امنیتی و جاسوسی رژیم صدام دیده می شد که اطلاعات آن عمدتاً از سوی منافقین و مزدوران صدام در کردستان ایران تهیه و تنظیم شده بود.» روحش شاد، یادش گرامی و راهش همیشه پر رهرو باد. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Sat, 27 Jul 2019 18:36:34 GMT http://bfnews.ir/vdcj8iea.uqemyzsffu.html شنا با دستان بسته، هدیه به 175 غواص شهید http://bfnews.ir/vdcb0abz.rhb09piuur.html به گزارش آینده روشن نعیمه جاویدی پیش از اینکه کارمند، مربی شنا، غریق نجات یا حتی بانوی رکورددار شنا باشد؛ مادر است. زنی جوان که مادر 2 فرزند است: «دنیای من خانواده من است. اینکه یک خانواده خوب و سالم داشته باشم از همه‌چیز برایم مهم‌تر است.» بزرگ‌ترین فرزندش پسری هفت‌ساله است که مادر پاسخ سؤال‌هایش را با عمل داده نه حرف:‌«بیشتر خانم‌ها عادت کرده‌اند وقتی مادر می‌شوند، خودشان را کنار بگذارند و خوشی‌شان را در آرزوهای فرزندانشان جستجو کنند. من اما دوست داشتم به‌جای اینکه به پسرم فقط بگویم که تلاش کند تا موفق شود این را به او نشان می‌دادم تا ثابت کنم، تاثیرِعمل از حرف بیشتر است.» دست‌هایم را ببندید! اکرم کناری بانوی شناگری ساکن امیدیه خوزستان است که 175 دقیقه در مسافت 5 هزار و 65 متر با دستانی که از پشت بسته بود، به یاد شهدای غواص شنا کرد. بانویی جوان که می‌گوید: «مگر می‌شود در خوزستان زندگی کرد و هرروز یاد جنگ، شهدا و جانبازان نیفتاد. گره‌خورده با جنگ، خوزستان.» این بانوی جوان تلاش می‌کند، 6 ماه دیگر این رکورد را با همین زمان و عنوان در کتاب گینس ثبت کند. دستانش را می‌توانستند از جلو ببندند و شنا به این شکل نسبت به دستان بسته از پشت راحت‌تر بود اما می‌گوید: «باید حق مطلب ادا می‌شد، جوان‌های رعنای غواص ما همین‌طور شهید شدند.» دنیا، کفِ دستان من تجربه شنای جدی و مربی‌گری او به دهه 80 برمی‌گردد اما پیش‌ازاین‌ها با شنا مأنوس بوده، به قول خودش در خانواده کناری‌ها، شنا استعداد و علاقه‌ای ذاتی است. از آن‌وقت‌ها که ساکن گچساران بودند، از خاطره اولین روزی که استخر را دید، می‌گوید. روزی که به قول خودش دنیا را گذاشتند کف دست‌های یک دختربچه: «برادرها و اقوامم شناگرهای موفقی بودند. در خانه ما تا بوده حرف شنا بوده و هست. اولین باری که استخر را دیدم، خوب یادم هست. وقتی وارد آب شدم و مربی توی آب، تابم داد حس کردم دنیا مال من است. اصلاً نمی‌دانستم که می‌شود از آب هم ترسید. من قبل از آن ژیمناستیک و چند ورزش دیگر را تجربه کرده بودم اما گمشده من شنا بود که پیدایش کرده بودم. حس می‌کردم به همه آرزوهایم رسیده‌ام.» اینکه شنا را رها نکرد، باعلاقه و انگیزه بیشتری ادامه داد را گره می‌زند به نام یک مربی:‌ «خانم میلانی مربی ما حس کرد در شنا استعداد دارم. رهایم نکرد. شهرستان ما امکانات چندانی برای ورزش به‌ویژه شنا نداشت، حواسش جمع ما بود و دلسوزمان. ما را به مسابقات می‌برد و انگیزه می‌داد.» سفره دلِ پدر و مادرم «من از بچگی با شهدا مأنوس بودم.» ارادت کناری به شهدا، ارادتی دیرینه است. وقتی می‌پرسند چرا شنایش را به شهدای غواص تقدیم کرده؟ چه آن‌هایی که خود این ماجرا برایشان سؤال است چه آن‌هایی که می‌خواهند بدانند این کار کاملاً دلی بوده یا نمادین؟ پاسخش شنیدنی است: «ذهنیتی از شنا با دستان بسته نداشتم. من یک آدم معمولی هستم. چادری و سخت محجبه نیستم اما پوششم به‌قول‌معروف، اداری و پوشیده است. بااین‌حال اعتقادات قلبی عمیقی دارم که حاصل تربیت مادرم است. او دوست داشت ما را مؤمن و محجبه ببیند. اوایل برای اینکه او خوشش بیاید و راضی باشد حجابمان را رعایت می‌کردیم و نماز می‌خواندیم، کمی بعد اما عشق خدا جایش را گرفت. وقتی نمازم دیر،‌ دلم برای خدا تنگ می‌شد. علاقه ما به شهید و شهادت هم از همان‌جا؛ سرِ سفره دل و تربیت همان پدر و مادرم شروع شد.» وقتی 175 یک عدد نبود «همه‌چیز خودبه‌خود روی عدد 175 ایستاد و این رکورد ثبت شد.» جمله جذابی است. اکرم کناری با گفتن این جمله، ناگفته‌هایی از گره خوردن این رکورد به نام غواصان شهید را به زبان می‌آورد: «موفقیت‌ها و مقام‌های مختلفی در شنا به دست آورده بودم اما دلم می‌خواست رکورد هم بزنم. باخانم «مهناز کریمی» یکی از شناگران بنام و موفق و رکورددار شنا در رشته‌های مختلف تماس گرفتم و از او کمک خواستم. قبل از آن همدیگر را نمی‌شناختیم اما محبت کرد و تلفنی بارها راهنمایی‌ام کرد. این شنا را با زمان‌های مختلف و مسافت‌های متفاوت تمرین کردم اما بیشترین زمانی که ثبت شد، 175 دقیقه بود. او به من گفت: ما 175 شهید غواص داشتیم که مراسم تشییع آن‌ها در کشور یکی از به‌یادماندنی‌ترین تشییع‌ها بود. کنجکاو شدم، در فضای مجازی درباره‌شان خواندم. انگار همه‌چیز روی این عدد ایستاد و بیشتر از همه قلب من روی آن عدد. هربار که درباره‌شان می‌خواندم گریه می‌کردم.» برادرهایم کارها را درست کردند «کارها خوب پیش نمی‌رفت. همین‌که نیت کردم به یاد شهدا رکورد بزنم؛ یکهویی همه‌چیز ردیف شد.» کناری این‌ها را می‌گوید درحالی‌که صدایش هم پر از شعف است هم بغضی شیرین، جمله جالبی می‌گوید: «اگر از من بپرسی می‌گویم، شهدا کارها را درست کردند.» بانوی رکورددار شنا می‌گوید: «استخری که در آن تمرین می‌کردم، در این مدت چندین بار خراب و تعمیر شد. برنامه هماهنگی و دعوت از داوران برای ثبت رکورد و مقام مسئولی که حضورش الزامی بود؛ یک‌کلام همه کارها به هم گره‌خورده بود. همکارانم به‌خوبی سختی آن روزها را به یاد دارند. وقتی در دلم بی‌آنکه به کسی بگویم، نیت کردم برای شهدا رکورد بزنم تمام‌کارها در یک روز درست شد. هنوز وقتی یاد آن روزها می‌افتم حسی قلبم را گرم می‌کند. حسی که در آن لحظات آشوب و اضطراب به من می‌گفت: دلت قرص، اکرم! 175 برادر داری که مثل کوه پشتت هستند. این‌ها خواب، خیال و شعار نیست. باور قلبی من است.» جانباز صد در صد، پرکشید! «دست خودم نیست. اسم شهید که می‌آید، گریه‌ام می‌گیرد.» بانویی که رکورددار شنا با دستان بسته است، این را می‌گوید تا از خوزستان بگوید از جستجوی موردعلاقه‌اش در فضای مجازی: «من اینجا زندگی می‌کنم؛ خوزستان. جایی که هنوز بوی جنگ می‌دهد. مربی شنا و نجات‌غریق هستم. هنوز شاگردانی دارم که پدرشان، برادرشان در جنگ شهید یا جانباز شده‌اند. توی خیابان مردانی را می‌بینم که گلوله پا یا دستشان را برده. تا همین چند وقت قبل، هفته یا ماهی نبود که اخبار زندگی جانبازی که به «جانباز صد درصد» معروف بود را دنبال نکنم. جانبازی که ازیک‌طرف برایش خوشحال بودم چون به آرزویش؛ شهادت رسید از طرفی اخباری که درباره او و همسر فداکارش می‌خواندم تمام شد. وقتی پر کشید و رفت، احساس خلاء کردم.» خوزستان سیل‌زده را دریابید! «مردم خوزستان عیارشان را در روزهای سخت جنگ و بعدازآن با صبوری و فداکاری‌های بسیار دیگر ثابت کرده‌اند، حالا نوبت آن است که مسئولان عیار خدمت انقلابی‌شان را به مردم ثابت کنند.» بانوی رکورددار شنا با گفتن این جمله برایمان از احوال خوزستان جنگ‌زده می‌گوید: «من با شما از