نوع مطلب :  
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  

۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
نشانه های شگفت انگیز آخرالزمان
بنابراین، آخرالزمان یک زمان معلوم و محدودی نیست تا بتوان گفت: فلان زمان آخرالزمان است؟ همانطور که نمی توان زمان و موقع ظهور حضرت مهدی(عج) را تعیین کرد، همانطور هم نمی توان آخرالزمان را محدود و معلوم کرد. البته از یک طریق می توان تا اندازه ای معنی کلمه آخر الزمان را دریافت و آن این است: وقتی اکثر علاماتی ...
۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
موافقان و مخالفان در حکومت مهدوی
تبلیغات علیه امام پیش از ظهور به حدی است که مردم از آمدن ایشان وحشت دارند. چهره ی رحمانیت آن حضرت نادیده گرفته شده و سالها چهره ای خونریز از او به تصویر کشیده شده است بنابراین هر چه مردم از ایشان می دانند کشتار، جنگ و عدالتی خشک است
۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
آینده و جهانی شدن در جامعه مهدوی
طبق معارف قرآن، هجرت کردن ارزش دارد، نه ایستایی و سکون. شهرنشینی در جامعة مهدوی همراه با حرکت و متعالی شدن است. پس هجرت و مهاجرت در مقابل تمدن می‌باشد. چه کسی گفته است که اسلام دنبال تمدن است؟ عدم درک درست از کلمات قرآن و معصومین علیهم السلام ، این انحراف را ایجاد کرده است. در جامعه مهدوی، هجرت کردن ...
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
ظهور، راز خدا
امام کاظم (علیه السلام) نیز در حدیثی به این علم امام اشاره کرده اند و فرموده اند که امامان سه علم دارند. یکی مربوط به گذشتگان است که می دانند، یکی مربوط به آینده است که آنها می دانند ولی هنوز زمان آن نرسیده که باقی مردم نیز بدانند و برخی علوم نیز در شرایط خاصی ایجاد می شود و از طریق الهام به آن دست ...
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
ویژگی‌های رجعت و رجعت کنندگان
از جمله مۆمنان رجعت کننده، پیامبران و امامان معصوم(علیه السلام) هستند و اولین امامی که در زمان رجعت و پس از امام مهدی(علیه السلام) حکومت عدل جهانی را برعهده می‌گیرد، حضرت امام حسین(علیه السلام) است که سال‌های بسیار حکومت خواهد کرد
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
سرداب سامرا و رابطه آن با امام زمان(عج)
محل غیبت دو معنای متفاوت دارد که اگر به معنای مخفیگاه و محل زندگی آن حضرت باشد، درست نیست، اما اگر به معنای محل غایب شدن باشد (آخرین مکانی که حضرت در آن دیده شده و بعد کسی او را ندیده) حرف صحیحی است، غیبت امام مهدی(عج) از سرداب آغاز شد، نه آن که آن جا هم ادامه می‌یابد
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
اهل سنت و اعتقاد به رجعت
شیخ حجازی استاد دانشگاه الازهر در ذیل آیه مبارکه ( و اذا وقع القول علیهم أخرجنا لهم دآبه من الارض ) می نویسد: به نظر می رسد این « جنبنده » که زنده می شود، یک انسان عادی و عالم و به کتاب الله، سنت رسول خدا صلی الله و علیه و آله و احکام شریعت می باشد که با مردم سخن می گوید. در هنگامی خارج می شود که علما ...
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
خصوصیات عصر ترازو!
به طور کلی، از آنجایی که مردم تحت رهبری امامی خوش خلق و مهربان قرار دارند و بر طبق سنت و قرآن عمل می کنند، در این عصر «نزاع و کشمکش و کینه ورزی و حسادت [که ریشه ی مشکلات اخلاقی است] از بین می رود»
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
اصول جامعه مهدوی
جامعه مهدوی یعنی نفی تمامی این ضعف‌ها و فسادها؛ یعنی جامعه واحد جهانی و مدینه فاضلة حقیقی كه همه اركان و اعضا و نهادهایش ـ همان‌گونه كه آن را رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم طرح کردند ـ مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظیفه می‌کنند
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
تحول اقتصادی عصر ظهور
امام باقر (علیه السلام) در این باره می فرمایند: ... همه اموال جهان، در نزد مهدی (عج) گرد آید، آنچه در دل زمین است و آنچه بر روی زمین، آنگاه مهدی به مردمان بگوید: «بیایید! و این اموال را بگیرید! اینها همان چیزهایی است که برای به دست آوردن آنها قطع رحم کردید و خویشان خود را رنجاندید، خونهای بنا حق ریختید،...
