نسخه قابل چاپ

نسخه وب

داخلی » خبر » انديشه

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران خبر داد:

لزوم هم افزایی دستگاه های استان قم برای خدمت رسانی به زائران جمکران

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

در تعطیلات نوروزی سال ۹۵، یک و نیم میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران آمدند، امسال هم در ایام نوروز شاهد حضور جمعیت زیادی از زائران در این مسجد هستیم و برای برآورده کردن نیازهای زائران مسجد از تمام دستگاه‌های استان قم کمک می‌خواهیم.

به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، احمد حاجی زاده با اشاره به آسیب شناسی برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز سال گذشته اظهار کرد: پس از برگزاری هر برنامه ای در این مسجد مقدس، نقاط قوت و ضعف برنامه ثبت می‌شود و در طول سال برای رفع آن برنامه ریزی و هماهنگی ها لازم صورت می گیرد، امسال نیز سعی کردیم که نقاط ضعف مربوط به برنامه‌های سال گذشته را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم که از ظرفیت‌های موجود در برنامه‌های مسجد مقدس جمکران استفاده کنیم، البته تا رسیدن به نقطه ایده آل در این برنامه‌ها فاصله داریم، گرچه که امکانات زیادی هم در مسجد مقدس جمکران نداریم، سعی کردیم که از ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر استان قم در برنامه‌های این مسجد استفاده کنیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: ستاد تسهیلات زائرین استان قم عنایت خاصی به این مسجد دارد، شهرداری قم هم به میدان آمده است و این نهاد شهری به مسجد مقدس جمکران کمک می‌کند تا بستر خوبی برای خدمت رسانی به زائرین در این مسجد آماده شود.

حاجی زاده با اشاره به تعداد زائرین مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: براساس آمارها در ۶ ماه اول امسال، در سه روز آخر هفته ۳۵۰ هزار نفر به این مسجد مقدس آمدند، البته در ۶ ماه دوم سال تعداد زائرین مسجد مقدس جمکران نسبت به ۶ ماه نخست سال کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۵، یک و نیم میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران آمدند، امسال هم در ایام نوروز شاهد حضور جمعیت زیادی از زائران در این مسجد هستیم و برای برآورده کردن نیازهای زائران مسجد از تمام دستگاه‌های استان قم کمک می‌خواهیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: در این مسجد مقدس علاوه بر چشم انداز، اساسنامه هم داریم که به تائید رسیده است و از دو سال پیش تاکنون تمام برنامه‌های بودجه مسجد مقدس جمکران براساس افق چشم انداز این مسجد تدوین می‌شود.