احوال شهر امیدیه می‌گویم. غبار که سر جای خود. ما اینجا اگر بخواهیم ظرف بشوییم باید تا قبل از ساعت 10 صبح یا بعد از 8 و 9 شب بشوییم، نه اینکه آب نیست، هست ولی خیلی گرم است. وقتی می‌خواهم دمپایی‌هایی که توی حیاط بوده را بپوشم باید صبر کنم خنک شود وگرنه می‌چسبد به پایم. حالا فکر کنید خانواده سیل‌زده بنا باشد در چادر یا کانکس در چنین شرایطی آن‌هم در روستاها زندگی کند، چقدر صبوری و گذشت می‌خواهد. کاش مسئولی برود جلوی این مردم تعظیم کند و ادای احترام. این‌طور مردم حس می‌کنند کسی به آن‌ها می‌گوید: تنها نیستید و شش‌دانگ حواسمان به شما هست. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات خانواده‌های سیل‌زده رفع و رسیدگی شود.» ای جان، باید آشپزی کنم! «همیشه دوست داشتم خانواده خودم را داشته باشم.» وقتی مقام و رکوردش را می‌گذاری توی یک دستت و خانواده‌اش را توی دستت دیگرت و می‌گویی که فقط حق دارد، یکی را انتخاب کند: با گفتن این جمله خیز برمی‌دارد و خانواده را انتخاب و با گفتن جمله‌های بعدی قوی‌ترین و زنانه‌ترین حکمش را صادر می‌کند: «من با خانواده‌ام به همه‌چیز می‌رسم. وقتی مجرد بودم مدام در سفر بودم. استقلال مالی خوبی داشتم اما هیچ‌وقت به خودم نگفتم: ازدواج نه! فرزند نه! همیشه دوست داشتم خانواده خودم را داشته باشم. ازدواج کردم که مادر بودن را بچشم. خانواده من بزرگ‌ترین افتخارم هستند.» «یک روز من خانه هستم، یک روز همسرم. گذران زندگی و اداره بچه‌ها سخت است اما برای من همین سختی هم شیرین است.» راست می‌گویند که دنیا دنیای برنده‌هاست. دست‌کم این جمله این بانوی شناگر حسابی همین رنگ و بو را دارد. مادری جوان که می‌گوید: «نمی‌شود فقط به این دلیل که زندگی سخت است وای و ای‌وای! بگوییم و زندگی نکنیم یا کاسه چه کنم چه کنم؟ دستمان بگیریم. همان‌قدر که قرار است دنیا ما را بسازد، ما هم باید آن را بسازیم. از خودم تعریف نکرده باشم، آدم فعالی هستم. بعضی وقت‌ها 10 شب می‌رسم خانه. ظرف غذای بچه‌ها، رخت‌های چرک و شستنی‌ها را می‌شویم. خانه را آب‌وجارو می‌زنم. اسباب‌بازی و اتاق بچه‌ها را مرتب می‌کنم و فکر ناهار و شام فردا. گاهی بچه‌ها مریض می‌شوند. 3، 4 شب بی‌خوابی می‌کشم اما زندگی باغم و شادی‌هایش قشنگ است وگرنه که یکرنگ و یکنواخت است. گاهی خانم‌های شاغلی را می‌بینم که می‌گویند: ای‌وای برسم خانه تازه باید غذا درست کنیم اما من می‌گویم: ای جان! برسم خانه غذا درست می‌کنم. وقتی قرار است برایم مهمان بیاید می‌گویم آخ جان! نه اینکه احساس منفی داشته باشم. دوستانم به من می‌گفتند اکرم دلمان برایت کباب شد وقتی دستانت را بسته بودی و کبود شده بود اما واقعاً خوشحال بودم، چون برای هدفی که داشتم، این‌طور شده بود. 2 روز استراحت به دستانم جایزه دادم که کمک کردند تا بتوانم آن رکورد را به نام غواصان دست‌بسته ثبت کنم.» خسته نشو، بجنگ! «تصمیم نداشتم ماجرا را علنی کنم، دوست داشتم قلبی بماند. راستش را بخواهید با خودم می‌گفتم این کار کوچک من ادای دین شخصی و کار کوچکی است.» بانوی شناگر با گفتن این جمله‌ها از روزی می‌گوید که نیت قلبی‌اش برملا شد: «وقتی به مسئول اداره خدمات رفاهی شرکت گاز امیدیه گفتم می‌خواهم رکورد بزنم، خوشحال شد. ثبت رکورد کم‌هزینه نیست. یکهو از من پرسید: حالا چرا 175 دقیقه خانم کناری، چرا کمتر یا بیشتر نه؟! از دهانم پرید و گفتم: وقتی متوجه شد، پای دل و شهدا در میان است تمام هزینه‌ها و هماهنگی‌ها را بزرگوارانه تقبل کرد.» «هر