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
رجعت، حشری قبل از حشر
به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «اهل سنت در مورد سخن خداوند (متعال) که می‌فرماید: »روزی که از هر امتی گروهی را محشور می‌کنیم، می‌پندارند که منظور، روز قیامت است. حضرت فرمود: «آیا خداوند در روز قیامت گروهی را برمی انگیزد و گروه دیگری را وامی گذارد؟ چنین نیست؛ بلکه منظور آیه از حشر گروهی از هر امتی،...
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
چگونگی حضور ایرانیان در دوره ظهور
از روایات فهمیده می‌شود که تعدادی از سپاهیان حضرت مهدی(عج) ایرانی هستند و از آنان با تعبیرهای طرفداران سلمان فارسی، اهل ری، اهل مشرق زمین، اهل خراسان، گنج‌های طالقان، یاران درفش‌های سیاه، قمی‌ها، سرخ‌رویان، اهل فارس و غیره یاد شده است
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
رجعت؛ رستاخیز کوچک
همچنین «حماد» نقل کرده است که امام صادق علیه السلام از من پرسید: «مردم درباره آیه شریفه )یَومَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوجاً..( چه می‌گویند؟» گفتم: «می‌گویند این آیه شریفه درباره قیامت است.» حضرت فرمودند: «چنین نیست كه می‌گویند؛ بلكه این آیه درباره رجعت است.» سپس فرمودند: «آیا خداوند در قیامت برخی ...
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
شبیه ترین مردم به پیامبر!(2)
حضرت عیسی (علیه السلام) در کودکی در گهواره سخن گفت و خداوند حضرت عیسی (علیه السلام) را به سوی خود بالا برد. امام زمان (عج) نیز در کودکی در گهواره سخن گفت و خداوند او را به سوی خویش به آسمانها برد
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
اولین و آخرین وصی
«او خواسته‌ها را تابع هدایت وحی می‌كند، هنگامی كه مردم، هدایت را تابع هوس‌های خویش قرار می‌دهند... آگاه باشید فردایی كه شما را از آن هیچ شناختی نیست، زمامداری حاكمیت پیدا می‌كند كه غیر از خاندان حكومت‌های امروزی است؛ او عمّال و كارگزاران حكومت‌ها را بر اعمال بدشان كیفر خواهد داد. زمین، میوه‌های دل خود ...
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
نسب امام زمان(عج)
قول مشهور نیز همین است (و مرحوم صدوق هم آنرا بیان كرد) و مادر حضرت را نرجس خاتون می دانند وتردیدی نیست در این كه «نرجس» مادر صاحب الامر (عج) خانم والامقامی بوده است زیرا شایستگی و پاكی او مورد تأیید بوده است چگونه می توان عظمت روحی و معنوی او را كتمان كرد و یا در آن شك كرد در حالی كه حضرت پیامبر ـ صلی ...
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
سرزمینهای درگیر در واقعه ظهور: قِنّسرین
با توجه به روایات، وقتی سفیانی به مناطق پنج گانه تسلط می یابد، به جز تعداد کمی از خدا پرستان واقعی، بقیه مردم پیرو سفیانی می شوند. پس در روایات هم پیش بینی شده که مردم این منطقه دوباره به خاندان محمد(صلی الله علیه و آله) خیانت خواهند کرد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
حضرت مهدی(عج) در چه سنی ظهور می کند؟
علامت او این است که او از حیث سن پیر است ولى در ظاهر جوان نشان داده مى شود به حدى که هر گاه کسى به او نظر مى افکند گمان مى کند که او سى ساله یا کمتر است و از جمله علامات او آن است که به مرور ایام و شب ها پیر نمى شوند تا آنکه مرگ او فرا رسد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
راه‌های اثبات ولادت امام مهدی(عج)
امام صادق علیه‌السلام فرمود: خدای متعال در قائم ما سه خصلت جاری کرده که آنها در سه تن از پیامبران نیز جاری بود: مولدش را چون مولد موسی علیه‌السلام مقدّر کرد
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
دجّال در آخرالزمان!!
اصل داستان «دجّال» در کتاب‌های مقدس مسیحیان نیز آمده است. در انجیل، واژة «دجّال» بارها به کار رفته و به کسانی که منکر حضرت مسیح علیهم السلام باشند یا «پدر و پسر» را انکار کنند، «دجّال» گفته شده است: «دروغ‌گو کیست، جز آن که مسیح بودن عیسی را انکار کند؟ آن، دجّال است که پسر و پدر را انکار کند»