نسخه قابل چاپ

نسخه وب

داخلی » خبر » سیاست

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فهرج تأکید کرد:

ضرورت تدوین درس‌نامه‌های تخصصی نماز و مهدویت

۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۳

مرجع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

حجت‌الاسلام علیرضا لطفیان سرگزی در کرسی آزاداندیشی «بررسی اندیشه نجات‌گرایانه مهدویت» بر ضرورت تدوین درس‌نامه‌های تخصصی نماز و مهدویت برای سنین مختلف تأکید کرد.

به گزارش آینده روشن حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج کرمان، ۱۶ دی‌ماه در کرسی آزاداندیشی «بررسی اندیشه نجات‌گرایانه مهدویت» که با حضور جمعی از جوانان در این شهرستان برگزار شد، گفت: امروزه اعتقاد به مهدویت جزء مسلمات باورهای تمام فرقه‌های اسلامی است و هیچ یک از فرقه‌های اسلامی، اصل وجود حضرت مهدی موعود(عج) را انکار نمی‌کنند.

وی با اشاره به خطر شایعه‌پراکنی‌ها نسبت به امام زمان(عج) و ضرورت آزمایش پیروان آن حضرت در عصر غیبت، افزود: آزمایش انسان، یکی از سنت‌های الهی است که زمینه رشد و گزینش افراد را به‌دنبال دارد.

لطفیان سرگزی با اشاره به ضرورت تدوین درس‌نامه‌های تخصصی نماز و مهدویت برای سنین مختلف، اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) تکمیل‌کننده نهضت انبیاء(ع) هستند.

وی خطاب به حاضران گفت: روزانه صدقه‌ای به نيت امام زمان(عج) بدهيد، هر مطلبی درباره امام زمان(عج) و عصر غيبت كه به‌درستی از آن آگاهی داريد به ديگران بگوييد تا آنها هم بيشتر آشنا شوند، نماز امام زمان(عج) را هر روزی كه توانستيد بخوانيد، سخنان امام زمان(عج) و احاديثی را كه درباره ايشان است، برای دوستان خود پيامک كنيد، بعد از هر نماز دعا برای تعجيل در فرج ايشان را بخوانيد، زمانی كه می‌‌خواهيد برای نعمتی، خداوند را شكر كنيد از امام زمان(عج) هم تشكر كنيد و انتظار را با دعا در خود تقويت كنيد و از اعماق قلب‌تان منتظر باشيد و از پروردگار توفيق معرفت بيشتر به حضرت را درخواست كنيد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فهرج در پاسخ به اینکه منظور از صفات «سمیع و بصیر» در مورد خداوند چیست؟ مگر خداوند همانند انسان عضو شنوایی یا بینانی دارد؟ بیان کرد: حقيقت بینایی و شنوایی با مفاهیم مادی و جسمانی پیوند خورده و قابل جدایی از آن نیست، امری که درباره خداوند به‌عنوان وجودی مجرد از جسم و ماده قابل تصور نیست.

وی ادامه داد: طبق آنچه از معارف امامان اهل بیت(ع) بر می‌آید، سميع و بصير بودن خداوند چيزى جز علم و آگاهى او نسبت به پدیده‌های شنیدنی و دیدنی نيست؛ در حالی که انسان به‌عنوان موجود مادی ناچار است به وسیله اعضا و ابزار مادى به آگاهى از دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها دست پیدا کند. خداوند در درک خود، نیازى به چیزى ندارد و هستی با تمام تصاویر و صداهای خود پیش او حاضر است و به آنها علم حضوری دارد، از این جهت خداوند بدون هیچ مقدمه‌اى مى‌تواند سمیع و بصیر باشد.