دقیقه را به نام یکی از شهدای غواص شنا کردم.» کناری با گفتن این جمله از خسته نشو و بجنگی! می‌گوید که هنگام ثبت رکورد بارها زیر لب زمزمه کرده است: «یک نفر مسئول بود تا زمان را به من اعلام کند. می‌گفت: آفرین 20 دقیقه گذشت یا... اما من اصلاً زمان را نمی‌شنیدم به خود می‌گفتم به 20 شهید از 175 غواص شهید ادای دین کردی، خسته نشو، شنا کن و جنگ! هدف و نیت قلبی‌ام در هر یک دقیقه از این 175 دقیقه این بود وقتی کسی خبر ثبت این رکورد را شنید، کنجکاو شود و برود درباره این شهدا تحقیق کند، درباره‌شان بخواند، ببیند و بشنود.» بانو، خودت را به یاد بیاور! «دغدغه دیگری هم داشتم؛‌ دوست داشتم این موفقیت تلنگری باشد برای مادران خانه‌دار.» بانوی شناگر خوزستانی این را می‌گوید: «مادرها و بانوان خانه‌دار باید برای سلامتی و موفقیت خودشان وقت بگذارند. گاهی وقت‌ها از کار که برمی‌گردم و کارهای خانه را باعلاقه انجام می‌دهم، برای پسرم عجیب است که چطور انرژی‌دارم؟ می‌گویم: شمارا که می‌بینم، انرژی می‌گیرم. وقتی رکورد را هم زدم برایش جذاب‌تر بود. حالا نگاه او به بانوان و مادران ایرانی تغییر کرده است. دیگر فکر نمی‌کند زن‌ها موجودات ضعیفی هستند که باید مراقبشان بود یا توانایی‌شان فقط غذا درست کردن یا تمیز کردن خانه است. آن‌ها می‌توانند موفقیت‌های زیادی کسب کنند و درعین‌حال به کارهای خانه هم برسند.» خدا را شکر می‌کند که از عهده این کار برآمده است: «این را مدیون مسئولانم در شرکت پالایش گاز امیدیه هستم آقایان مهندس پوررضا و پاک‌منش کاملاً از موفقیت کارمندشان حمایت کردند.» درباره کناری، تمرین بی‌وقفه 175 دقیقه یعنی 2 ساعت و 55 دقیقه شنا با دستان بسته رکوردی است که اکرم کناری دیل، بانوی شناگر ایرانی به خود اختصاص داده است. بانویی که در شهرستان امیدیه خوزستان زندگی می‌کند. او دهه 80 فعالیت‌های جدی‌تر خود درزمینهٔ شنا را پیش اما به دلیل اشتغال و ازدواج کمی از عرصه شنا فاصله گرفت. بعد از وقفه‌ای، سال 1395 مجدداً کار خود را آغاز کرد. برای شنا با دستان بسته، آمادگی جسمانی یکی از ضرورت‌های کار بود به همین دلیل 5 ماه تمرینات بدنسازی سخت داشت. در مدتی که برای ثبت رکورد تمرین می‌کرد چند بار که استخری که در آن تمرین می‌کرد تعطیل شد و او همراه فرزندانش به شهرستان گچساران؛ زادگاه مادری می‌رفت و تمرین‌ها را آنجا ادامه می‌داد. یکی از آرزوهای این بانوی شناگر این است که امکانات ورزشی شهرستان‌ها به‌خصوص شهرستان امیدیه برای ورزشکاران به‌ویژه بانوان ورزشکار بیشتر و بهتر شود. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Thu, 25 Jul 2019 07:11:53 GMT http://bfnews.ir/vdcb0abz.rhb09piuur.html اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان تهران http://bfnews.ir/vgleze8f.jh8pvjrbbz9ij.2.html ]]> انديشه Tue, 23 Jul 2019 09:30:33 GMT http://bfnews.ir/vgleze8f.jh8pvjrbbz9ij.2.html برپایی محفل هفتگی «دختران خورشید» در حرم حضرت معصومه(س) http://bfnews.ir/vdcbwabz.rhb0zpiuur.html به گزارش آینده روشن ، محفل «دختران خورشید» که به همت هیئت بنات‌الکریمه آستان مقدس بانوی کرامت به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود به دنبال نهادینه کردن اصول و معارف سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی میان دختران نوجوان است. این محفل معارفی در هفته جاری با هدف تقویت مباحث اعتقادی مهدویت میان دختران نوجوان با حضور خانم اسحاقی از اساتید بنیاد مهدویت در رواق نوجوان برگزار می‌شود. محفل معارفی دختران خورشید هر پنجشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ در رواق نوجوان میزبان دختران ۱۱ تا ۱۶ سال خواهد بود. در روزهای فصل تابستان ویژه‌برنامه‌های مناسبتی و متنوعی برای سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان در رواق خردسال، کودک و نوجوان حرم مطهر در نظر گرفته شده است. یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های رواق می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۳۸ تماس بگیرند. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 22 Jul 2019 10:37:22 GMT http://bfnews.ir/vdcbwabz.rhb0zpiuur.html برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در دزفول http://bfnews.ir/vdca0yn0.49ni015kk4.html به گزارش آینده روشن رضا مرساقیان، معاون اجرایی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: بنیاد مهدویت در حال حاضر یک دوره تربیت مربی مهدوی ویژه بانوان در مرکز تربیت اسلامی کوثر شهرستان برگزار کرده است که با شرکت ۲۰ نفر از بانوان همراه است. وی اظهار کرد: علاوه بر این، دوره مقدماتی معارف مهدوی (نگین آفرینش) نیز ویژه بانوان در مسجد الله‌اکبر این شهرستان آغاز شده است. این دوره در قالب ۱۲ تا ۱۸ جلسه با توجه به سطح مخاطب در سه بخش معرفت‌افزایی نسبت به وجود امام عصر(عج)، حکوت در عصر غیبت و پاسخ به شبهات برگزار می‌شود. به گفته مرساقیان، حدود ۷۰ نفر از بانوان در این جلسات شرکت می‌کنند و حجت‌الاسلام زارع تدریس این دوره را بر عهده دارد. معاون اجرایی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) دزفول گفت: در ۴ ماه نخست امسال، دوره‌های متعدد آموزش مقدماتی معارف مهدوی در شهرستان برنامه ریزی شد که در سطح مدارس و جلسات قرآن بانوان و آقایان مساجد دزفول برگزار شدند. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 22 Jul 2019 09:04:26 GMT http://bfnews.ir/vdca0yn0.49ni015kk4.html تنها چند نشانه دیگر تا ظهور حضرت مهدی(عج) مانده است http://bfnews.ir/vdcjmxea.uqemazsffu.html به گزارش آینده روشن حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمد‌باقی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در استان قم در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، در رابطه با ویژگی‌های عصر ظهور حضرت مهدی(عج)، بیان کرد: در قرآن کریم از عصر ظهور حضرت مهدی(عج) به روزی که نور خدا عالم را پر می‌کند یاد می‌شود یعنی روزی که همه زیبایی‌ها، بر عالم حاکم می‌شوند و تجلی همه صفات حسنه‌ای که از خداوند سراغ داریم در زمان ظهور امام زمان(عج) اتفاق می‌افتد. وی با بیان اینکه در عصر ظهور قیامت صغری اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: همان گونه که می‌گویم در بهشت همه خوبی‌ها و حسنات جمع هستند و هیچ آثاری از بدی و ظلم به چشم نمی‌خورد، در زمان ظهور حضرت نیز همین‌گونه خواهد بود. در روایات متعددی داریم که حتی ماهی‌ها، پرندگان، حیوانات و مردگان نیز از ظهور حجت خوشحال و شاد می‌شوند. باقی با اشاره به اینکه عصر ظهور با دوران قبل یا بعد از ظهور قابل مقایسه نیست، افزود: حکومت حضرت سلیمان(ع) با همه عظمت و بزرگی‌اش با این دوران قابل مقایسه نیست. همه انبیاء و پیامبران برای ساخت و ایجاد یک حکومت الهی مبعوث شدند و در راستای تحقق حکومت اسلامی که فقط در عصر ظهور اتفاق می‌افتد، فعالیت کرده‌اند. نشانه‌‎های عصر ظهور کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه به نشانه‌های عصر ظهور اشاره کرد و گفت: کارشناسان دینی ۵۰ تا ۳۰۰ نشانه برای عصر ظهور بیان کرده‌اند که البته دلیل این اختلاف بالای اعداد به این علت است که برخی از نشانه‌های قیامت و عصر ظهور با یکدیگر تجمیع شده‌اند. وی ادامه داد: اما مهم‌ترین نشانه‌های ظهور افزایش ظلم و جور در جامعه اسلامی است که با ظهور حضرت، عالم از زیبایی پر می‌شود البته در این دوران همه هم‌وغم شیاطین به تعویق انداختن امر ظهور است که از همه توانایی‌ها و امکاناتشان برای فاصله انداختن بین بشریت تا ظهور حضرت استفاده می‌کند. ‌باقی با بیان اینکه بیشتر نشانه‌های ظهور حضرت رخ داده است و تعداد اندکی از آن‌ها باقی مانده است، جنگ‌های قبل از ظهور، قحطی، گرانی، شباهت زن به مرد و بلعکس، خسوف و کسوف نابه‌هنگام، بلاهای طبیعی، افزایش درگذشت علما و ... را از جمله علائم محقق شده در امر ظهور دانست و گفت: خروج سفیانی، خسف بیداء، قتل نفس زکیه، بانگ آسمانی و خروج یمانی نیز از جمله نشانه‌های باقی مانده تا ظهور هستند. خود را برای سربازی حضرت آماده کنیم وی ادامه داد: مسلمانان در ایجاد این نشانه‌ها نمی‌توانند دخالتی داشته باشند اما می‌توانند محیط و زمینه ظهور را با برگزاری دوره‌های مهدویت و شناساندن امام زمان(عج) به دیگران مهیا کنند. در این شرایط دینداری تنها کفایت نمی‌کند بلکه باید دین‌یار نیز باشیم و برای یاری دین قیام و خود را برای سربازی امام عصر آماده کنیم. باقی با اشاره به سرنوشت کشور با وجود مشکلات کنونی از جمله مشکلات اقتصادی، در رابطه با اوضاع کشور در زمان ظهور، تصریح کرد: امام یدالله است و در دست خدا ضعف نیست. زمانی که حضرت ظهور کنند عقل‌ها کامل می‌شود همچنین تمامی قوانینی که حضرت صادر می‌کنند معصومانه است و هیچ ایراد و اشکالی ندارند و همه عالم حتی ملائکه در زمان ظهور تابع امام می‌شوند لذا هر دستوری صادر می‌شود بدون چون و چرا اجرا خواهد شد و از آنجایی که دستورات امام الهی هستند و هیچگاه به زیان مسلمانان نخواهد بود آثاری از مشکلات کنونی در زمان ظهور باقی نخواهد ماند. وی ادامه داد: در زمان ظهور درهای آسمان و زمین بر روی بندگان گشوده خواهد شد و زمین خشک و یا بارش‌های نابهنگام در عالم یافت نخواهد شد. ظهور برای هدایت است نه برای کشتار کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پایان در پاسخ به شبهاتی از قبیل اینکه که در عصر ظهور جوی خون راه می‌افتد و امام مخالفان را گردن می‌زند، گفت: امام زمان(عج) برای هدایت بشر و تکامل عقل‌ها ظهور می‌کند نه برای کشتار مردم، البته قطعاً در آن زمان نیز مخالفانی با امام عصر وجود دارند که اگر با راهنمایی‌های امام اصلاح نشوند و تبدیل به یک غده سرطانی شوند تنها راه چاره کشتن و از بین بردن این افراد است تا جامعه را آلوده نکنند. امام مظهر رحمت خداوند و هدایت بندگان است که برای این پروژه برنامه‌ای از پیش نوشته دارد. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 22 Jul 2019 07:51:47 GMT http://bfnews.ir/vdcjmxea.uqemazsffu.html برپایی کلاس مهدویت در خانه قرآن روستای تُنگه http://bfnews.ir/vdciw5ay.t1aqy2bcct.html به گزارش آینده روشن خیری‌سادات‌ دیلمی، مدیر خانه قرآن اهل‌ بیت(ع) روستای رمیله آبادان ضمن بیان این مطلب گفت: کلاس‌های مهدویت این مؤسسه در روستای تُنگه هنوز با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه این منطقه و نبود وسیله سرمایشی با استقبال مخاطبان در حال برگزاری است. وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره از نوجوانان ۱۰ سال به بالا هستند که در مجموع ۵۰ نفر هستند، بیان کرد: این دوره‌ها ویژه بانوان و آقایان با محوریت تبیین فرهنگ انتظار و حوزه امام‌شناسی برپا می‌شود. دیلمی با تأکید بر اینکه شعبه مؤسسه در تُنگه یک است، اضافه کرد: همچنین سرویس ایاب و ذهاب برای متقاضیان و قرآن‌آموزان با حمایت خیرین فراهم شده است تا آنها را از روستاهای تنگه دو و سه در این شعبه گردهم جمع کند. وی بیان کرد: این دوره در بخش بانوان با تدریس منصوره منصوری و در بخش آقایان با تدریس سواری برپا می‌شود. همچنین این مربیان دوره فوق را بدون دریافت حق‌الزحمه برگزار می‌کنند. یادآور می‌شود، شعبه خانه قرآن در تنگه یک، فجر ۵۳ قرار دارد. انتهای پیام/141 ]]> انديشه Mon, 22 Jul 2019 06:33:55 GMT http://bfnews.ir/vdciw5ay.t1aqy2bcct.html ۲۵ هزار کانون مسجدی؛ ظرفیت استثنایی در اجرای طرح «سلام بر امام» http://bfnews.ir/vdchkknq.23n-qdftt2.html به گزارش آینده روشن «مهدی رجب پور» کانون های فرهنگی هنری را از ظرفیت های مهم و جزو ارکان مساجد کشور دانست و بیان کرد: تجربه نشان داده است هر جا این کانون ها در کنار هیت های مذهبی و پایگاه های بسیج قرار بگیرند بازوی خوبی برای امام جماعت به شمار می روند. مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) (واقع در خراسان رضوی) با بیان اینکه طرح «سلام بر امام» جزو دستاوردهای همکاری کانون های فرهنگی هنری با هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج است، یادآور شد: ما جزئیات و ویژگی های این طرح را چندی پیش با حجت الاسلام دکتر «حبیب رضا ارزانی»؛ رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مطرح کردیم که با استقبال مواجه شد. وی افزود: در سفری که چند ماه پیش در معیت حجت الاسلام ارزانی و تعدادی از اعضای کانون های فرهنگی هنری به لبنان داشتیم، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و من در دیدار با مسئولان مختلف این کشور طرح «سلام بر امام» را توضیح دادیم که با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شد. رجب پور در ادامه تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) جزو کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال کشورمان است و بنده و سایر اعضای این کانون امیدواریم بتوان از ظرفیت 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد برای گسترش طرح سلام بر امام استفاده کرد. وی ادامه داد: پیوند طرح سلام بر امام با سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه فعالیت خوب اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی بوده است لذا انتظار می رود دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برای پیوند بیشتر این طرح ملی با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و 25 هزار کانون آن، فعالیت بیشتری داشته باشد. مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) خاطرنشان کرد: از این فرصت استفاده و از مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی برای همراهی بیشتر با اجرای طرح سلام بر امام دعوت می کنم که مطئنا این همراهی و همکاری آثار معنوی خوبی در پی دارد. پایان پیام/141 ]]> انديشه Sun, 21 Jul 2019 13:28:17 GMT http://bfnews.ir/vdchkknq.23n-qdftt2.html